تغییر صدرنشین، امنیت پدیده و تساوی سیاه‌جامگان
دنیای اقتصاد، علیرضا هاشمی- بازی‌های هفته بیست‌وششم لیگ برتر نیز به پایان رسید و دو نماینده مشهد نتایج متفاوتی در بازی‌های خود به‌دست آوردند؛ پدیده توانست به یک پیروزی دیگر برسد و جایگاه خود را در جدول رده‌بندی بهبود بخشد اما سیاه‌جامگان موفق نشد دیدار خود در برابر سایپا را با پیروزی به پایان برساند. البته دربی بزرگ پایتخت نیز این هفته برگزار شد و سرخ‌پوشان موفق شدند یک پیروزی بزرگ به‌دست بیاورند. در این گزارش به بازی‌های برگزار شده و جایگاه دو نماینده مشهدی حاضر در لیگ برتر نگاهی می‌اندازیم.
پیروزی شیرین در برابر تیم غول‌کش
پدیده در بازی هفته بیست‌وششم خود توانست در خانه به یک پیروزی شیرین دست پیدا کند. آن‌ها در این بازی در برابر گسترش فولادی قرار گرفتند که در هفته‌های اخیر خوب به حریفان خود گل می‌زد و آن‌ها را با شکست روبه‌رو می‌کرد اما یاران رضا مهاجری موفق شدند در این بازی گسترش فولاد را از پیش رو بردارند. نیمه اول این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در نیمه دوم رضا ناصحی برای اولین بار توانست دروازه حریف را باز کند، خیلی زود و پس از چند دقیقه سیدمحسن حسینی تنها گل مشهدی‌ها را پاسخ داد تا بازی به تساوی برسد، پدیده‌ای‌ها که عزم خود را برای پیروزی جزم کرده بودند، توانستند بازهم از حریف خود پیش بیفتند و در دقیقه ۷۰، معین عباسیان، بازیکن جوان این تیم مشهدی گل برتری پدیده را به ثمر رساند و در نهایت این تیم توانست سه امتیاز دیگر به امتیازات خود اضافه کند.

پدیده بالاتر از سپاهان و فولاد
یاران رضا مهاجری که هفته گذشته نیز کمی بدشانس بودند که نتوانستند به پیروزی برسند با این سه امتیاز توانستند ۳۶ امتیازی شوند و به‌عنوان یکی از سه تیم ۳۶ امتیازی به‌دلیل تفاضل گل ضعیف‌تر در رده دهم جدول رده‌بندی بایستند و خود را بالاتر از تیم‌های متمول و پرافتخاری همچون سپاهان و فولاد خوزستان ببینند. پدیده‌ای‌ها اگر در بازی‌های باقیمانده خود کمی فرصت‌طلب باشند، می‌توانند به راحتی رتبه خود را در پایان لیگ پانزدهم تک‌رقمی کنند، آن‌ها درحال حاضر تنها سه امتیاز با تیم رده ششم جدول فاصله دارند.

دو بازی در خانه و دو بازی میزبان
اما نگاهی می‌اندازیم به بازی‌های باقیمانده این تیم در لیگ پانزدهم، تیمی که از حاشیه امنیت کافی برخوردار است و خیال خود را از حضور در لیگ شانزدهم راحت کرده است. آن‌ها در هفته بیست‌وهفتم، روز جمعه سوم اردیبهشت‌ماه در تهران به دیدار راه‌آهن قعرجدولی می‌روند، پس از آن پنجشنبه، نهم اردیبشت‌ماه در مشهد از تیم ذوب‌آهن پذیرایی می‌کنند. در بازی هفتهبیست‌و نهم‌خود روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه باز هم میزبان خواهند بود و این بار به سراغ استقلال خوزستان می‌روند و در آخرین بازی خود در روز جمعه ۲۴ اردیبهشت در اصفهان به مصاف سپاهانی‌ها می‌روند تا بازی‌های خود را در لیگ پانزدهم به پایان برسانند.

از دست دادن پیروزی در دقیقه 90
یاران فرهاد کاظمی در شرایطی در بازی هفته بیست‌وششم خود در تهران به مصاف سایپا رفتند که سه امتیاز آن برای این تیم بسیار حیاتی بود. مشهدی‌ها که در این بازی به برد فکر می‌کردند با حملات خود چند بار دروازه تیم حریف را با تهدید روبه‌رو کردند اما موفق نشدند تا اینکه در اواخر نیمه دوم و درحالی‌که یکی از بازی‌های سرد هفته با تساوی بدون گل در حال پایان یافتن بود تعویض طلایی کاظمی جواب داد و علی عسگری موفق به کسب یک پنالتی برای تیمش شد و به سبک بازی برابر پرسپولیس، میثم حسینی پشت این توپ ایستاد و آن را به گل تبدیل کرد.درحالی‌که بازی دقایق پایانی خود را می‌گذراند بر اثر تصمیمی که سرمربی سیاه‌جامگان آن را اشتباه خواند، یک اوت در اختیار تیم سایپا قرار گرفت و در نهایت در دقیقه پایانی بازی همین توپ تبدیل به گل شد تا بازی دو تیم به جای تساوی بدون گل، یک بر یک به اتمام برسد، تساوی بیهوده‌ای که به کار هیچ یک از دو تیم نمی‌آمد.

هنوز هم در خطر سقوط
پس از بازی هفته‌ای که گذشت سیاه‌جامگان نتوانست از جایگاهی که در آن قرار داشت، فرار کند و کماکان با ۲۱ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد؛ رتبه‌ای که خطر سقوط را پیش چشم این تیم قرار داده است، این درحالی است که فرهاد کاظمی معتقد است این تیم در نهایت در لیگ برتر خواهد ماند. البته اگر این تیم بتواند از ۴ بازی باقیمانده خود امتیازات خوبی جمع کند این آرزو دور از ذهن نخواهد بود و مشهدی‌ها برای لیگ شانزدهم نیز دو تیم خواهند داشت.

در انتظار فینال هفته پایانی
در بازی‌های باقیمانده، سیاه‌جامگان روز یکشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه از بازی‌های هفته بیست‌وهفتم در مشهد به سراغ تیم جان گرفته تراکتورسازی می‌روند، پس از آن، این تیم به قم می‌رود و در روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه به مصاف تیم صبا می‌رود، پس از این بازی، یاران کاظمی بازهم مهمان خواهند بود و این بار به تهران می‌آیند تا در روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه با راه‌آهن رو‌به‌رو شوند و در هفته پایانی لیگ برتر و در روز جمعه ۲۴ اردیبهشت‌ماه از ملوان بندرانزلی پذیرایی خواهند کرد، دیداری که از همین حالا پیداست یک فینال تمام‌عیار برای باقی ماندن یکی از این دو تیم خواهد بود.

آیا برنده دربی قهرمان می شود؟
اما یکی از بازی‌های برگزار شده در دیدارهای هفته بیست‌وششم، دربی بزرگ تهران بود، دیداری که خیلی‌ها معتقد هستند قهرمان لیگ پانزدهم از آن بیرون می‌آید و برخلاف دربی‌های برگزار شده در سال‌های اخیر این بازی حساسیت ویژه‌ای بابت حضور دو تیم در کورس قهرمانی داشت. در دربی هشتادودوم این پرسپولیسی‌ها بودند که توانستند به پیروزی دست پیدا کنند؛ بردی شیرین که اگر کمی باهوش‌تر بودند شاید می‌توانستند یک نتیجه عجیب و غریب ثبت کنند. سرخ‌پوشان در این بازی با دو گل مهدی طارمی، رامین رضاییان و محسن مسلمان در مقابل دو گل جابر انصاری و امید ابراهیمی به پیروزی چهار بر دو دست پیدا کردند و توانستند به صدر جدول رده‌بندی برسند.