مبارز زمستان نیسان
در شرایط سخت و طاقت‌فرسا که دمای هوای به‌طور مداوم زیر صفر است، استفاده از خودروهای شاسی‌بلند مرسوم هم ممکن است جوابگوی جاده‌های یخی و پوشیده از برف نباشد. با توجه به بازگشایی صد‌و‌هشتمین نمایشگاه خودرو شیکاگو و سرمای شدید هوا در آمریکا، شرکت نیسان با ایجاد تغییراتی در توپی چرخ‌ها و فنربندی خودروهای مورانو، پت فایندر و روگ آنها را به زنجیر چرخی مخصوص برف مجهز کرده است که این کار فرصت تبلیغاتی ویژه‌ای در اختیارش قرار داده است.

این مدلی مفهومی با نام دلاوران زمستان (Winter Warrior) معرفی شده است. در مدت زمان کوتاهی این اقدام شرکت نیسان در فضاهای مجازی و شبکه‌های مختلف منتشر شده است. تغییرات ایجاد شده به نوعی درک نیاز مشتری و توجه به شرایط محیطی قلمداد می‌شود تا سرنشینان بتوانند در محیط‌هایی که خودروهای شاسی بلند در حالت عادی کمتر می‌توانند در آن حرکت کنند به ماجراجویی پرداخته و احساس محدودیت نکنند. اگر اهداف ماجراجویانه را کنار بگذاریم، در بسیاری از نقاط آمریکای شمالی به‌دلیل طولانی بودن بارش برف، افراد در تمام طول زمستان با یخ و برف دست و پنجه نرم می‌کنند و داشتن این مدل خودروها با چنین چرخ‌هایی بسیار کارآمد است.

نیسان روگ که این مدل مفهومی در آن پیاده‌سازی شده و در تبلیغات مشاهده می‌شود از جمله خودروهای محبوب و پرطرفدار نیسان است که با داشتن امکانات روز قیمت مناسبی دارد. این همه جا رو موتوری ۲۵۰۰ سی سی دارد که می‌تواند ۱۷۰ اسب بخار قدرت تولید کند و حال با مجهز شدن به این دست و پای آهنی می‌تواند مانند اسکی بازی حرفه‌ای در محیط‌های پر از برف به هر جایی که بخواهد با متانت خاصی که در طراحی بدنه خودرو وجود دارد برود. استفاده از این زنجیرهای مخصوص حرکت روی برف، قدرت حرکت و مانور زیادی را برای هر سه مدل نیسان نام برده شده فراهم می‌کند. نصب این نوع زنجیرها در خودروها کار جدیدی به حساب نمی‌آید و افراد و شرکت‌های خصوصی زیادی با تغییر در خودروهای شاسی بلند مختلف اقدام به نصب این نوع سیستم‌های حرکتی در آنها کرده‌اند ولی دستکاری‌هایی به این شکل باعث می‌شود خودرو از داشتن شرایط گارانتی خارج شود؛ و گاهی هم ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد.

در این نمونه، نصب کارخانه‌ای این تجهیزات ویژه روی مدل‌هایی که تجاری هستند بدون تغییر در موتور، جعبه دنده و بدنه خودرو صورت گرفته است و شرکت نیسان این تغییرات را شامل گارانتی در نظر می‌گیرد. با تغییر شرایط محیطی و افزایش نیاز انسان‌ها برای جابه‌جایی‌ یا انجام کارهای خاص ورزشی/ امداد رسانی/ تفریحی شرکت‌های پیشرو تلاش می‌کنند با شناسایی نیاز مشتریانش با کمترین هزینه بیشترین سود را به‌دست آورند. این اقدام شرکت نیسان که برای اولین بار از طرف خودرو‌سازی مطرح به شکلی رسمی صورت گرفته است با استقبال گروه‌های متعددی روبه‌رو‌ شده است که همواره رویای رسیدن به نقاط دور دست یا محیط‌هایی که در حالت عادی نمی‌توان با خودروهای مرسوم به آنجا رسید را در سر می‌پرورانند. در کلیپ‌های تبلیغاتی، این خودرو در کنار اسکی بازان و افرادی که عاشق هیجان در برف هستند قرار می‌گیرد و پا به پای آنها روی برف با اطمینان زیاد حرکت می‌کند و حتی به آنها خدماتی را ارائه می‌کند، خدماتی که عموما توسط خودروهای مخصوص برف ارائه می‌شود.

نکته مهم در این رابطه سرعت تبدیل شدن خودروی عادی به خودروی برف پیما و همه‌جارو است و با توجه به تغییراتی که لازم است در توپی و فنربندی خودرو انجام شود، به نظر نمی‌رسد که کاری سریع و ارزان باشد. افزایش درخواست‌ها برای استفاده از خودروهای SUV رشدی صعودی دارد و شرکت‌های زیادی در سال‌های اخیر اقداماتی برای اضافه کردن مدل‌های شاسی‌بلند به محصولاتشان کرده‌اند. با توجه به توانایی‌های این همه جارو‌های جدید که در کنار داشتن قدرت از شتاب و سرعت کافی برخوردار هستند باید دید چه امکانات جانبی و نو‌آوری‌هایی در آنها ایجاد خواهد شد تا پاسخی همه جانبه به نیاز‌های مشتریان داده شود.