معرفی 180 واحد تولیدی مشکل‎دار به بانک‏ها

دنیای اقتصاد- استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون ۴۰۰ واحد مشکل‌دار در سامانه بهین‎یاب ثبت‏نام کرده‎اند، گفت: ۱۸۰ واحد تولیدی به‌دلیل کمبود منابع مالی برای دریافت سرمایه درگردش و ثابت به بانک‎های عامل معرفی شده‎اند.علیرضا رشیدیان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اینکه چالش‏ واحدهای تولیدی در نبود نقدینگی خلاصه نمی‏شود، اظهار کرد: دستگاه‎های اجرایی مربوطه باید مشکلات احصا شده را در حوزه‎های مختلف مواد اولیه، فناوری، ماشین‏آلات، بازرگانی، مدیریت و مالیات بررسی کرده و برای رفع آن‎ها راهکارهای لازم ارائه دهند.استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سیاست دولت حمایت از واحدهای صنعتی دارای توجیه اقتصادی است که محصولاتی باکیفیت و متناسب با نیاز بازار را تولید می‏کنند.

رشیدیان از تأمین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای صنعت قطعه‏سازی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ورود ماشین‎آلات و تکنولوژی‎های نوین به استان تخصیص یافت. وی خاطرنشان کرد: علی‏رغم ایجاد ۲۷ هزار فرصت شغلی جدید در سال گذشته با توجه به نرخ مشارکت بالای جوانان برای اشتغال درخواست از ۳۸ به ۴۱.۲ درصد افزایش یافت.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم بسیج تمام منابع و امکانات و همراهی بخش‎های خصوصی، عمومی و مردمی با دولت برای ایجاد فرصت‎های جدید اشتغال تأکید کرد. رشیدیان اصلی‎ترین مؤلفه اقتصاد سالم را تولید محصولات متناسب با نیاز بازار دانست و خاطرنشان کرد: با احصاء مشکلات واحدهای صنعتی و هم‎افزایی برای رفع آن‌ها، بهره‎گیری از توان شرکت‌های دانش‎بنیان و همراهی بانک‎ها با واحدهای صنعتی برای ارائه تسهیلات با سود مناسب می‌توان به سمت این تحقق مهم حرکت کرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در استان وجود دارد، گفت: با تسهیل شرایط می‏توان از این سرمایه‏ها در راستای اشتغال‏زایی برای نسل جوان و توسعه خراسان رضوی بهره برد.شایان ذکر است در این جلسه مشکلات دو واحد صنعتی بررسی و همچنین مقرر شد تا مشکلات سه واحد تولیدی در شهرستان نیشابور توسط تیم کارشناسی متشکل از بخش‏های دولتی، خصوصی، بانکی و دانش‌بنیان بررسی و در جلسه آینده ستاد مطرح شود.