امروز دنیای دیجیتالی درتمام جنبه‏های زندگی و کار افراد توسعه پیدا کرده و استفاده از ابزارهای دیجیتالی یکی از الزامات اصلی زندگی همگان شده است. در این میان ضریب نفوذ بالای اینترنت در کشور با حدود ۷۴ درصد، توسعه استفاده از ابزارهای دیجیتالی شخصی همراه با ویژگی‏های منحصربه‏فرد این ابزارها از قبیل شخصی بودن، در دسترس بودن، قابلیت انتخاب مخاطبان هدف، تعاملی بودن، قابلیت سنجش اثربخشی و در نهایت هزینه پایین اطلاع‏رسانی و تبلیغات در آن‏ها، این رسانه‏ها را تبدیل به یکی از مهم‏ترین و اثربخش‏ترین رسانه‏های تبلیغاتی کرده است.
هر چند روندهای تبلیغات در جهان حاکی از این است که امروزه، رسانه‏های دیجیتالی تبدیل به یکی از مهم‏ترین ابزارتبلیغاتی شرکت‏ها شده اند، اما گاه شرکت‏ها قادر به بهره‏گیری مناسب از این رسانه‏های نوین و ارزشمند نیستند. بخش عمده این مشکلات را می‏توان در عدم برنامه‏ریزی و پیشبرد موضوع در قالب کمپین‏های تبلیغات دیجیتالی جامع، عدم توجه به ویژگی‏ها و الزامات خاص رسانه‏های دیجیتالی و در نهایت توجه اندک به تعریف دقیق بازار هدف و بهره‏گیری از ویژگی‏های هدفمندسازی رسانه‏ها عنوان کرد.از این‏رو توجه به توسعه دانش کاربردی تبلیغات دیجیتالی و آشناسازی مدیران شرکت‏ها با نحوه برنامه‏ریزی و اجرای کمپین‏های تبلیغاتی دیجیتالی هدفمند، باید مورد توجه خاص قرار گیرد. در این راستا می‏توان مراحل پایه‏ای زیر را برای پیشبرد کمپین‏های تبلیغات دیجیتالی هدفمند با اثربخشی بالا پیشنهاد کرد:

-اهداف خود را از تبلیغات دیجیتالی به صورت دقیق مشخص کنید.
-استراتژی دیجیتال کسب‏وکارتان را در تدوین کمپین مد نظر قرار دهید.
-استراتژی برند را پیشرانه و مبنای هویت دیجیتال خود قرار دهید.
-مخاطبان خود را به درستی شناسایی و تعریف کنید.
-پیام خود را به درستی تعریف و به صورتی خلاقانه توسعه دهید.
-رسانه‏های دیجیتال خود را بر اساس عوامل بالا تعیین کنید.
-بودجه تبلیغات دیجیتال خود را بر اساس اهداف خود تعیین کنید.
-اثربخشی کمپین تبلیغات دیجیتالی خود را به دقت ارزیابی کنید.
-لیدهای ایجاد شده را به دقت و بر اساس اهداف کمپین رصد کنید.

کنفرانس تخصصی تبلیغات دیجیتالی تاکید ویژه‏ای بر توسعه تبلیغات دیجیتالی هدفمند به منظور پوشش دهی اهداف تبلیغات شرکت‏ها و نیز ایجاد بالاترین سطح دسترسی و اعتبار در بازار هدف شرکت‏ها دارد تا بتواند با افزایش اثربخشی کمپین‏های تبلیغاتی، بهترین نتایج را برای آن‏ها ایجاد کند. در این کنفرانس سعی خواهد شد با انتقال دانش تخصصی و کاربردی از طریق سخنرانی اساتید، مشاوران و مدیران متخصص حوزه تبلیغات و دیجیتال و نیز ارائه تجربیات و نتایج کمپین‏های موفق دیجیتالی، زمینه های کسب دانش و تجربه برای صاحبان کسب‏وکار و مدیران بازاریابی و تبلیغات فراهم شود.

دکتر محمد ناطق
رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس