ایرنا- رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: سفر هیأتهای سیاسی و گردشگران خارجی به استان خراسان رضوی در سال جاری تاکنون نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است.

غلام‎عباس ارباب‎خالص اظهار کرد: طی سه ماه اخیر این افزایش محسوس‏تر بوده به‎گونه‏ای که ده‏ها هیأت خارجی در این مدت به خراسان رضوی سفر کرده و همچنان هم تقاضا برای انجام سفر به این استان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه بر اساس آمارها تاکنون حدود ۸۰۰ شرکت توسط سرمایه‎گذاران خارجی در خراسان رضوی ثبت شده است، افزود: از جمله برنامه‎های پیش رو سفر هیأتی از ویتنام به مشهد است که متقاضی انعقاد تفاهم‏نامه‏های استانی و خواهرخواندگی یکی از شهرهای آن کشور واقع در جنوب شرق آسیا با مشهد است.

افزایش 50 درصدی قیمت زعفران
ایسنا- رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی از افزایش ۵۰ درصدی قیمت زعفران طی دو ماه اخیر خبر داد و گفت: متأسفانه این افزایش قیمت موجب کاهش صادرات و همچنین رکود در بازار داخلی شده است.
غلامرضا میری ادامه داد: دلال‌ها عامل اصلی افزایش قیمت زعفران هستند که با ایجاد جوی مبنی بر کمبود محصول و خشکسالی سال آینده، سبب به وجود آمدن این وضعیت شده‌اند و از این روش در‌آمد خوبی کسب کرده‌اند.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران استان با تأکید بر اینکه افزایش ۵۰ درصدی قیمت زعفران در مقایسه با افزایش دو درصدی قیمت‌ها در کشورهایی که بازار هدف صادرات زعفران را تشکیل می‌دهند، درصد قابل توجهی است، تصریح کرد: این اختلاف در روند افزایش قیمت‌ها سبب کاهش چشمگیر صادرات شده است.

مطالبات پیمانکاران؛ مهم‌ترین مشکل صنعت برق خراسان رضوی
تسنیم- رئیس هیأت مدیره سندیکای صنعت برق خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر، کمبود نقدینگی و مطالبات فراوان تولیدکنندگان و پیمانکاران صنعت برق از بخش دولتی یکی از بزرگترین مشکلات این صنعت است.
محسن شادمان با بیان اینکه مشکلات صنعت برق در بخش توزیع عدیده‌تر از بخش تولید است، خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس بیشتر به بخش تولید اهمیت می‌دهند اما باید توجه داشت که مشکلات بخش توزیع هم زیاد است.

رشد ۴۶۵ درصدی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در مشهد
فارس- رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سال دوم شورای شهر مشهد در بحث پروژه‌های سرمایه‌گذاری شاهد رشد ۴۶۵ درصدی نسبت به سال نخست بودیم و در یک سال گذشته یک هزار میلیارد تومان اوراق منتشر شده است.

سیدعبدالکریم جوادی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری مشهد به‌صورت روزانه به بانک‌ها میلیون ها تومان سود پرداخت می‌کرد باید برای حل این مشکل به سمت پروژه‌های مشارکتی حرکت می‌کردیم و بر این اساس ۱۹ پروژه شهرداری مشهد با میانگین پیشرفت ۳۱ درصد باقیمت تمام‌شده بهره‌برداری در این مدت به فروش رسید.
رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد یادآور شد: در سال دوم کمیسیون اقتصادی شورای چهارم، چهار هزار و 100 میلیارد تومان پروژه مشارکتی به تصویب شورای شهر رسید و بیش از 90 درصد از آ‎‌ن‌ها به سرمایه‌گذار داده‌ شد.

پلمپ ۴۹ باشگاه ورزشی متخلف در مشهد
ایرنا- رئیس هیأت پزشکی ورزشی خراسان رضوی از پلمپ ۴۹ باشگاه ورزشی متخلف در مشهد از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: طی این مدت در قالب ۱۴۳۰ مورد بازرسی از باشگاه‎های ورزشی برای ۴۴۷ باشگاه نیز اخطاریه صادر شده است.
سیدرضا گلدوزیان نداشتن مجوز، فروش داروها و مواد مکمل و عدم صدور کارت عضویت کمیته خدمات درمانی برای اعضا را از عمده‌ترین علل صدور اخطاریه و پلمپ این باشگاه‎ها برشمرد و با اشاره به اجرای طرح ضربتی بازرسی از باشگاه‌های ورزشی از ابتدای شهریور ماه در مشهد افزود: این طرح ویژه الزام باشگاه‎ها برای صدور کارت عضویت در کمیته خدمات درمان اجرا می‎شود.
وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح تا ۲۷ شهریور ۱۵۲ باشگاه ورزشی بازرسی شدند، به صدور اخطاریه برای ۸۲ باشگاه متخلف در همین زمینه اشاره کرد و گفت: شش باشگاه نیز به دلیل عدم توجه به اخطاریه‎ها پلمپ شدند.

صادرات ۹۴ میلیون دلاری تعاونی‌های مرزنشین خراسان‌رضوی
تسنیم- دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی گفت: در سال گذشته ۹۳ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۷۴۵ دلار صادرات از طریق تعاونی‌های مرزنشین خراسان‌رضوی در کالاهای مختلف صورت گرفته است.
ناصر توکلیان‌فر اظهار کرد: میزان صادرات از این تعاونی‌ها در سه ماهه نخست سال جاری 42 میلیون و 83 هزار و 373 دلار بوده و این در حالی است که در سه ماهه نخست سال گذشته این میزان 19 میلیون و 136 هزار و 601 دلار بوده است.
وی با اشاره به اهمیت بخش صادرات در اقتصاد خراسان رضوی، بیان کرد: یکی از راهبردهایی که در تعاونی‌ها دنبال می‌شود موضوع صادرات است، در واقع با ورود به این بخش می‌تواند کمک زیادی به تولید ارزش افزوده در اقتصاد مبتنی بر تعاون داشته باشد.
دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی افزود: هم‌اکنون بسیاری از محصولات تولیدی در تعاونی‌ها توسط مرزنشینان صادر می‌شود و این موضوع در واقع تکمیل‎کننده چرخه اقتصاد تعاونی‌هاست و می‌تواند به رسیدن این بخش به سهم 25 درصدی در نظام اقتصادی کمک کند.