آغاز ساخت ایستگاه شارژ فوق سریع در آمریکا

تامین انرژی یکی از مهم‌ترین چالش‌های زندگی امروز است و در خودرو‌سازی که اغلب خودروهای دنیا از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند و چرخه تامین انرژی کامل شده است و در تمام مسیرهای دنیا می‌توان ایستگاهی برای سوختگیری پیدا کرد. با ظهور سوخت‌های جدید چالش‌ها هم آغاز شده است که مربوط به تامین سوخت و ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای ارائه آنها است که معمولا عاملی مهم در کاهش رشد این فناوری‌ها و سوخت‌های جدید بوده‌اند. در رابطه با خودروهای برقی اما این چالش کمرنگ‌تر است، چراکه برق را می‌توان راحت‌تر از هیدروژن مایع تولید کرد یا در دسترس قرار داد. موضوعی که در رابطه با خودروهای برقی مطرح است اینکه بتوان در هر جایی که لازم باشد باتری هایش را شارژ کرد و زمان عامل مهمی در این رابطه است.

فرآیند ذخیره برق در باتری‌ها در حالت عادی زمانبر است و ممکن است حتی به بیش از ۸ ساعت زمان نیاز باشد اما سیستم‌های شارژ سریع هم وجود دارند که می‌توانند تنها در ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد باتری‌های پر قدرت خودروهای برقی مانند تسلا مدل S را شارژ کنند. اولین ایستگاه شارژ سریع در آمریکا توسط شرکت EVgo ساخت شده و این شرکت اعلام کرده است به ماموریت خود برای ایجاد شبکه شارژ سریع ادامه خواهد داد. این ایستگاه در ایالت کالیفرنیا، مهد خودروهای برقی ساخته شده است و باعث می‌شود که لس آنجلس و لاس‌وگاس به هم از نظر تامین برق وصل شوند. این ایستگاه برق می‌تواند ۳۵۰ کیلووات برق را در اختیار خودروهای برقی قرار دهد که برق عظیمی است.

بر اساس برخی ادعاها این شارژرها نسبت به شارژر‌های سریع تا هفت برابر سریع‌تر باتری‌ها را شارژ می‌کنند. در این ایستگاه چهار خودرو همزمان می‌توانند شارژ شوند و هر خودرو هم می‌تواند تا ۳۵۰ کیلووات برق دریافت کند. در بخش‌هایی از دنیا خودروهای برقی با استقبال گسترده‌تری مواجه شده‌اند که ایالت کالیفرنیا بیشتر خودروهای برقی دنیا را در خود جای داده است و نروژ از دیگر جاهایی است که خودروهای برقی توانسته‌اند در آنجا خودنمایی کنند. به نظر می‌رسد دنیا در حال اعتماد کردن به خودروهای برقی است و آنها توانسته‌اند اعتماد بسیاری از افراد را به خود جلب کنند.

در حال حاضر خودروهای موفق زیادی وجود دارد که محصول شرکت‌های بزرگ هستند و با دامنه حرکتی مناسب می‌توانند رسیدن به دنیایی پاک را تسهیل کنند. ساخت ایستگاه‌های شارژ فوق سریع تا تابستان سال ۲۰۱۷ به اتمام خواهد رسید و در مرحله نخست چهار ایستگاه در نقاط مختلفی از آمریکا ساخته خواهند شد. شرکت‌هایی مانند نیسان، فورد و ب‌ام‌و از شرکای تجاری این پروژه هستند. در حال حاضر بیش از ۸۰۰ ایستگاه شارژ سریع در آمریکا وجود دارد اما این ایستگاه‌های جدید متفاوت و فوق سریع هستند. شارژ شدن در این ایستگاه‌ها رایگان نیست و زمان پر شدن باتری‌ها هم به ظرفیت و توان آنها بستگی دارد.