مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه ها ضروری است
دنیای اقتصاد: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هزینه کردن در بحث مشارکتها، نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

رسول جهانگیری در گفتگو با دنیای اقتصاد پیرامون ضرورت توجه به سرمایه گذاری و مشارکتهای بخش خصوصی در شهرداری اصفهان اظهار داشت: وجود سرمایه گذاری و دخالت بخش خصوصی در پروژه های مشارکتی به قطع یقین و صد در صد یک نیاز واجب است. وی با اشاره به اینکه این امر در گذشته به دلیل ضعف مدیریت شهری به طور کامل تحقق پیدا نکرده بود، تصریح کرد: با تغییر ساختاری که در مدیریت شهری به وجود آمده است، امیدواریم بتوانیم فرش قرمزی که همه جا صحبت آن است به واقع برای سرمایه گذاران بگسترانیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اکنون نه تنها باید در جذب سرمایه گذار و مشارکت کننده در استان تلاش کنیم بلکه باید این دیدگاه را برای جذب سرمایه گذاران در سایر استانها و حتی خارج از کشور نیز داشته باشیم. وی تاکید کرد: در همین جا نقش سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای بخش خصوصی به خوبی احساس می شود و آنها باید به این نکته واقف باشند که چالشها و مشکلاتی را که تا کنون پیش پای سرمایه گذاران بوده برطرف کنند.
جهانگیری ضریب برد- برد را شالوده کار سرمایه گذار و شهرداری دانست و افزود: این عقلانی و منطقی است که یک مشارکت کننده یا سرمایه گذار به دنبال سود و زیان خود در یک پروژه باشد و باید این اطمینان خاطر به آنها داده شود که در پروژه های مشارکتی به سود خواهند رسید تا فضا برای سرمایه گذاری بیشتر باز شود. وی ورود سرمایه گذاران و مشارکتهای بخش خصوصی را به تمام حوزه های شهری لازم دانست و خاطر نشان کرد: تمامی حوزه های شهری مرتبط به هم هستند و به عنوان مثال زمانی که یک پروژه عمرانی در شهر انجام می گیرد به دنبال خود رونق و تقویت در بخش های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، شهرسازی و معماری و بسیاری موارد دیگر را به همراه می آورد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمانی که شورای اسلامی شهر جهت ساخت هتل و مهمانسرای بیشتر سازندگان را از پرداخت مالیات ساخت و ساز معاف می کند تنها صرف ایجاد هتل نیست بلکه این کار به دنبال خود ایجاد اشتغال و رونق گردشگری را به همراه دارد. وی با تایید اینکه مسائل شهری به صورت زنجیره وار به هم مرتبط هستند، یادآور شد: هزینه در بحث مشارکت هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که به مرور زمان جواب خواهد داد.
جهانگیری بیان داشت: شاید در گذشته پروژه هایی به دلیل سنگ اندازیها به صورت نیمه کاره رها شده اما با دیدگاه مثبتی که نسبت به مشارکتها به وجود آمده و مدیریت صحیح شهردار جدید، افق های روشنی در پیشرو خواهیم داشت.