امیدوارم بازیهای خاطره‌ انگیزی را برای مردم گزارش کنم
«مزدک میرزایی» چهره و صدایی آشنا برای فوتبال‌دوستان است. صدای او طی این یکی دو سال خاطره انگیزتر بوده و البته در این جام باز هم خاطره‌سازتر خواهد شد. هروقت تصویر گل قوچان‌نژاد به کره جنوبی را در اولسان می‌بینیم، صدای سر صحنه مزدک میرزایی که با فریاد شادی خود، لحظه ورود توپ به دروازه کره را گزارش می‌کند، بر هیجان این صحنه می‌افزاید. مزدک، امسال به عنوان گزارشگر سیمای ایران، راهی برزیل خواهد شد و بدون شک متفاوت‌ترین تجربه کاری خود را در جام 2014 کسب خواهد کرد و البته لحظات خاطره انگیزی را در حافظه شنیداری و تصویری فوتبال ایران رقم خواهد زد. میرزایی در این گفت و گوی اختصاصی، از نگاه خود به جام جهانی، حضور ایران و البته حضور خودش در برزیل حرف می‌زند. تقا بــل آرژانتین با ایران
بدون شک کار سختی در پیش داریم. همانطور که اشاره کردم خط حمله آنها قدرت وحشتناکی دارد و در فاز هجومی اگر نخواهیم بگوییم بهترین تیم جام هستند بدون شک یکی از بهترین‌ها هستند و همین کار ما را بسیار سخت می‌کند.


آرژانتین
و لیونل مسی
احساسم این است که آرژانتین ناکام بزرگ امسال خواهد بود. مسی در کنار بازیکنانی مثل آگوئرو، ایگواین و دی‌ماریا خط حمله وحشتناکی را برای آرژانتین شکل داده‌اند اما خط دفاع پاشنه آشیل آنهاست و دروازه‌بان مطمئنی هم ندارند و همین نقطه ضعف احتمال دارد که برای آنها هزینه سنگینی را به همراه داشته باشد.

تفاوت
گزارش در جام جهانی و بازیهای دیگر
بدون شک جام جهانی فضای دیگری دارد. یک بازی معمولی جام جهانی را با هیچ بازی دیگری نمی‌توان مقایسه کرد حتی با بازیهای لیگ قهرمانان اروپا که اوج فوتبال است. لیگ قهرمانان شاید در مراحل بالا و در جمع چهار تیم پایانی بازیهای فوق‌العاده‌ای داشته باشد اما جام جهانی فضای متفاوتی دارد و حتی بازیهای ظاهرا کم اهمیت آن نیز توجه همه جهان را به خود جلب می‌کند.

پیش‌بینی
نمی‌توان تیم قهرمان را پیش‌بینی کرد و علاقه‌ای هم به این کار ندارم. اما پیش‌بینی‌ام از کلیت جام این است که قطعا از جام جهانی ۲۰۱۰ زیباتر خواهد شد و بازیهای تماشایی‌تری را شاهد خواهیم بود. سال ۲۰۱۰ بازیها چنگی به دل نزد و آن لذتی که از جام جهانی انتظار آن را داریم، به ما دست نداد. اما این دوره می‌تواند جام شگفتی‌ها و جام ظهور و درخشش پدیده‌ها و ستاره‌های گمنام باشد.

حضور ایران
همیشه آرزو داشته ایم و داریم که اسم ایران را در کنار اسم‌های بزرگ جهان فوتبال ببینیم و این بزرگترین اتفاق برای فوتبال کشورمان است. همین که بدانیم در کنار تیمهای بزرگ فوتبال دنیا مثل آلمان، ایتالیا، برزیل، آرژانتین و ... نام ایران نیز مطرح است، برای ما لذتبخش است و این توجهی که رسانه‌های مختلف به ایران نشان می‌دهند ارزش و اهمیت زیادی دارد.

جام جهانی
جام جهانی بدون شک بزرگترین میدان و هماورد فوتبالی است. من خودم فوتبال را از جام جهانی شناختم. تمام کسانی که فوتبال را دوست دارند جام جهانی را با نگاهی دیگر می‌بینند. این اتفاقی است که هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد و از آنجا که هرچیزی که کمیاب‌تر شود بر جذابیت آن افزوده می‌شود، جام جهانی نیز جذابیتی مضاعف دارد. خود من بدون شک بهترین خاطراتی که از فوتبال در ذهنم ثبت شده مربوط به جام‌های جهانی گذشته می‌شود.

تاکتیک غالب جام
پیش‌بینی این مورد هم سخت است. تاکتیک دفاعی نشان داده که می‌تواند به نتیجه‌گیری منجر شود همانطور که یونان در سال 2004 این اتفاق را با فوتبال ماشینی و دفاعی خود رقم زد. اما فوتبال هجومی همیشه جذابیتی متفاوت دارد و به نظرم تیمی که تلفیقی از این دو تاکتیک را به درستی به کار گیرد موفق‌ترین خواهد بود.

خاطره انگیز
از الان نمی‌توان بگویم گزارش کدام بازی جام جهانی امسال بیش از همه خاطره انگیز خواهد شد. اما در مورد گزارشهای قبلی خودم می‌توانم به بازی ایران و قطر در سال ۲۰۰۵ که در دوحه بود و خودم هم آنجا بودم اشاره کنم، بازی‌ای که با برد تیم ملی در زمان برانکو همراه شد و همان برد تاثیر زیادی در صعود ما به جام جهانی ۲۰۰۶ داشت.