دنیای اقتصاد: رییس بخش خارجی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان از برپایی پاویون ایران توسط شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در دو نمایشگاه مهم جهان در حوزه نفت و گاز خبر داد.

رزیتا مشکلانی اظهار داشت: یکی از بهترین و مؤثرترین شیوه های شناخت بازار مصرف جهان، توانمندی دیگر رقبا، آشنایی با آخرین تکنولوژی های روز دنیا و بررسی زمینه های توسعه تعاملات تجاری، حضور در نمایشگاه های تخصصی بین المللی است.
وی ادامه داد: در این راستا و از آنجا که عمده اقتصاد کشور ایران بر مبنای صنعت نفت و گاز تعریف می شود و همچنین قابلیت ها و توانمندی های بسیاری در این حوزه به چشم می خورد، مقدمات لازم برای مشارکت توانمند ایرانیان در دو رویداد مهم این عرصه فراهم شده است.

به گفته وی، بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز ترکمنستان در منطقه آسیای میانه و دهمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز عمان در حوزه خلیج فارس از زمره رویدادهای بسیار معتبر و قابل توجه جهانی است که شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به عنوان نماینده رسمی مراکز نمایشگاهی ترکمنستان و عمان، میزبان فعالان صنعت نفت و گاز کشور در قالب پاویون ملی ایران در این دو نمایشگاه خواهد بود.

وی اعلام کرد: بیستمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی نفت و گاز ترکمنستان از تاریخ ۲۶ الی ۲۸ آبان ۱۳۹۴ در عشق آباد و دهمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی نفت و گاز عمان از تاریخ ۲ الی ۴ فروردین ماه ۱۳۹۵ در مسقط برگزار خواهد شد.
مشکلانی، افزود: در این رویدادها توان کشور در زمینه های پالایش، حفاری، تأسیسات نفت و گاز، زیرساخت های مدرن، خدمات فنی- مهندسی، مبدل ها، لجستیک و امنیت به جهانیان و متخصصان معرفی خواهد شد و بدون شک حضور مقتدرانه و سرشار از تخصص تولیدکنندگان و مهندسین کشورمان در این نمایشگاه ها گامی مؤثر در امر گسترش صادرات، خروج از تحریم ها، ورود به بازارهای جدید و مشارکت در پروژه های دیگر مناطق و کشورهای نفت خیز خواهد بود.

گفتنی است، ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان نفت و گاز، جایگاه مهمی در این حوزه دارد. دو کشور ترکمنستان، همسایه شمالی ایران، و عمان در حاشیه خلیج فارس نیز به علت برخورداری از ذخایر عظیم نفت و گاز مکان هایی مناسب جهت سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز به شمار می روند.