گسترش استفاده از بتن سبک  در گروی فرهنگ‌سازی است
معاون سازمان عمران و توسعه خراسان گفت: با توجه به مزایای بسیار زیاد بتن سبک (هبلکس) گسترش استفاده از این محصول نیازمند فرهنگ‌سازی همه‌جانبه است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، موسی‌الرضا گلمکانی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان و صنایع سرمایشی و گرمایشی که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزارشد، اظهار کرد: از جمله اهداف اساسی این سازمان در راستای فعالیت‌های خود، اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه از قبیل ساخت مجتمع‌های میان‌راهی،کتابخانه، فرهنگسرا و... برای رفاه حال زائران و مجاوران و محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار و نیز ایجاد اشتغال‌زایی است.
وی با تصریح اینکه شهر مشهد به‌عنوان کانون استفاده از محصولات سبک بتنی در ایران شناخته شده است، گفت: با توجه به فرهنگ‌سازی‌هایی که این سازمان برای استفاده از محصولات هبلکس انجام داده و با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصول، استفاده از هبلکس بیرجند در شهر مشهد استقبال قابل توجهی داشته است، به‌طوری‌که نزدیک به 80 درصد از ساختمان‌های در حال احداث، از این محصول استفاده می‌کنند.
گلمکانی با بیان اینکه محصولات ما با توجه به کیفیت و مرغوبیت نزد سایر کشورها نیز شناخته شده است، اظهار کرد: طبق توافقاتی که انجام داده‌ایم تاکنون بیش از ۵۰ هزار مترمربع محصول بتنی به کشور عراق صادر کرده‌ایم و همچنین در حال رای‌زنی برای صادرات به افغانستان نیز هستیم.
معاون سازمان عمران و توسعه خراسان همچنین گفت: محصولات بتنی این شرکت به تمامی شهرهای کشور از جمله مشهد، اصفهان، شیراز، قشم، چابهار، بندرعباس و غیره توزیع می‌شود.
وی در ادامه ضمن بیان مزایا و خصوصیات منحصربه‌فرد محصول هبلکس نسبت به آجر گفت: بلوک هبلکس نسبت به آجر و بلوک سفالی از قیمت بسیار کمتری برخوردار است و کاهش بار ساختمان، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، عایق ‌بودن در برابر حرارت و صوت نیز از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصول است.
گلمکانی با بیان این که در دو شیفت کاری روزانه 600 مترمکعب هبلکس در هر کارخانه تولید می‌شود، عنوان کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم تا در سال 93 به ظرفیت اسمی کارخانه و تولید 300 هزار متر مکعب محصول هبلکس برسیم که با انجام تمهیدات و اقدامات لازم امیدواریم به این هدف نیز برسیم.