پایتخت معنوی ایران را به جایگاه اصلی اش می رسانم
دنیای اقتصاد- رئیس شورای عالی استانها در گفت و گو با خبرنگار دنیای اقتصاد درباره برنامه های خود پس از انتخاب به در این سمت گفت: در این شورا اهداف بلندی را دنبال خواهیم کرد، زیرا این شورا با توجه به عضویت 120 هزار نفر با تخصص ها و مشاغل مختلف در نقاط جغرافیایی گوناگون و زیر پوشش قرار دادن تمام کشور از کلان شهرها گرفته تا نقاط دور روستایی، ظرفیت بسیار بزرگی دارد. به دنبال آرامش کامل هستیم
غلامرضا بصیری پور افزود: ما در شورای عالی استانها به دنبال برگزاری جلساتی با آرامش کامل و استفاده از ظرفیت کلان در تصمیم گیری ها هستیم، در ابتدا باید با تعاملی مثبت، از دولت، مجلس و دستگاه قضایی برای پیشبرد اهداف و برنامه ها کمک بگیریم و برای اداره شهرهای کشور توجیه اقتصادی داشته باشیم. امروز برخی از شهرداری ها با توجه به وضعیت موجود، توان ادامه کار را ندارند و ممکن است برای درآمدزایی دست به انجام کارها و اقداماتی بزنند که در نهایت برای شهر مشکلاتی ایجاد کند.
رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر مشهد تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که هم شورا و هم شهرداری ها و مجموعه شهری فعال و پر توان بوده و توان اداره مطلوب شهر را داشته باشند تا با رضایت مندی مردم همراه باشد.
۳ ایده برای مشهد
بصیری پور درباره تاثیر ریاست خود در شورای عالی استانها برای شهر مشهد، گفت: ایده های زیادی برای شهر مشهد دارم؛ اما در این میان سه ایده را سالهاست که پیگیری می کنم و با جایگاهی که امروز پیدا کرده ام، می توانم در اجرا و تحقق این ایده ها اثرگذار باشم.
عضو شورای شهر مشهد گفت: موضوع زیارت به عنوان موضوعی ملی نخستین ایده من برای شهر مشهد است، همگان قبول دارند که مشهد با توجه به جایگاه مذهبی خود نه تنها متعلق به این استان و مردم همین شهر بلکه متعلق به همه ایران است و حضور ماهانه دو میلیون نفر زائر در این شهر گواهی بر این موضوع است و ما به دنبال رساندن مشهد به جایگاهی ملی هستیم.
رئیس شورای عالی استانها ادامه داد: موضوع حاشیه شهر مشهد از دیگر اولویت های کاری من به شمار می رود و امروز دولت هم مصمم به حرکتی جدی در این زمینه است و سومین اولویت که هدفی بین المللی است، شناساندن مشهد به تمام دنیا به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام است که این عنوان برای سال 2017 به این شهر تعلق گرفته است. مشهد را باید به تمام دنیا بشناسانیم و انتخاب من به عنوان ریاست این شورا بهترین کانال برای دستیابی به این هدف است.
بصیری پور تاکید کرد: برای دستیابی به این سه هدف تمام تلاشم را به کار می بندم و از مردم، مسئولان و رسانه ها نیز انتظار همکاری دارم تا بتوانیم مشهد را به جایگاهی واقعی که در شان این شهر است برسانیم.