نشست نامچه - ۱۰ مرداد ۹۲
همانطور که در هفته قبل توضیح داده شد، در این بخش به بازخوانی نشستهای مهم در طی ده سال اخیر میپردازیم. هماندیشی «طراحی به مثابه اندیشیدن» در سال هشتاد و پنج که از سوی خانه طراحی طی ده شب در گالری آریا برگزار شد؛ یکی از این موارد است. شب اول این نشست با حضور محمد پرویزی، حسن موریزینژاد و فرهاد گاوزن به عنوان سخنران برگزار شد. در این نشست حسن موریزی نژاد به ابعاد تاریخی «طراحی» اشاره کرد و این مساله را مطرح کرد که شاید امروز مرز مشخصی بین طراحی و نقاشی وجود نداشته باشد و برای نمونه سالانه طراحیای را که در گالری برگ برپا شده بود مثال زد که ظاهرا در آن سالانه کارهای رنگی و نقاشی زیادی تحت عنوان طراحی ارائه شده بودند.
همانطور که در هفته قبل توضیح داده شد، در این بخش به بازخوانی نشستهای مهم در طی ده سال اخیر میپردازیم. هماندیشی «طراحی به مثابه اندیشیدن» در سال هشتاد و پنج که از سوی خانه طراحی طی ده شب در گالری آریا برگزار شد؛ یکی از این موارد است. شب اول این نشست با حضور محمد پرویزی، حسن موریزینژاد و فرهاد گاوزن به عنوان سخنران برگزار شد. در این نشست حسن موریزی نژاد به ابعاد تاریخی «طراحی» اشاره کرد و این مساله را مطرح کرد که شاید امروز مرز مشخصی بین طراحی و نقاشی وجود نداشته باشد و برای نمونه سالانه طراحیای را که در گالری برگ برپا شده بود مثال زد که ظاهرا در آن سالانه کارهای رنگی و نقاشی زیادی تحت عنوان طراحی ارائه شده بودند. در ادامه محمد پرویزی با بیان مولفههای مختلف طراحی معاصر به گسترش این رسانه در طی سالهای اخیر اشاره کرد و به این سوال پاسخ داد که اساسا ما کجا به این احتیاج پیدا میکنیم که دریابیم اثر پیش روی ما طراحی است یا در ژانر دیگری قرار میگیرد. در پایان فرهاد گاوزن با اشاره به اینکه هر یک از ما تعریف متفاوتی از طراحی دارد، بر این مساله تاکید کرد که تعاریف گوناگون از این رسانه باعث گسترش
آن شده است.
ارسال نظر