دنیای اقتصاد: استاندار اصفهان گفت: با توجه به وجود بیش از ۲ هزار واحد سنگبری در استان، احداث بازار و نمایشگاه بین المللی سنگ خمینی شهر مورد موافقت کلی قرار گرفت و مجری طرح باید سایر مجوزهای لازم را اخذ نماید.

رسول زرگرپور در جلسه کمیته توسعه صادرات استان با اشاره به گزارش مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان، بر همکاری و کمک دستگاه های اجرایی جهت ایجاد زیرساخت های لازم نظیر آب، برق، گاز، راه، فاضلاب و سایر زیرساخت هایی که به ایجاد و راه اندازی مجموعه مهم نمایشگاه بین المللی اصفهان کمک می کند، تاکید کرد.

استاندار اصفهان به ارائه طرح تحقیقاتی بررسی و شناسایی بازارهای هدف صادراتی محصولات دارای فناوری پیشرفته استان، اشاره کرد و عنوان نمود: دستگاه های اجرایی به وظایف اشاره شده در این طرح عمل نمایند تا بازارهای هدف گسترش یابد.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه هرگونه ارتباط با کشورهای خارجی در خصوص فعالیت های تجاری در بدو امر توسط بخش دولتی و از طریق تفاهمنامه ها صورت می گیرد، افزود:‌ اما بخش خصوصی باید از این فضایی که ایجاد می شود حداکثر استفاده را داشته باشد.
زرگرپور با بیان اینکه باید آماده حضور سرمایه گذاران و تجار خارجی به استان باشیم، گفت: لیست پروژه ها و سرمایه گذاری ها باید مشخص شود و سازمانی هم برنامه ریزی در این خصوص را
بر عهده بگیرد.

گفتنی است در این جلسه گزارش احداث بازار و نمایشگاه
بین المللی سنگ خمینی شهر ارائه شد که با توجه به اهمیت موضوع و وجود بیش از ۲ هزار واحد سنگبری در استان و نیاز اصفهان به مجموعه ای جهت نمایش و فروش محصولات سنگ، با احداث این مجموعه موافقت کلی شد و مقرر گردید مجری طرح سایر مجوزها و موارد دیگر را اخذ نماید.
شهرستان خمینی شهر با حدود 300 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری غرب اصفهان است و یکی از قطبهای صنعت سنگ استان اصفهان بشمار می آید.