توسعه منابع انسانی در دستور کار« ایران یاسا»
سازمان‌ها و شرکت های موفق، تنها از طریق به کارگیری الگوهای توسعه نیروی انسانی، یادگیری سازمانی و راهبردهای توسعه و بالندگی قابلیت‌های کارکنان، می‌توانند پاسخگوی نیازهای سازمانی خود باشند. مهندس فریبرز قریب ، قائم مقام مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت ایران یاسا، با بیان مطلب فوق گفت: توسعه منابع انسانی یکی از مهم‌ترین اهداف راهبردی سازمان‌های پیشرو است که به منظور ارتقای سطح دانش، مهارت، تجربه و کیفیت، تعالی و عملکرد سرمایه‌های سازمان و حتی تغییر ویژگی‌های فردی کارکنان مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: شرکت ایران یاسا با درک شرایط یادشده و با بهره گیری از تجارب ارزنده خود که حاصل نزدیک به نیم قرن فعالیت در عرصه تولید تایر و رابراست، سازماندهی و بهینه‌سازی منابع انسانی وافزایش بهره‌وری را با به حداکثر رساندن استفاده از منابع، نیروی انسانی، تسهیلات و غیره به طریق علمی و کاهش هزینه‌های تولید، بهبود معیارهای کسب و کار، به گونه‌ای که به نفع کارکنان، مدیران و مصرف‌کنندگان باشد، مورد توجه قرار داده است. وی اعلام کرد که ساماندهی نیروی انسانی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل مهم درافزایش بهره‌وری شرکت در دستور کار قرار گرفته و در اولین گام شیوه‌های متعدد به کارگیری نیروی انسانی با عناوین رسمی، قراردادی و پیمانکاری که ضمن ایجاد تبعیض، مشکلاتی را برای شرکت ایجاد کرده بود، مورد بازنگری قرار گرفت. قریب با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی و حیاتی در هر سازمان، آموزش کارکنان است، تصریح کرد: این اقدام سرمایه‌گذاری پرسودی به شمار می‌رود که بازده آن در شکوفایی و گسترش بهینه سازمان نقش اساسی داشته و یکی از مهم‌ترین عوامل در میزان کارایی و کارآمدی سازمان است. براین اساس و با بهره‌گیری از توان علمی اساتید و افراد با تجربه در حوزه کار و تولید به‌ویژه در صنعت تایر، برگزاری دوره‌های آموزشی علمی و کاربردی به‌صورت موکد در دستور کار بخش آموزش شرکت قرار دارد.

وی به مساله «مدیریت هزینه» اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی، همکاری و هماهنگی بخش‌های مختلف ذیربط در شرکت ترتیبی اتخاذ شده است تا تمام هزینه‌ها براساس توجیهات منطقی و همسو با کسب و کار شرکت صورت گیرد.وی به روند مطلوب برنامه‌های ایمنی و بهداشت به عنوان ضامن سلامتی و افزایش کارایی نیروی انسانی نیز اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم تا ضمن رفع موانع و مشکلات موجود، شرایط لازم را برای توسعه و تقویت ایمنی و بهداشت فراهم کنیم. وی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات، ایجاد واحد درمانی، برگزاری معاینات دوره‌ای (غربالگری)، هماهنگی با واحدهای درمانی برای مواقع اورژانس، همچنین فراهم کردن امکانات ورزشی با ایجاد و تجهیز مکان‌های ورزشی، برگزاری مسابقات ورزشی، ایجاد خیابان سلامت و غیره از جمله موضوعات مورد توجه مدیریت بوده که در این خصوص نیز شرایط مناسبی در شرکت فراهم شده است.