اصفهان پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری دارد

دنیای اقتصاد- مدیر یک شرکت سرمایه گذار کشور چین در اصفهان گفت: اصفهان نسبت به تهران پتانسیل بالاتری برای سرمایه گذاری دارد. چرا که کار کردن با شهرداری اصفهان راحت تر بوده و فضای شهری آن برای کار مهیا می باشد.

"لی" در گفتگو با دنیای اقتصاد با اشاره به اینکه شرکت CIIEI یکی از شرکت های سرمایه گذاری فعال در بخش انرژی و ساختمان سازی است، اظهار داشت: فعالیت های ساختمان سازی این شرکت در شانگهای چین، استرالیا و ... بوده است. به گفته وی، این شرکت در پروژه های رفاهی، تفریحی، شهربازی، حوزه های طراحی و ... فعالیت دارد، وی ادامه داد: آنچه در اصفهان بر روی آن متمرکز هستیم مبحث هتل سازی می باشد. وی با اشاره به آنکه از نظر گرفتن پروژه محدودیتی ندارد. اضافه کرد: تا پیش از رفع تحریم های ایران، در این کشور فعالیتی نداشتیم اما از دو ماه گذشته، فعالیت خود را در تهران آغاز کردیم. وی در خصوص دلایل ورود این شرکت برای سرمایه گذاری در اصفهان، بیان داشت: به اعتقاد ما اصفهان نسبت به تهران پتانسیل بالاتری برای سرمایه گذاری دارد چرا که کار کردن با شهرداری راحت تر بوده و فضای شهری آن برای کار مهیاست. "لی" به حوزه های مد نظر این شرکت برای سرمایه گذاری در اصفهان اشاره کرد و گفت: ساختمان سازی مسکونی، هتل سازی، ساختن شاپینگ مال از جمله حوزه های مدنظر ما است همچنین در خصوص ساخت شهرکت های صنعتی آمادگی لازم را داریم و احتمال دارد در زمینه فولاد ورود پیدا کرده و با گرفتن مجوز معدن، کارخانه فولاد بسازیم. وی تصریح کرد: شرکت ما طی سه ماه گذشته که قصد داشت وارد بازار ایران شود نزدیک به ۳۰۰ میلیارد یوآن پول چین برای سرمایه گذاری در ایران در نظر گرفت که این رقم معادل ۵۵۰ میلیارد تومان است. وی اضافه کرد: حدود ۱۱ پروژه شهری برای سرمایه گذاری این شرکت معرفی شده که دو مورد آن به نتیجه قطعی رسیده است.

همچنین، مدیر دفتر سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان، در خصوص آخرین وضعیت سرمایه گذاری در اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه وضع سرمایه گذاری به کلی تفاوت کرده است و اصفهان از شهری سرمایه گریز به شهری سرمایه پذیر تبدیل شده است و باید گفت که از این نظر وضعیت مناسبی وجود دارد. سید مرتضی حسام نژاد تاکید کرد: همه پروژه های تعریف شده تا به امروز مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته و در واقع پروژه ای در اصفهان نیست که جذب سرمایه گذار نداشته باشد. مدیر دفتر سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان ادامه داد: سرمایه گذاری بر روی پروژه های شهری اصفهان رقابتی شده است و همزمان با اطلاع رسانی این پروژه ها از طریق سایت دفتر، سرمایه گذاران برای ورود و آگاهی از نحوه اجرای آن ها مراجعه می نمایند.حسام نژاد افزود: ایجاد امنیت از اولویت های سرمایه گذاری است. وی ادامه داد: ایجاد و توسعه فضاهای اقامتی اصفهان، نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است؛ بنابراین جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای محور راهبردی توسعه شهری، از جمله اهداف مهمی است که دنبال می کنیم. وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد امنیت است. لذا این موضوع در اصفهان باید از نظر اجتماعی ، بانکی‌،قانونی و تجارت بین‌الملل مورد توجه قرار گیرد تا بتوان با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رسیدن به اهداف و توسعه شهری گام‌های مؤثری برداشت. وی تصریح کرد: برای برنامه «اصفهان ۱۴۰۰»، سه محور توسعه و کلیدی برای اصفهان تعریف شده است که در کنار دو مقوله محیط زیست و فناوری اطلاعات، موضوع مشارکت سرمایه گذاری ها نیز از جمله محورهای توسعه شهر اصفهان می باشد.

مدیر دفتر سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان با تاکید براینکه جذب سرمایه گذار خارجی به منظور توسعه و اعتلای شهر، نه یک انتخاب، بلکه یک اجبار است، ادامه داد: ما راهی جز حرکت به سوی جذب سرمایه گذار خارجی نداریم. حسام نژاد تصریح کرد: توسعه شهر صرفاً ساخت و ساز بلند مرتبه و کالبدی نیست بلکه باید محور توسعه شهری را مطابق با ساختار و ویژگی های هر بوم شهر آغاز کرد و آنچه امروز اصفهان را شکوفا می کند، حفظ داشته های اصیل و فاخر آن است. مدیر دفتر سرمایه گذاری های شهرداری اصفهان تصریح کرد: وقتی بخش خصوصی وارد عمل می شود و برای سرمایه گذاری با شهرداری مشارکت می کند موجب افزایش و کارایی و نظارت بیشتر بر روی طرح می شود و این امر موجب می شود که کارایی پروژه های مشارکتی با بخش خصوصی افزایش یابد.