روحانی موفق بوده است وگرنه فحش نمی‌خورد!

دنیای اقتصاد- یک فعال سیاسی در سومین سالگرد روی کار آمدن حسن روحانی به تشریح اوضاع سیاسی کشور و ارزیابی عملکرد دولت یازدهم پرداخت و گفت: درمجموع آقای روحانی موفق بوده وگرنه اینطور فحش و ناسزا نمی‌خورد. امیرشهلا با بیان این نکته که دولت یازدهم در شرایطی به قدرت رسید که بحران در تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و دیپلماسی خارجی کشور را فراگرفته بود، گفت: ٢٤خرداد حاصل یک نارضایتی فراگیر عمومی در داخل و تصمیم شهروندان ایرانی برای تغییر وضع موجود بود. وی افزود: مردم از شاخ و شانه کشیدن‌های بی‌حاصل در سیاست خارجی و فساد فراگیر اقتصادی و ناکارآمدی مدیریتی در داخل به ستوه آمده بودند و تنها گزینه ای که معترض به وضع موجود مملکت بود را حسن روحانی یافتند. از همین رو برای کنارگذاشتن گفتمان بی‌خاصیت و عوام‌پسندانه حاکم به روحانی رأی دادند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در تبیین وضعیت سال١٣٩٢ گفت: کشور در آستانه ورشکستگی قرار گرفته بود. نفتمان را نمی‌خریدند و هر روز فشار تحریم‌ها را بیشتر می‌کردند. دارایی‌های ایران در خارج از کشور بلوکه شده بود و چند جوان تازه به دوران رسیده، با استفاده از رانت دولتی، میلیاردها میلیارد سرمایه‌های ملی کشور را در حساب‌هایشان دست به دست می‌چرخاندند. در چنین فضایی، با صدور فرمان نرمش قهرمانانه، دولت یازدهم اجازه یافت تا به حل و فصل منازعات خارجی و عادی‌سازی روابط دیپلماتیک بپردازد. امیرشهلا با اشاره به توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی افزود: سند شش دانگ پرونده هسته‌ای، متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و تریبون‌های سازمان‌یافته و عوامل ماموریت‌گرفته‌ای که روز و شب تلاش می‌کنند عملکرد دولت در حل مناقشه هسته‌ای را زیر سؤال ببرند و دولت را به خیانت در این پرونده متهم کنند، هرچه می‌گویند متوجه کلیّت نظام سیاسی جمهوری اسلامی می‌شود که از روز نخست، مدیریت کلان این پرونده فوق استراتژیک برعهده‌اش بوده است.

دست رئیس جمهور بسته است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، هجمه‌ها و حملات سازمان‌دهی شده علیه حسن روحانی را با میزان توفیقات داخلی و خارجی او مرتبط دانست و افزود: به قول استاد شهید مطهری، قطار تا وقتی ایستاده، کسی سنگی به سمتش پرت نمی‌کند، اما همین که شروع به حرکت می‌کند، سنگ‌پرانی‌ها به سمت او آغاز می‌شود. شهلا ادامه داد: روحانی، تابوهای زیادی را شکسته، کرکره دکان بسیاری از کاسبان تحریم را پایین کشیده، نان خیلی از دلالان گردن‌کلفت را آجر کرده، دست بسیاری از دست اندازان بیت‌المال را بُریده و بر عهدی که با ملت بسته بود و قول داده بود دروغ نگوید و با آن‌ها صادق باشد، مانده است. به‌نظر شما این‌ها گناه کمی است که او مرتکب شده؟ قائم مقام ستاد اصلاح‌طلبان حامی دکتر روحانی در انتخابات سال٩٢، با اشاره به زمزمه‌های مخالفان دولت که روحانی را اولین رئیس جمهور یک مرحله‌ای نظام سیاسی کشور معرفی می‌کنند، گفت: آرزو بر جوانان عیب نیست. دوستان آرزوهایشان را در قالب مقاله و مصاحبه بیان می‌کنند. بد هم نیست که به جای بالارفتن از دیوار سفارتخانه‌ها، در خانه بنشینند و خواب‌های طلایی‌شان را برای نشریات همسو به رشته تحریر درآورند. امیرشهلا با اشاره به انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی افزود: نتیجه انتخابات مجلس دهم که آخرین ذائقه مردم را بازتاب داد، نشان می‌دهد اکثریت جامعه، همچنان به تفکر اصلاح‌طلبی و گفتمان اعتدال علاقه‌مند هستند و تا اطلاع ثانوی، در هر انتخاباتی که دستشان باز باشد و حق تعیین سرنوشتشان به رسمیت شناخته شود، نتیجه‌ای مشابه ٢٤خرداد٩٢ و ٧ اسفند٩٤ رقم خواهد خورد. این فعال سیاسی با تاکید بر این مطلب که مردم می‌دانند دست رئیس جمهورشان بسته است، گفت: مافیای قدرت و ثروت که در این سه سال، دستش از بودجه و بیت‌المال قطع شده، به این آسانی دست از انتقام برنمی‌دارد.

اصلاح‌طلبان پای دولت ایستاده‌اند

شهلا افزود: هشت سال خانه‌ای را ویران کردند و خشت به خشت دیوارهایش را بولدوزر انداختند، اما صدایی از دایه‌های مهربان‌تر از مادر امروز برنخاست. حالا همان‌ها سخنگوی مردم شده‌اند و از کُندی آواربرداری توسط این دولت گلایه می‌کنند و رشد اقتصادی مملکت را نگران‌کننده می‌خوانند. چندسال پیش برای کسی که قطعنامه‌ها را ورق‌پاره نامید دست و هورا زدند، اما حالا اعتراض دارند چرا قطعنامه‌ها باهم و در یک زمان ملغی نمی‌شود و مردم تا کی باید در این تورم و بیکاری و فلاکت زندگی کنند؟ این روزنامه نگار اصلاح طلب در پایان، ضمن اشاره به همه تنگناها و مشکلات اقتصادی مردم، عملکرد دولت را در این سه سال موفق خواند و تاکیدکرد: اصلاح‌طلبان پای دولت ایستاده‌اند و با قدرت از کارنامه حسن روحانی دفاع می‌کنند. این دولت بود که کشور را در شرایط جنگی تحویل گرفت و امروز آرامش را به فضای زندگی مردم بازگردانده است.