ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: تأمین فاینانس(منابع مالی) برای دو پروژه مهم ریلی در خراسان رضوی در دست پیگیری و اقدام است.

عباس احمد آخوندی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی حفر تونل‌های مسیر گذر از ارتفاعات الله‌اکبر شهرستان درگز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تأمین فاینانس برای پروژه‎های قطار سریع‎السیر مشهد- تهران و خط آهن مشهد - گرگان در دست پیگیری بوده و مذاکرات مثبتی در این حوزه در حال انجام است. وی با بیان اینکه هنوز قراردادی در این رابطه امضا نشده است، ابراز امیدواری کرد: این موضوع پیش از سررسید مذاکرات هسته‎ای و برجام به نتیجه برسد.

وزیر راه و شهرسازی پایانه مرزی لطف‎آباد شهرستان درگز را از پایانه‏های بسیار مهم کشور دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه 200 وسیله نقلیه از طریق این پایانه از ایران به ترکمنستان و همین تعداد نیز از ترکمنستان وارد ایران می‎شود.آخوندی با بیان اینکه با اجرای جاده قوچان- دوغایی- درگز تسهیل رفت‌وآمد در این مسیر ترانزیتی می‎تواند زمینه توسعه ترانزیت را فراهم کند، تصریح کرد: در این چارچوب ظرف دو ماه آینده پروژه آزادراه مشهد- قوچان نیز به منظور تکمیل همین مسیر اجرایی می‌شود؛ با توافق سرمایه‎گذار، این آزادراه نیز به تصویب هیأت وزیران رسیده و به سرعت اجرایی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با اجرای این مسیر، محوری با ترافیک بسیار روان و سطح خدمات بالای ترانزیتی و رفت و آمد بین مشهد تا لطف‌آباد درگز اجرایی می‎شود. وی اضافه کرد: در سال جاری برای جاده قوچان- دوغایی- درگز منابع بسیار خوبی تأمین شده است و امیدواریم به سرعت به انجام برسد.
مسیر گذر از ارتفاعات الله‌اکبر سه تونل را شامل می‏شود که تونل نخست به طول 325 متر، تونل دوم 211 متر و تونل سه با طول 3545 متر بوده که تونل سوم بزرگترین تونل کشور است.