نمایشگاه انرژی طلایه‌دار جذب سرمایه‌ در پسابرجام
دکتر اکبر نعمت الهی
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت
حال که به یاری خداوند متعال جمهوری اسلامی ایران با عبور از شرایط سخت و دشوار در پرتو تحرکات و موفقیت‌های دیپلماتیک دولت تدبیر و امید وارد عصر جدیدی در مناسبات و مراودات بین‌المللی شده است و با عنایت به مزیت‌های فراوان کشورمان در حوزه انرژی اعم از نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، آب و برق و انرژی‌های نو نمایشگاه‌های بین‌المللی انرژی به طور عام و نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش به طور خاص می‌تواند نقش بسیار تأثیرگذار به‌ویژه در فضای پسابرجام ایفا نماید.
جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، انتقال فناوری‌های پیشرفته به داخل، ارتقای توان ملی، توسعه بخش بالادستی و پایین‌دستی، ایجاد فضای تبادل نظر، تعامل و معرفی ظرفیت‌ها، توانایی‌ها در کنار نیازها در چارچوب اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه از اهم اموری است که نمایشگاه بین‌المللی کیش لازم است آن را وجهه همت خود قرار دهد. در این میان تعیین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش با محوریت جذب سرمایه و سرمایه‌گذار در حوزه انرژی اهمیت این نمایشگاه را بیش‌ازپیش برجسته و ممتاز می‌کند. در مجموع، نمایشگاه‌های تخصصی حول محور مقررات تعیین شده از سوی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران می‌تواند، تأثیر به‌سزایی در شکل‌گیری و اجرای سیاست‌های مرتبط با حوزه انرژی داشته باشد و نقش بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و بیمه‌ها نیز بیش از هر زمان دیگر در تأمین اعتبار پروژه‌های اجرایی و طرح‌های معرفی شده اثرگذار بوده و موجب رونق اقتصادی خواهد شد.

حضور فعال شرکت‌های دولتی و خصوصی در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته بیانگر وجود زمینه‌هایی است که پس از برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه، همکاری‌های نزدیک و تکمیل کننده این دو بخش را رقم می‌زند و نتیجه آن به یاری خداوند رونق اقتصادی، توسعه و پیشرفت کشور خواهد بود. فرصت را مغتنم شمرده از همه مؤسسات، بنگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که با حضور در این نمایشگاه به ارائه بخشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در زمینه انرژی پرداخته‌اند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم با حمایت‌های بیشتر سازمان منطقه آزاد کیش، این نمایشگاه به عنوان طلایه‌دار سرمایه‌گذاری در بخش انرژی عمل کرده و زمینه‌های توسعه و اعتلای صنعت و اقتصاد و انرژی کشور برمدار مبادلات و مشارکت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش فراهم شود.