در حال حاضر فرناندو آلونسو راننده تیم مک‌لارن گران‌قیمت‌ترین راننده این رقابت‌ها است که دستمزد وی در طول سال به ۳۸ میلیون دلار می‌رسد. نفر دوم گران‌قیمت‌ترین رانندگان فرمول یک، سباستین فه‌تل است که قرارداد ۳۰ میلیون دلاری برای هرسال تنظیم کرده و در رده سوم نیز لوئیز همیلتون قرار گرفته است که دستمزد وی نیز در طول هرسال ۲۷ میلیون دلار است. در ادامه لیست نیز ما به نام‌هایی همچون کیمی‌رایکونن با دستمزد ۱۹ میلیون دلاری، نیکو روسبرگ با دستمزد ۱۴ میلیون دلاری برخورد می‌کنیم که تا رده چهاردهم این لیست ما با دستمزدهای میلیون دلاری روبه‌رو‌ هستیم. ارزان‌قیمت‌ترین راننده فرمول یک نیز رابرت مرهی با دستمزد 54 هزار دلاری برای یک سال است.
پولدارترین تیم فرمول یک
اسکودریا فراری زیرمجموعه مسابقه‌ای شرکت فراری ایتالیا است. این تیم در حال حاضر فقط در رقابت‌های فرمول یک مسابقه می‌دهد. این تیم که در آغاز توسط انزو فراری تاسیس شد، برای مسابقه دادن از خودروهای آلفارومئو استفاده می‌کرد. از سال ۱۹۴۷ فراری خودروهای خود را برای مسابقه تولید می‌کرد. اسکودریا فراری از ۱۹۳۲ در مسابقات فرمول یک شرکت می‌کند و قدیمی‌ترین تیم این مسابقات به‌حساب می‌آید. فراری با ۱۵ قهرمانی راننده و ۱۶ قهرمانی تیمی، موفق‌ترین تیم فرمول یک نیز هست. ایتالیایی‌ها آنقدر در این زمینه پول به دست آورده‌‌اند که گهگاه از دنیای مسابقات به دنیای خودروسازی هم تزریق می‌کنند.

موفق‌ترین راننده فرمول یک
مایکل شوماخر که سال ۲۰۱۲ از مسابقات حرفه‌ای کناره‌گیری کرد، با ثبت رکورد ۹۱ پیروزی و ۷ قهرمانی، موفق‌ترین راننده مسابقات فرمول یک به شمار می‌رود. شوماخر روز یکشنبه ۲۹ دسامبر ۲۰۱۳ درحالی‌که به همراه پسرش در کوه‌های آلپ فرانسه اسکی می‌کرد، دچار سانحه شد و سرش به صخره اصابت کرد. به گفته پزشکان، او با سرعت بالا با یک صخره برخورد کرده، به هوا پرتاب شده و دوباره روی صخره فرود آمده است. شوماخر در زمان وقوع سانحه از کلاه ایمنی استفاده می‌کرده است و به گفته پزشکان اگر کلاه ایمنی بر سر نمی‌داشت، در جا کشته می‌شد. پزشکان با انجام عمل جراحی و همچنین مراقبت‌های پزشکی به وضعیت وی رسیدگی کردند. چندی بعد پزشکان اعلام کردند که روند بازیابی هوشیاری شوماخر آغاز شده است. او اکنون برای بازیابی هوشیاری‌اش دارو مصرف می‌کند. در ۴ آوریل ۲۰۱۴ پزشکان اعلام کردند که شوماخر برای دقایقی از کما خارج شده و به هوش آمده است. در سیزدهم ژوئن ۲۰۱۴ نشریه آلمانی بونته خبر داد مایکل شوماخر از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش توان‌بخشی بیمارستان گرنوبل منتقل شده است. خانواده شوماخر می‌گویند که ادامه درمان دور از چشم عموم انجام خواهد شد. چند روز پس از ترخیص شوماخر از بیمارستان، پرونده پزشکی وی از بیمارستان ربوده شد و سارقان اعلام کردند که قصد فروش آن را به رسانه‌ها دارند. آنها برای فروش آن مبلغ ۵۰ هزار یورو تعیین کردند. این پرونده محتوی جزئیاتی از مراحل مختلف جراحی‌های انجام‌شده روی شوماخر است.

عجیب‌ترین خرید فرمول یک
شاید باورکردنی نباشد ولی شرکت رنو هزینه زیادی را برای خرید دوباره تیم لوتوس پرداخت نکرده است. درواقع، طبق آخرین گزارش‌ها، این خودروساز فرانسوی برای تحقق این امر فقط مبلغ «یک پوند» انگلیس را به این شرکت مالی خدماتی پرداخت کرده است. بااین‌حال، درک چگونگی و چرایی این امر بسیار پیچیده است. دلیل اینکه رنو موفق شده به چنین قیمت فوق‌العاده پایینی تیم لوتوس را خریداری کند این است که این تیم در حال حاضر بدهی بسیار زیادی دارد، موضوعی که اکنون رنو مسوولیت پرداخت آن را بر عهده خواهد داشت. کمتر از یک سال پیش، گفته می‌شد این تیم حدودا دویست میلیون دلار بدهی دارد. همین چند ماه پیش بود که شرکت رنو با پرداخت مالیات چهار میلیون دلاری تیم به دولت بریتانیا، لطف بزرگی در حق لوتوس انجام داد. تحت شرایط تعیین‌شده در قرارداد جدید، رنو مسوولیت پرداخت تمام بدهی که مالکان قبلی تیم به بار آورده‌اند را بر عهده می‌گیرد، ولی مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار وامی که سهام‌داران رنو قبلا در اختیار تیم قرار داده بودند چشم‌پوشی نخواهد شد و باید بازپرداخت شود.

اولین زن فرمول یک
دفیلیپس اولین راننده زن فرمول یک است که دو هفته قبل در سن ۸۹ سالگی درگذشت. او اولین زنی بود که در مسابقه‌های قهرمانی جهان فرمول یک مسابقه داد. او فعالیت در مسابقات اتومبیلرانی را از سن ۲۲ سالگی و هنگامی‌که برادران وی به شوخی به او گفتند توانایی لازم برای تبدیل‌شدن به یک راننده مسابقه‌ای حرفه‌ای را ندارد آغاز کرد. ماریا با یک فیات ۵۰۰ نخستین بار در یک مسابقه خیابانی شرکت کرد و در آن برنده شد، از آنجا بود که فعالیت وی با شرکت در مسابقات مختلفی از جمله مسابقات رالی و مسابقات استقامتی همراه با تیم مازراتی شروع شد. این زن ایتالیایی در اولین تلاش خود برای شرکت در فرمول یک ۱۹۵۸ موناکو نتوانست رکورد لازم را کسب کند، ولی در همان سال در بلژیک در شهر اسپا موفق شد رتبه دهم را به خود اختصاص دهد. ماریا گرچه در مسابقات فرمول یک زیادی شرکت کرد، ولی هرگز موفق نشد مقامی کسب کند. دفیلیپس یک سال بعد و پس از مرگ مدیر تیمش از مسابقات حرفه‌ای اتومبیلرانی بازنشسته شد و پس از آن فقط در برخی مسابقات خاص و یادبودها شرکت کرد. در خاطرات دفیلیپس آمده که یک‌بار مسوولان برگزاری مسابقات فرانسه مانع حضور او در رقابت‌های اتومبیلرانی می‌شوند و به او می‌گویند تنها کلاهی که یک زن باید بر سر بگذارد، کلاهی است که در آرایشگاه روی سر می‌گذارد.