شرکت ایرانسل در راستای مسوولیت های اجتماعی خود و به منظور تسهیل حرکت های خیرخواهانه و همچنین حمایت مالی از رویدادهای بزرگ ورزشی، مدیریتی، فرهنگی و فناوری، اقدامات و تلاش های فراوانی کرده است. همکاری با سازمان های یاری رسان مانند کمک به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، حمایت از بیماران مبتلا به ام.اس، کمک به مددجویان سازمان بهزیستی کشور، کمک به بازسازی عتبات عالیات و کمک به نیازمندان از طریق هلال احمر از جمله آنها بوده است.
مشترکان ایرانسل می توانند با ارسال پیامک بدون متن به ۸۱۳۳، از محل اعتبار سیم کارت های ایرانسل خود مبلغ مورد نظر را انتخاب کرده و مستقیما کمک های خود را به کمیته امداد امام خمینی (ره) اهدا و با ارسال یک پیامک بدون متن رایگان به شماره ویژه ۸۱۱۸ و براساس دستورالعمل ارسالی، از محل اعتبار سیم کارت ایرانسل خود، مبلغ مورد نظر را مستقیما به بیماران مبتلا به بیماری ام.اس اهدا کنند.
به منظور جمع آوری کمک های نیکوکاران از طریق تلفن همراه و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز سامانه «همراه مهر» با مشارکت ایرانسل و سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شد و مشترکان می توانند با ارسال یک پیامک بدون متن رایگان به شماره 359 از محل اعتبار سیم کارت ایرانسل خود، مبلغ مورد نظر را مستقیماً به حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات واریز کنند.
جمع آوری کمک های نقدی نیکوکاران به هموطنان آسیب دیده در زمین لرزه ها از طریق ارسال پیامک بدون متن رایگان به ۸۱۱۵ نیز میسر است.
حمایت های رزشی نیز از جمه فعالیت های ایرانسل در راستای اجرای مسوولیت های اجتماعی است. اسپانسری مسابقات اتومبیلرانی رالی بین المللی خاورمیانه، اسپانسری مسابقات موتورسواری قهرمانی تهران، اسپانسری لیگ برتر فوتبال 94-93، 91-90 و اولین حامی لیگ برتر خلیج فارس 89-88، حامی رالی بین المللی شیراز، حامی ویژه و انحصاری کاروان اعزامی ایران به المپیک 2012 و حامی تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمانی آسیا از جمله آنها بوده است.
حمایت مالی و شرکت در چندین دوره نمایشگاه های بین المللی ایران الکامپ و ایران تله کام، حمایت مالی و شرکت در همایش ها و کنفرانس‌های خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ایران، شهروند الکترونیک و تلفن همراه، پیشخوان خدمات دولت، فناوری اطلاعات و شهر الکترونیک و‌... ، برگزاری مسابقه برنامه نویسی موبایلی ایرانسل ۲۰۱۴ ICMA و حمایت و حضور در رویدادهای بزرگ فناوری و مدیریت از دیگر فعالیت‌های ایرانسل بوده است.