نیروگاه در مسیر یک شرکت چابک
از ابتدای سال 1390 و بر اساس اصل 44 این نیروگاه به صورت مزایده عمومی و از طریق سازمان خصوصی سازی به شرکت خصوصی پرشیان فولاد واگذار شد.رفتار کاری در شرکت خصوصی ، بسیار با شرکت های دولتی متفاوت است و شرکت ها با آزادی عملی که دارند ، به شرکت های چابک تبدیل می گردند. عملاً انتظار این است که پایداری واحدها ، افزایش تولید ، افزایش بهره وری ، کاهش مصرف منابع کمیاب به خوبی اتفاق افتد. خوشبختانه عملکرد 5 سال گذشته گواه و شاهد این مدعا بوده و عملاً این اتفاق مبارک به وقوع پیوسته است. در شرایط خصوصی ضمن حفظ و بهبود تمامی شرایط زیست محیطی ، طبق نمودارها، افزایش راندمان ، افزایش تولید و کاهش مصرف آب را در بر‎داشته‎ایم.در مورد اشتغال، حدود یکهزار نفر پرسنل شرکت در مشاغل مختلف مشغول به کارند و از دانش و تخصص بسیار خوب و بالایی برخوردارند.
شرکت از نظر زیست محیطی تعامل بسیار خوبی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان داشته و تمام تلاش خود را برای حفظ دستورالعملها و استانداردهای زیست محیطی به کار می‎برد. هر سه ماه کلیه پارامترهای مهم نظیر دود و پساب و غیره توسط شرکتهای آزمون معتمد محیط زیست ، مورد سنجش و آنالیز قرار گرفته و به اداره کل حفاظت محیط زیست ارسال می گردد. بیش از ۲۳۰ هکتار درختکاری و فضای سبز توسط نیروگاه شهید محمد منتظری ایجاد شده و به شکل بسیار مطلوبی با آبیاری قطره ای نگهداری می گردد.خوشبختانه با پایمردی و جدّیت مقامات ارشد استان و هدایت مدیر کل حفاظت محیط زیست ، کلیه والوهای سوخت مایع نیروگاه پلمب شده و از تاریخ ۱۳۹۲/ ۱۲/ ۱۲ تاکنون نیروگاه و فقط از سوخت گاز طبیعی استفاده می نماید که در جهت حفظ سلامت شهروندان و کارکنان نقش اساسی دارد. همچنین در تاریخ ۹۳/ ۱۲/ ۱۲ جشن یکمین سال عدم استفاده از سوخت مایع با حضور مدیر کل محترم حفاظت محیط زیست و مقامات استان در نیروگاه برگزار گردید. به منظور تامین آب پایدار برای مصارف صنعتی و فضای سبز نیروگاه ، همچنین کاهش استفاده از آب شرب، نسبت به خرید انشعاب و لوله کشی پساب اقدام شده و خرید تصفیه خانه مناسب نیز در دست اقدام می‎باشد.بیش از ۷۰ % از قطعات یدکی نیروگاه توسط شرکتهای داخلی و به صورت ساخت داخل تامین شده و کلیه کارهای تعمیراتی سنگین و نیمه سنگین ، همچنین بهره برداری نیروگاه ، به کمک پرسنل متخصص و دارای دانش و فرهنگ بالا انجام می گردد و هیچ کارشناس خارجی برای این منظور در نیروگاه وجود ندارد. آموزش یکی از ارکان اصلی در شرکت بوده و برای کلیه مراحل فنی و غیر فنی در حال اجرا بوده و می باشد. پیاده سازی نظام های مدیریتی ، از جمله مدیریت کیفیت فراگیر در شرکت اجرا شده و شامل مدیریت کیفیت ISO۹۰۰۱ ، استاندارد زیست محیطی ۱۴۰۰۱ و استاندارد سلامت نیروی انسانی و حفاظت ۱۸۰۰۱ می باشد.مجموعه فرهنگی ورزشی شرکت شامل سالن بدنسازی کامل و دارای تجهیزات بدنسازی سالنی و فضای آزاد است. همچنین برای اکثر رشته های ورزشی در نقاط مختلف شهرهای اصفهان و شاهین شهر با مراکز ورزشی طرف قرارداد می باشیم تا از این طریق سلامت جسمی و فیزیکی کارکنان تضمین گردد.

همایش های برگزار شده
همایشهای مختلف بهداشتی با عناوین تغذیه، بهداشت قلب و عروق ، بهداشت روانی و سخنرانی های روانشناس سازمان روزهای جمعه در جمع خانواده ها همچنین پرسش و پاسخ در مرکز فرهنگی نیروگاه انجام می گیرد.با برگزاری همایش نظام آراستگی و ۵S ، و انتخاب مشاور واجد صلاحیت ، این تکنیک نیز در نیروگاه با آموزشهای تکمیلی شروع و در حال پیاده سازی می باشد. طی سال جاری دو همایش ملی در نیروگاه برگزار گردید.اولین همایش تحت عنوان همایش ملی تعامل انجمن صنفی کارفرمایی بهره برداری و نگهداری نیروگاههای ایران در اردیبهشت ۱۳۹۴ برگزار گردیدکه مورد استقبال نیروگاههای دولتی و خصوصی ایران واقع شد ، تعداد شرکت کنندگان ۲۱۰ نفر و در نمایشگاه جانبی ۶۲ شرکت حضور فعال داشتند. و همزمان تعداد ۱۲ کارگاه آموزشی نیز برگزار گردید. همایش دوم ، همایش ملی انرژی بود که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در آذرماه ۹۴ طراحی و اقدام شد. روز دوم این همایش در نیروگاه شهید محمد منتظری اجرا گردید و واحدهای نیروگاه مورد بازدید میهمانان قرار گرفت. در عمل تعامل صنعت و دانشگاه تحقق یافت.حضور تعدادی از اساتید دانشگاه مالک اشتر در زمان اجرای تعمیرات اساسی طبق یک تفاهم‏نامه و بازدیدهای مکرر از چگونگی برگزاری تعمیرات ، در صورت لزوم انجام تستهای لازم و آنالیز و در نهایت ارائه گزارش نقاط قوت و راهکار برای نقاط قابل بهبود.

تعمیرات اساسی بی نظیر واحد 3 نیروگاه
یکی از اقدامات بی نظیر که طی دوران خصوصی سازی و با حمایت همه جانبه مالک و سرمایه‎گذار نیروگاه ، همکاری و معاضدت ، پایمردی و تلاش پرسنل آگاه ، متعهد و متخصص شرکت ، به اجرا درآمد ، انجام تعمیرات اساسی واحد ۳ نیروگاه شهید محمد منتظری آنهم طی ۶۴ روز بود که بنظر می رسد با توجه به نوع واحد (روسی) و حجم عظیم کارهای انجام شده بخصوص موارد غیر‎متعارف زیر بوجود آمده ، در تاریخ صنعت برق کشور بی نظیر می‎باشد و رکوردی برای خود تلقی می گردد. اهم موارد غیر متعارف عبارتند از :
- تعویض یک ردیف پره کورتیس توربین فشار قوی در اصفهان
- تعویض یک عدد ریتینینگ رینگ روی موتور ژنراتور که معمولاً مستلزم بیرون آوردن و جازدن دو عدد کوپلینگ است.
- تعویض دو دستگاه اسلیپ رینگ روی موتور ژنراتور
- بیرون آوردن و تعویض ۳۰ عدد شینه آبگذر ژنراتور در همین زمان محدود در سالن توربین نیروگاه
- سنگ زنی شافت توربین LP تا 2/ 1 میلیمتر در قطر شافت
- تعویض بسکتها و اصلاح کامل سیل های ژونگستروم، بنحوی که دمای خروجی دود ژنراتور را در بار کامل از ۱۶۰°C در حالت گازسوز به ۱۲۰°C کاهش داده است و نشاندهنده کیفیت انجام کار می‎باشد.
نکته قابل توجه این که کارهای غیر متعارف یاد شده اگرچه در بعضی از نیروگاهها انجام می‎شود ولی باعث افزایش زمان تعمیرات اساسی خواهد گردید و اهمیت کار این اورهال بیشتر بدلیل انجام کارهای یاد شده و کاهش زمان تعمیرات در عین حفظ کیفیت کار بوده است. این موفقیت شایان توجه، دستاورد تلاش و همت مدیران و مهندسان شرکت پرشیان فولاد و همه کارکنان متبحر و متخصص شرکت مدیریت تولید برق شهید محمد منتظری بود تا براستی برگ زرین دیگری در کارنامه اقدامات شایسته این شرکت و همچنین صنعت بزرگ برق ایران، ثبت گردد.