توسعه نهضت تعاون در ایران
معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مراسم پایانی همایش بین‌المللی مزیت‌ها و ظرفیت‌های تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی و اجتماعی با طرح این پرسش که آیا تعاون را باید یک وزارتخانه دنبال کند یا همه در آن مشارکت دارند؟

و بعد از این همایش، چه کارهایی را باید دنبال کنیم؟ گفت: اگر می‏خواهیم بخش تعاون رشد کند، اول باید خود تعاونی‏ها شروع کنند. مهندس سید حمید کلانتری که در مراسم اختتامیه همایش بین‏المللی مزیت‏ها و ظرفیت‏های تعاونی‏ها در توسعه اقتصادی و اجتماعی سخن می‌گفت، افزود: بعد از تعاونی ها اتحادیه‏ها باید وارد عمل شوند و اهداف تعاونی را گسترش داده و خود را قوی سازند. تعاونی‏ها و اتحادیه‏ها اتاق‏های تعاونی را تشکیل می‏ دهند که در انتها به اتاق تعاون ایران می‏رسد. به این ترتیب باید با راه اندازی نهضت تعاون در ایران، رشد و توسعه آن را آغاز کنیم. وی با تاکید براینکه صندوق ضمانت تعاون باید بیش از پیش فعال شود، اظهار کرد:

بیش از 80 درصد ظرفیت صندوق ضمانت تعاون خالی است، در حالی که آن‏ها می‏توانند تا 2000 میلیارد تومان ضمانت کنند. معاون امور تعاون وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در ادامه سخنان خود خواستار تقویت و توسعه بانک توسعه تعاون شد و این موارد را پیام‏های عملی این همایش دانست که در کنار مباحث علمی مطرح شده است. وی خاطرنشان ساخت: در کنار همه این موارد، معاونت تعاون نیز با تمام توان ایستاده است. ما می‏توانیم مسیر و افق ها را روشن کنیم. قرار نیست دولت متصدی امور اجرایی تعاونی‏ها شود. طی مسیر با تعاونی‏ها و اتحادیه‏هاست. به اعتقاد وی، بخش رسانه‏ای هم می‏تواند به مقوله تعاون بیش از گذشته بپردازد و مطالبات تعاونی‏ها از بخش‏های دولتی را انعکاس دهد.