معرفی هنرمندان منتخب نسل نو - ۱۰ مرداد ۹۲
هنرمند: نازنین اوقانیان روز افتتاحیه، یک اثر بود که نوبتی سروقتش میرفتند؛ یعنی در یک زمان مشخص، گنجایش بیش از یک مخاطب را نداشت یا بهتر بگویم به طور کامل نداشت. دلیلش هم نه خود اثر، بلکه هدفون متصل به آن بود. باید گفت از لحاظ ظاهر هم تا حدی با آثار دیگر متفاوت بود. عنوانش «اثر ۷» بود و در آن یک اثر انگشت دیده میشد. اثر انگشتی که در دل خود نقشه خیابان سنایی تهران را نشان میداد و تقریبا در مرکز اثر بیمارستان تهران قرار داشت. هدفون را که میزدی، صدای صحبت چند نفر را در محیطی نسبتا شلوغ میشنیدی.
هنرمند: نازنین اوقانیان روز افتتاحیه، یک اثر بود که نوبتی سروقتش میرفتند؛ یعنی در یک زمان مشخص، گنجایش بیش از یک مخاطب را نداشت یا بهتر بگویم به طور کامل نداشت.
دلیلش هم نه خود اثر، بلکه هدفون متصل به آن بود. باید گفت از لحاظ ظاهر هم تا حدی با آثار دیگر متفاوت بود. عنوانش «اثر ۷» بود و در آن یک اثر انگشت دیده میشد. اثر انگشتی که در دل خود نقشه خیابان سنایی تهران را نشان میداد و تقریبا در مرکز اثر بیمارستان تهران قرار داشت. هدفون را که میزدی، صدای صحبت چند نفر را در محیطی نسبتا شلوغ میشنیدی. محیطی که شباهت زیادی به بیمارستان داشت. کمی آن سوتر بر روی زمین اثر انگشت دیگری بر روی پایه و در محفظهای شیشهای قرار گرفته بود. عنوان آن «اثر ۶» بود، اما این اثر انگشت را تعداد بسیار زیادی مجسمههای کوچک زن و مرد در کنار هم تشکیل داده بودند و دیگر خبری از هدفون یا نقشه نبود. به نظر میرسید «نازنین اوقانیان» در این دو اثر به بازنمایی مساله هویت از دو منظر«جغرافیا» و «اجتماع» پرداخته بود. به معنای دقیقتر او با انتخاب فرم کلی اثر انگشت برای هر دو اثر خود، ارجاع مستقیمی به هویت فردی داشت و از سوی دیگر برای به وجود آوردن این اثر انگشت از نقشه و اجتماع مجسمههای کوچک زن و مرد بهره گرفته بود که این نشان از بازنمایی تاثیر مولفه اجتماع و جغرافیا در هویت فردی داشت. گفتنی است که
اثر او به عنوان یکی از سه اثر منتخب این دوره انتخاب شد.
ارسال نظر