جهش بزرگی از یک رویاپرداز به یک کارآفرین
کارآفرینی بدون ریسک‌پذیری معنایی ندارد؛ چراکه غیرممکن است بدون ریسک‌های قابل‌توجه موفقیت بزرگی در دنیای کسب‌و‌کار به‌دست آید. البته ریسک‌ها ترساننده هستند، اما این نکته‌ای است که قسمت بزرگ جمعیت را از کارآفرینان سخت‌کوش و باانگیزه‌ جدا می‌کند. کسانی که بیشترین تلاش‌شان را برای موفقیت یک ایده می‌کنند.همه کسب‌و‌کارها یکسان نیستند؛ برخی ریسک‌ها اختیاری هستند. باید بدانید که همه کارآفرینان به‌دنبال اهداف یکسان نیستند و برخی موقعیت‌ها نیز اجتناب‌‌ناپذیرند.
هنوز تعدادی از ریسک‌ها وجود دارند که همه کارآفرین ها مجبور به اتخاذ آنها هستند. اجازه ندهید ریسک‌ها شما را بترسانند. یکی از این ریسک‌ها، ریسک شکست خوردن است، اما هیچ دلیل منطقی برای ترس از شکست وجود ندارد. شکست تنها مقدمه‌ای برای شروع دوباره است. در حقیقت، برخی از موفق‌ترین کارآفرینان تنها پس از تجربه شکست‌های موقت، می‌توانند به جلو پیش بروند. اگر واقعا قصد دارید یک کارآفرین باشید، این ریسک‌ها را بپذیرید و به عقب برنگردید.یک جهش بزرگ به‌عنوان یک حرکت ناگهانی و عظیم تعریف می‌شود. در کسب‌و‌کار، این نوعی جهش است که در یک نمودار رشد به‌صورت بزرگ برجسته می‌شود. این نوعی از رشد نیست که محافظه‌کارانه به‌دنبال ۵ درصد افزایش در درآمد سال بعد باشید. این تعادل نقطه‌ای یا عکس یکنواختی است، یعنی همان چیزی که رویاپردازان به‌دنبال آن هستند.جهش بزرگ هرگز آسان نیست و هرگز تصادفی اتفاق نمی‌افتد. اگر ماموریت سال ۲۰۱۶ شما بزرگ است، در اینجا ۸ راه برای تحقق آن آورده شده است.

1- ریسک حساب شده انجام دهید
همه ما این اصل سرمایه‌گذاری را می‌دانیم که ریسک‌های بزرگ‌تر مساوی پتانسیل بزرگ‌تر برای موفقیت است. هر بنگاهی که به‌دنبال کار کردن در محدودیت‌های فیزیکی یا تکنولوژیکی است، ریسکی را متحمل می‌شود. گرچه، بهترین رهبران سازمانی، تفاوت بین یک ریسک حساب شده و یک ریسک ابلهانه را می‌فهمند. هیچ کس بی‌گدار به آب نمی‌زند. همان‌طور که جیم کالینز در «انتخاب بهترین بودن» بیان می‌کند (گلوله‌ها را آتش و سپس حرکت کنید). به طور ساده، همه باروت‌تان را در اولین شلیک استفاده نکنید. یک شلیک آزمایشی انجام دهید تا هدف درست را تنظیم کنید. سپس یک حرکت سریع‌السیر را شروع کنید. خرد مغایر ریسک نیست.

2- برنامه‌ریزی داشته باشید
شجاعت محض موقتا به یک تیم انرژی خواهد داد؛ اما یک برنامه قوی ذهن‌ها را برنده خواهد کرد نه فقط قلب‌ها را. توسعه یک استراتژی سنجیده به شما کمک می‌کند تا موفقیت آینده خود را مجسم، خود را برای چالش‌های اجتناب‌ناپذیر آماده و بهترین مسیر را به سوی موفقیت پیدا کنید. اگر برنامه‌ استراتژیک نداشته باشید، آماده رشد ناگهانی نیستید. اگر برنامه درستی دارید، می‌توانید شروع کنید.

3- شخصا رشد کنید
رشد ناگهانی، پرسنل، عرضه‌کنندگان و مشتریان بیشتری به همراه دارد. همه اینها به معنی فشار اضافی بر صاحب کسب‌و‌کار است. برای یک جهش بزرگ، باید مجموعه مهارت‌های خودتان را رشد و افزایش دهید. سازمان خود را دو برابر اندازه فعلی آن تصور کنید و بدانید که چالش‌ها متناسب یا شاید حتی بزرگ‌تر خواهند بود. تیم شما به اندازه قدرت شما توانایی خواهد داشت؛ بنابراین سعی کنید قدرت شخصی خود را بالا ببرید.

4- کل تیم باید با رشد سریع کار کنند
مهم نیست که چقدر قوی هستید، باید بدانید که به تنهایی نخواهید توانست کارها را به طور عالی انجام دهید. همواره به کمک نیاز خواهید داشت. در مورد برنامه و استراتژی رشد با رهبران سازمانی خود بحث کنید. دریابید که چه چیزی آنها را می‌ترساند و در مورد آن صحبت کنید. هیچ کس به اندازه شما مطمئن نیست که برنامه‌هایتان مفید خواهد بود، اما آنها نیاز به اطمینان از این موضوع دارند. هیچ شکی بر باقی تیم تاثیر نخواهد گذاشت و اعتماد کلی را نابود نخواهد کرد.

5- تمرکز خود را محدود کنید
اگر در فکر این موضوع هستید که چگونه یک جهش بزرگ داشته باشید، احتمالا ایده‌های بسیاری دارید که معتقدید می‌توانند بر کسب‌و‌کارتان تاثیر بگذارند. گرچه حتی بزرگ‌ترین شرکت‌ها با بیشترین منابع نیز در جدال برای رسیدن فوری به بسیاری از اهداف هستند. این حقیقت را بدانید که این امر بدون استفاده از فرصت‌های دیگر نمی‌تواند تحقق یابد. به‌جای آن، دو پرسش ساده بپرسید؛ بزرگ‌ترین تاثیر یک یا دو سرمایه‌گذاری چه خواهد بود؟ آیا این سرمایه‌گذاری‌ها با کسب‌و‌کار من متناسب است؟

6- با نتایج سال گذشته خود را محدود نکنید
نمودارهای درآمد و رشد همیشه یک مسیر آرام را دنبال نمی‌کنند و همواره بالا و پایین دارند. ممکن است سایرین به شما بگویند که برای رشد بزرگ آماده نیستید؛ اما به آنها اعتنایی نکنید. شما بهتر از هر کس دیگری کسب‌و‌کارتان را می‌شناسید. اگر احساس می‌کنید که زمان درستی است و برنامه مناسبی دارید، پس دست به کار شوید.

7- به یاد داشته باشید که شتاب حرکت به زمان نیاز خواهد داشت
خودتان را از نظر روحی برای مواجهه با مشکلات و ایجاد تعهد برای ماندن در مسیر بدون توجه به آنچه پیش خواهد آمد، آماده کنید. موانع همواره وجود دارند و این بخشی از کار است.

8- بپذیرید که برنامه‌ریزی زمانی کاملی وجود نخواهد داشت
اگر پیش‌بینی می‌کنید که سال ۲۰۱۶ سال شما برای ایجاد یک جهش بزرگ است، مطمئن باشید که هیچ برنامه یا جدول زمان‌بندی کامل نخواهد بود. این گفته قدیمی کاملا درست است که « یک برنامه خوب برای امروز بهتر از یک برنامه کامل برای فرداست». این برای کسانی است که کارهای بزرگ را شجاعانه و جسورانه انجام می‌دهند.شاید بزرگ‌ترین عوامل در جهش بزرگ، آنهایی هستند که نمی‌توان به آسانی اندازه‌گیری کرد. سرسختی، تصمیم، انطباق‌پذیری و قدرت درونی، چندین ویژگی هستند که شما به آنها نیاز خواهید داشت. ویژگی‌هایی که احتیاجی به مدرسه کسب‌و‌کار برای توسعه آنها نیست. این چیزی است که رویاپردازان را از کارآفرینان بزرگ متمایز می‌کند.

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
منبع: ruenerp ertne