غایبان جام جهانی را باید به سه دسته تقسیم کرد: آنها که تیمشان اصلا صعود نکرد، آنها که تیمشان به جام صعود کرد اما به تیم ملی دعوت نشدند و آنها که هم تیمشان در جام حضور دارد و هم دعوت نشدند اما به دلیل مصدومیت، فرصت حضور در برزیل را از دست دادند. pic1
گرت بیل
(هافبک ولز و رئال مادرید)
رایان گیگز، مارک هیوز و یان راش، ستاره‌های سرشناس ولزی فوتبال جهان بودند که هیچگاه شانس بازی در جام جهانی را پیدا نکردند و شاید گرانقیمت ترین بازیکن حال حاضر دنیا نیز رویه بزرگان پیش از خود را در پیش گیرد چرا که بعید به نظر می رسد فوتبال ولز به این زودی ها به هیچ تورنمنت بزرگی راه یابد.

pic۲
فرانک ریبری
( مهاجم بایرن مونیخ و فرانسه)

تا همین دو هفته پیش نام او جزو ستاره های جام بود اما حالا جزو بزرگترین غایب ها به حساب می آید، آن هم به خاطر یک کمردرد لعنتی. بدون شک ریبری جزو پنج بازیکن برتر حال حاضر فوتبال جهان است. بدشانسی اش این است که با مسی و رونالدو هم دوره شده و تا حالا نتوانسته شانس دریافت توپ طلای بهترین بازیکن جهان را به دست بیاورد. ریبری امید اصلی فرانسوی ها در برزیل به حساب می‌آمد اما در آخرین لحظات پزشکان فرانسه اعلام کردند که او نمی تواند ادامه دهد و خودشان هم با حسرت بر روی نامش قلم قرمز کشیدند.

pic۳

زلاتان ایبراهیموویچ
(مهاجم سوئد و پاری سن ژرمن)

«جام جهانی بدون من ارزش تماشا کردن ندارد» زلاتان این حرف را بعد از دو گلی که در بازی برگشت پلی آف مقابل پرتغال زد، گفت اما این دو گل برای صعود او و سوئد کافی نبود تا خیلی ها او را بزرگترین غایب این جام بنامند. اگر جام جهانی برای او ارزش تماشا ندارد، برای میلیونها نفر در سراسر جهان، ارزشی وصف ناپذیر دارد.

pic4

رادامل فالکائو
(مهاجم موناکو و کلمبیا)
یک مصدومیت وحشتناک، کابوس کلمبیایی ها را به واقعیت تبدیل کرد و آنها «اِل تیگره» یا «ببر» خود را از دست دادند. رادامل وقتی از اتلتیکومادرید به موناکو رفت هم موتور گلزنی اش با قدرت تمام کار کرد و این تیم را تبدیل به یکی از مدعیان قهرمانی لیگ یک فرانسه کرد. اما پارگی رباط صلیبی رویای درخشش از جام جهانی را از او گرفت. این اولین جام جهانی برای کلمبیا از سال 1998 تا کنون است و «ببر» (لقب فالکائو) می خواست قدرت خود را به رخ بکشد، اما ... نشد.

pic5


پتر چک
(دروازه بان جمهوری چک و چلسی)

این دروازه بان 31 ساله که ژوزه مورینیو همچنان او را بهترین دروازه بان دنیا می داند، تنها در یک جام جهانی حضور داشته (2006) و دو دوره متوالی است که جام جهانی را از دست می دهد. شکست جمهوری چک مقابل تیم ضعیفی مثل ارمنستان هزینه سنگینی برای پتر چک و هم تیمی هایش داشت.