درخشش ایران در قدیمیترین جشنواره
نام ایران یک بار دیگر در میان سینمای جهان خوش درخشید آن هم در قدیمیترین جشنواره جهان که سینماگران ایرانی را با ۳ جایزه در بخش افقها راهی وطن کرد. اگرچه سینمای ایران امسال در بخش اصلی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز نمایندهای نداشت اما توانست در بخش مسابقهای افقها، با فیلم سه سینماگر ایرانی ساکن داخل و خارج از کشور از جمله وحید جلیلوند با فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء»، علی عسگری با «ناپدید شدن» و علیرضا خاتمی با فیلم «آیههای فراموشی» حضور یابد. بخش افقها در این جشنواره معادل بخش «نوعی نگاه» در جشنواره کن محسوب میشود و در واقع به فیلمهای مستقلتر اختصاص دارد.
نام ایران یک بار دیگر در میان سینمای جهان خوش درخشید آن هم در قدیمیترین جشنواره جهان که سینماگران ایرانی را با ۳ جایزه در بخش افقها راهی وطن کرد.اگرچه سینمای ایران امسال در بخش اصلی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز نمایندهای نداشت اما توانست در بخش مسابقهای افقها، با فیلم سه سینماگر ایرانی ساکن داخل و خارج از کشور از جمله وحید جلیلوند با فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء»، علی عسگری با «ناپدید شدن» و علیرضا خاتمی با فیلم «آیههای فراموشی» حضور یابد.بخش افقها در این جشنواره معادل بخش «نوعی نگاه» در جشنواره کن محسوب میشود و در واقع به فیلمهای مستقلتر اختصاص دارد. بدون تاریخ، بدون امضاء که در واقع دومین فیلم بلند جلیلوند - و دومین حضور او در بخش افقهای جشنواره ونیز- است، داستان درگیرکنندهای را درباره طبقات اجتماعی در ایران روایت میکند و به طرز جذابی، دو طبقه مختلف را در یک نقطه به اشتراک میرساند.وحید جلیلوند برای کارگردانی و نوید محمدزاده برای بازی در فیلم، جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری را از بخش افقهای جشنواره ونیز به دست آوردند. در این جشنواره فیلم آیههای فراموشی هم جایزه بهترین فیلمنامه بخش افقها را به دست آورد.
ارسال نظر