استیضاح وزیران دادگستری و اقتصاد؛ راه‌حل مشکل موسسه میزان نیست
دنیای اقتصاد، گروه خبر- نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد در خصوص رفع هرچه سریع‌تر مشکل موسسه مالی و اعتباری میزان، استیضاح وزیران دادگستری و اقتصاد گره این مساله را بازنخواهد کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر شامگاه شنبه در میان جمعی از نمازگزاران مسجد جوادالائمه (ع) محله ابوطالب مشهد اعلام کرد: من چندین جلسه با وزرای اقتصاد و دارایی، دادگستری و کشور و همچنین رئیس کل بانک مرکزی برگزار کردم اما تاکنون بانک مرکزی زیر بار قبول مسئولیت و تلاش برای حل این اتفاق نمی‌رفت،که پس از جلسات متعدد آقای سیف اعلام کردند بانک مرکزی ضمن ورود به این قضیه، تلاش خواهد کرد تا این موضوع پایان یابد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: وزیر اقتصاد اعلام کرده که بانک مرکزی زیرمجموعه این وزارت‌خانه نیست و همچنین وزیر دادگستری گفته است این وزارت‌خانه تنها رابط بین دوقوه مجریه و قضاییه است. لذا با استیضاح این دو وزیر گرهی از کار گشوده نخواهد شد. وی افزود: رئیس کل بانک مرکزی ابراز داشته مجوز موسسه مالی و اعتباری میزان در دوره ما صادر نشده است، نهایتا پس از جلسات متعدد بانک مرکزی پذیرفت که در جهت حل این مساله ورود پیدا کند.
پژمانفر گفت: چند ماه قبل از بروز این مشکل، من در جلسه‌ای که با مدیر این موسسه و چند موسسه دیگر داشتم، اعلام کردم که به همکاری هم بیایند و بخشی از نقدینگی خود را در پیشخوان موسسه میزان قرار دهند تا چنانچه سرمایه‌گذاران موسسه برای برداشت پول خود مراجعه نمودند بحرانی درست نشود و با این برنامه‌ریزی، بقیه سرمایه‌گذاران نیز برای برداشت پول خود مراجعه نخواهند کرد، اما متاسفانه در آن زمان نه مدیر موسسه میزان و نه سایر موسسات مالی حاضر به انجام این کار نشدند.
پژمانفر خاطر نشان کرد: در میان مراجعان این موسسه عده‌ای واقعا نیازمند هستند اما عده‌ای به دلیل جو روانی ایجاد شده مبادرت به برداشت پول خود کرده‌اند، یعنی برخی پول خود را برداشت می‌کنند و به بانک دیگری منتقل می‌کنند.
پژمانفر افزود: در کنار مشکل به‌وجودآمده برای مطالبات مردم، حجم قابل‌توجهی از کارمندان این موسسه اکنون بیکار شده‌اند و تنها تدبیری که تاکنون اندیشیده‌ایم، این است که چنانچه هر موسسه و بانکی بخواهد نیروی جدید بگیرد، در شرایط برابر این نیروها در اولویت خواهند بود.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: ما و سایر همکاران در مجلس شورای اسلامی درصدد هستیم که این مساله را هرچه زودتر حل نماییم، اما باید همه بخش‌ها و دستگاه‌ها دست به دست هم دهند تا راه چاره مهیا شود و الحمدالله امروز همه دستگاه‌ها تلاش دارند در یک کار مشترک و هماهنگ به حل مشکل بپردازند.