«میشله اوباما» رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا؟!

کارتون سیمپسون‌ها محبوب مردم ایالات‌متحده است. کارتونی که گاه با نقد و هجو سبک زندگی آمریکایی (American Lifestyle) مورد توجه بیشتر مردم این کشور قرار می‌گیرد.به تازگی در رسانه‌های ایرانی این موضوع مطرح شده است که سازندگان انیمیشن سیمپسون‌ها، حضور ترامپ را در کاخ سفید پیش‌بینی کرده اند. برخی می‌گویند این قسمت از کارتون سیمپسون‌ها مربوط به سال ۱۹۹۶ است و برخی دیگر آن را به سال ۲۰۰۰ مربوط می‌دانند.

کارتون سیمپسون‌ها از سال ۱۹۸۹ شروع به پخش کرد و همچنان نیز پخش این سریال کارتونی ادامه دارد. اما موضوع ترامپ بر عکس آنچه شایعه شده است مربوط به دو سال اشاره شده نیست و این کارتون در سال ۲۰۱۵ و همزمان با آغاز رقابت‌های داخلی حزب جمهوری‌خواه برای تعیین نهایی نامزد این حزب ساخته شد. به نوشته روزنامه سان بریتانیا تصویری که از پیش‌بینی عجیب و حیرت‌انگیز کارتون سیمپسون‌ها در حال انتشار است مربوط به سال ۲۰۱۵ و پس از کاندیداتوری ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است. اما این تنها بخشی از ماجراست. برخی می‌گویند نویسندگان و سازندگان این کارتون دارای قدرت عجیبی در پیش‌بینی وقایع جهانی هستند. به‌عنوان مثال این کارتون به نوعی وقوع حادثه ۱۱ سپتامبر را پیش‌بینی کرده بود و این اواخر نیز با حضور ترامپ در کاخ سفید این موضوع دوباره مطرح شده است. از چندی پیش در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خارجی با انتشار ویدئویی از ترامپ در کارتون سیمپسون‌ها و رقابتش با یک زن و انتشار یک تصویر از ترامپ، از پیش‌بینی این سریال برای رئیس‌جمهور شدن ترامپ خبر می‌دادند.امروز با ریاست‌جمهوری ترامپ این عکس به‌صورت گسترده در فضای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایران منتشر شد و بسیاری این میزان تشابه پس از ۱۶ سال را حیرت‌انگیز دانستند. اما واقعیت این است تصویری که در حال انتشار است مربوط به سال ۲۰۱۵ و بازسازی یک تصویر واقعی است.

آیا کارتون سیمپسون‌ها ریاست‌جمهوری ترامپ را پیش‌بینی کرده بود؟

کارتون سیمپسون‌ها در سال‌های پخش خود دو‌بار به شخصیت ترامپ اشاره می‌کند. در مرتبه اول در یکی از قسمت‌های این کارتون لیزا، دختر کوچک خانواده بزرگ و حالا رئیس‌جمهور آمریکا شده است. وضعیت کاخ سفید بحرانی است و لیزا اشاره می‌کند رئیس‌جمهور قبلی پرزیدنت ترامپ بوده است. تصویری از ترامپ در این سال منتشر نشده و تنها نام وی در این کارتون می‌آید. این پیش‌بینی اما خارق‌العاده است و برای همین برخی می‌گویند احتمالا رئیس‌جمهور بعدی آمریکا یک زن است.بر این اساس یک زن قصد دارد تا خرابکاری‌های دوران دونالد ترامپ را برطرف کند. این گمانه نیز هم‌اکنون مطرح شده است که نامزد بعدی انتخابات ایالت‌متحده احتمالا میشله اوباما باشد.میشله اوباما در میان دموکرات‌ها و مردم این کشور محبوبیت بیشتری از باراک اوباما دارد. بر این اساس برخی پیش‌بینی می‌کنند رئیس‌جمهور بعدی ایالات‌متحده یک زن و احتمالا این زن هم میشله اوباما باشد. در این راستا اما مت گرونینگ، خالق این مجموعه تلویزیونی به روزنامه گاردین گفته است: «آن زمان در سال ۲۰۰۰ ما پیش‌بینی کردیم که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود، چون او مسخره‌ترین کسی بود که فکر می‌کردیم بتواند رئیس‌جمهور شود، الان هم این‌گونه است. ورای طنز است.»

ماجرای تصویر منتشر شده از ترامپ

اما در سال ۲۰۱۵ پس از اعلام کاندیداتوری ترامپ در انتخابات در سیزن ۲۵ این کارتون یک قسمت به نام «Trumptastic Voyage» ساخته می‌شود و تصویری که در حال بازنشر در شبکه‌های اجتماعی است بازسازی تصویر اصلی در این قسمت است. در این قسمت کلاه گیس ترامپ به‌عنوان سوژه مطرح می‌شود. البته در قسمت‌های دیگری هم از این کارتون ترامپ حضور دارد که البته تمامشان پس از کاندیداتوری وی است.

آیا سیمپسون‌ها پیشگو هستند؟

با پیش‌بینی خارق‌العاده سیمپسون‌ها این پرسش را روزنامه سان مطرح کرده که آیا سازندگان آن دارای قدرت روحی و روانی عجیبی هستند یا بر حسب تصادف وقایع را پیش‌بینی می‌کنند؟ این کارتون در واقع مرگ یکی از گوریل‌های معروف به نام «Harambe» را پیش‌بینی کرده و برخی حتی پیشروی می‌کنند و می‌گویند سازندگان آن به نوعی حادثه ۱۱ سپتامبر را هم پیش‌بینی کرده بودند. البته این کارتون پیش‌بینی‌های دیگری هم کرده بود که تاکنون به‌وقوع نپیوسته و بعید است که رنگ واقعیت هم به خود بگیرد. به‌عنوان مثال این کارتون در سال ۲۰۰۷ پیش‌بینی کرده بود ترمیناتور (آرنولد شوارتزنگر) وارد کاخ سفید می‌شود و بعید است این ستاره سینمایی و فرماندار سابق کالیفرنیا به دلیل سن و سال بالایی که دارد بتواند در سال ۲۰۲۰ ترامپ را شکست دهد و وارد کاخ سفید شود.این گزینه اما همچنان در مورد میشله اوباما صدق می‌کند و او می‌تواند به‌عنوان سناریوی احتمالی برای جایگزینی ترامپ مطرح شود.

حوادثی که سیمپسون‌ها درست پیش‌بینی کردند

مرگ گوریل محبوب « Harambe»

در سال ۲۰۰۶ این گروه پیش‌بینی کردند این گوریل در باغ‌وحش سینسیناتی می‌میرد و این پیش‌بینی به واقعیت می‌پیوندد.

ویروس ابولا

در سال ۱۹۹۷ این گروه کارتونی پیش‌بینی کرد که ابولا در ایالات‌متحده فراگیر خواهد شد و در سال ۲۰۱۴ این پیش‌بینی به واقعیت تبدیل شد.

رسوایی گوشت اسب

به شکل بسیار عجیب و غریب در یکی از اپیزودهای این سریال در سال ۱۹۹۷ اشاره می‌شود که در یک مدرسه به دانش‌آموزان گوشت اسب داده می‌شود. این پیش‌بینی اما در سال ۲۰۱۳ در یکی از مدارس دخترانه بریتانیا به واقعیت می‌پیوندد و روزنامه‌ها با برجسته کردن این پیش‌بینی، سیمپسون‌ها را «پیشگو» نامیدند.

11 سپتامبر

در یکی از قسمت‌های سیمپسون‌ها لیسا سیمپسون صفحه یک روزنامه‌ای را می‌بیند که برخی می‌گویند سیمپسون‌ها دست به پیش‌بینی ۱۱ سپتامبر زده‌اند. لیسا سیمپسون صفحه‌ای را می‌بیند که دو عدد ۹ و ۱۱ در میان برج‌های دوقلو دیده می‌شود و این دو عدد یادآور حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر است. زیرا سپتامبر ماه نهم میلادی است و یازدهم از این ماه هم روزی است که القاعده به این دو برج حمله کرد.

مرگ پرینس

پرینس خواننده سیاهپوست و محبوبی است که مرگ وی توسط این گروه انیمیشنی پیش‌گویی شده بود. در آوریل سال جاری میلادی جسد پرینس در آپارتمانش در مینه‌سوتا یافت شد. بعد از مرگش این تئوری مطرح شد که در سال ۲۰۰۸ هومر سیمپسون تصمیم داشته است تا پرینس را بکشد، برای اینکه وی اعتقاد داشته ستارگانی وجود دارند که کارهایی ارائه می‌دهند که آنها نمی‌خواهند.

فروپاشی اقتصادی یونان

در یکی از قسمت‌های این سریال در سال ۲۰۱۳ می‌بینیم که اروپا، یونان را به دلیل ورشکستگی مالی در سایت «ebay» به فروش گذاشته است. این هجو تاریخی این سریال جزو مواردی است که چندی بعد به واقعیت نزدیک شد و یونان نزدیک بود از اتحادیه اروپا کنار گذاشته شود و این کشور نیز ورشکست اعلام شود.

شورش در سوریه

یکی از پیش‌بینی‌هایی که گفته می‌شود این سریال مطرح کرده، شورش در سوریه بوده است. یک شبکه تلویزیونی در مصر بخش‌هایی از این سریال را در سال ۲۰۱۴ پخش کرد و مدعی شد که سیمپسون‌ها در سال ۲۰۰۱ می‌دانستند که آمریکا روزی یک کشور عربی را بمباران خواهد کرد.بارت و دوستان وی در این سریال یک کشور عربی را بی‌آنکه نامی از آن آورده شود بمباران می‌کنند.

فساد در فیفا

آخرین موردی که گفته می‌شود سیمپسون‌ها پیش‌بینی کرده بودند به فساد در فوتبال باز می‌گردد. درست یک سال پیش از اینکه مقامات فیفا به دلیل فساد دستگیر شوند این سریال در یکی از قسمت‌های خود به فساد در فوتبال اشاره می‌کند و حتی این فساد تیتر یک روزنامه‌ای می‌شود که در دست یکی از اعضای خانواده سیمپسون‌ها است. این روزنامه به‌گونه‌ای در دست گرفته شده تا تیتر «Scandale De Football» در آن دیده شود.

«میشله اوباما» رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا؟!