یکی از عوامل اصلی رشد اقتصادی کشورها، سرمایه‌گذاری و تولید ناشی از آن است. اما تأثیر این عامل و قوت و ضعف آن در تسریع رشد اقتصادی به عوامل متعددی بستگی دارد که اگر مجموع آنها به نحو صحیح عمل کند، تأثیر سرمایه‌گذاری بر رشد اقتصادی باعث حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشورها شده و به توسعه آنها در بخش‌های مختلف کمک می کند.

سرمایه نقش مهمی در افزایش رشد و توسعه اقتصادی دارد، زیرا ترکیب بهینه سرمایه با نیروی کار و فناوری بخش تولید را به حرکت درآورده و با رونق بخشی به تجارت، زمینه‌های بهبود سطح زندگی و رشد اقتصادی را فراهم می‌آورد. اگر شرایط سرمایه‌گذاری در کشور‌های در حال توسعه و اقتصادهای در حال گذار تضمین شود، سرمایه‌گذاران میل و رغبت بیشتری برای حضور در این‌ بازارها نشان خواهند داد. این امر فرصت بهره‌گیری از مزیت‌های نسبی، رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی و دستیابی به دانش و فناوری روز را برای تولید کالاهای رقابتی در عرصه‌های مختلف فراهم می‌کند. به منظور جذب سرمایه‌گذار نیاز به وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی است که با بهره‌گیری از آن‌ها، سرمایه‌گذار بتواند نسبت به سرمایه‌گذاری در آن زمینه اقدام کند.

فراهم کردن شرایط مناسب به منظور تسهیل در سرمایه‌گذاری می‌تواند به جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف کمک کند. استان خوزستان با بهره‌مندی از پتانسیل‌های مختلف در زمینه های نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی، بنادر، منطقه آزاد، بخش‌های مختلف صنعتی و ... ، اگر بتواند شرایطی فراهم کند که سرمایه‌گذاران نسبت به شناسایی این ظرفیت‌ها اقدام کرده و پس از شناخت آن‌ها به سرمایه‌گذاری در خوزستان بپردازند، می‌تواند شاهد رشد و توسعه اقتصاد استان و به تبع آن کشور باشد. برگزاری نمایشگاه‌ فرصت های سرمایه‌گذاری و معرفی این فرصت‌ها در خوزستان، می‌تواند تاثیر بسزایی در جذب سرمایه برای استان در بخش‌های مختلف داشته باشد تا سرمایه‌گذارانی که از این ظرفیت‌های خالی شناخت ندارند، فرصت‌های طلایی استان را برای سرمایه‌گذاری بشناسند و نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش مورد نظر اقدام کنند.

آغوش باز خوزستان برای سرمایه‌گذاران

آغوش باز خوزستان برای سرمایه‌گذاران