دنیای اقتصاد-مدیر طرح و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: آستان قدس رضوی، سازمان میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی درمورد گردشگری سلامت همکاری می‌کنند. به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی نخستین همایش بین‌المللی توسعه گردشگری ایران، سیدمسعود منتجبی در حاشیه برگزاری این همایش اظهار کرد: اجرای اینگونه همایش‌ها نیاز به هماهنگی‌های بین بخشی دارد؛ به عنوان مثال در گردشگری سلامت می‌بینیم که اتاق بازرگانی و آستان قدس رضوی با سازمان میراث فرهنگی با محور قرار دادن آستان قدس رضوی در حال همکاری هستند. وی گفت: هر چند ممکن است این همایش‌ها بلافاصله بازخورد و بهره‌وری آنی نداشته باشد؛ اما در هر صورت طرح مباحث گردشگری قطعا در برنامه‌ریزی توسعه آتی برای برنامه‌ریزان کمک شایانی خواهد کرد. منتجبی تصریح کرد: این همایش نیز در قالب همکاری‌های لازم با سازمان میراث فرهنگی که زحمت اصلی آن بر دوش جهاددانشگاهی بود، برگزار شد.
مدیر طرح و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: در خصوص کمک‌ها و حمایت‌های متقابل این دو سازمان مباحثی وجود دارد که مدیران باید به طور دائم با هم در تماس باشند و بر اساس پتانسیل‌ها و امکانات موجود این کار را انجام دهند. وی عنوان کرد: اصل برگزاری این همایش‌ها بسیار ارزشمند است؛ به خصوص همایش فعلی که در حال برگزاری است، از نظر محتوایی دارای جایگاه رفیعی است.
منتجبی اظهار کرد: شرکت اساتید و سخنرانان در این همایش و نیز محورهای آن حائز اهمیت است اما نیاز داشت برای جذب مخاطبین بیشتر تلاش مضاعفی انجام شود؛ چراکه جای خالی افراد زیادی در حوزه گردشگری احساس می‌شود.