رونمایی از هوشمند بعدی
بی‌ام‌و چند روز قبل همه را شگفت زده کرد. خودروساز باواریا کانسپت جدیدی را رونمایی کرد که یک اعلان‌جنگ داخلی به حساب می‌آید. بی‌ام‌و i8 به اندازه کافی شگفت‌آور است و هنوز هم بعد از دو سالی که از عرضه عمومی آن می‌گذرد، یکی از فناورانه ترین خودروهای جهان به حساب می‌آید. اما با رونمایی از کانسپت i Vision Future Interaction مشخص شد که بی‌ام‌و هنوز راضی نشده و قصد ندارد راهی را که در ساخت خودروهای هوشمند آغاز کرده متوقف کند.
خودرو i Vision روی پلت‌فرم i۸ ساخته شده اما طراحان این خودرو در رونمایی آن اصرار فراوانی داشتند که این خودرو را i۸ به حساب نیاوریم. بلکه i Vision نسل بعدی i۸ خواهد بود که قصد دارد استانداردهای هوشمندسازی را جا بجا کند. البته با همه احترام به طراحان این خودرو می‌توان آن را یک i۸ اسپایدر به حساب آورد. هر نامی که برای این خودرو بگذاریم مهم تغییراتی است که در آن ایجاد شده است. این خودرو برای ارائه تعریف جدیدی از رابطه بین راننده و خودرو طراحی شده است. به همین دلیل بیش از آنکه روی تغییر بدنه آن تمرکز کنند، در داخل آن کار کرده‌اند. هم‌اکنون بزرگ‌ترین‌ نمایشگر یک خودرو به خودروی تسلا S تعلق دارد که به یک نمایشگر ۱۷ اینچی مجهز است. اما بی‌ام‌و i Vision رکورد آن را شکسته است. روی جلو داشبورد این خودرو کلیدی دیده نمی‌شود. به جای آن این جلو داشبورد که در حال معمولی سیاه رنگ و به مانند یک روکش کامپوزیت است در حقیقت کلش یک نمایشگر ۲۱ اینچی است. نمایشگری که در حالت عادی طرح جلو داشبورد را تشکیل می‌دهد و در زمان استفاده روشن شده و کارآیی خود را دارد. این خودرو به جدیدترین فناوری‌های مخصوص کنترل خودرو مجهز شده است.

مهم‌ترین‌ آنها فرآیند کنترل از طریق حرکت دست بدون فشردن کلید یا حتی صفحه لمسی نمایشگر است. به این قابلیت کنترلی تکسچر می‌گویند. در این روش ابتدا الگوهای مختلف حرکت دست برای اعمال فرامین مختلف به حافظه سامانه داده می‌شود. بعد از آن مثلا کافی است دست را در برابر دوربین بالای نمایشگر حرکت دهند تا آن فرمان که می‌تواند کم و زیاد کردن صدای پخش صوت خودرو و یا کنترل سامانه تهویه باشد، به اجرا درآید. سامانه کنترل حرکتی (تکسچر) برای خودروها از ابداعات بی‌ام‌و است. اما قبلا در لوازم صوتی و تصویری خانگی مورد استفاده قرار گرفته بود.سیستم کنترل راداری این خودرو نیز در نوع خود جالب توجه است. این خودرو می‌تواند تا 24 جسم متحرک را که می‌تواند ماشین، دوچرخه، موتورسیکلت و حتی انسان باشد رهگیری کند. پیشرفتی که در این سیستم صورت گرفته است که این رادار مدام به راننده هشدار نمی‌دهد بلکه می‌تواند تحلیل کند که رفتار حرکتی کدام یک از این 24 جسم متحرک اطراف خودرو معمولی نبود و ممکن است برای خودرو مخاطره‌آمیز باشد. به نظر می‌رسد این سیستم کنترل راداری بخشی از پروژه بی‌ام‌و برای ساخت خودروهای بدون راننده باشد. هر چند برخلاف اغلب خودروسازان بزرگ جهان بی‌ام‌و اطلاعاتی درخصوص پروژه خودرو بدون راننده اش منتشر نکرده است.