« شهرنما » در هر 15 منطقه اصفهان

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اعلام کرد: سامانه "شهرنما" یا همان تصویر برداری ۳۶۰ درجه کل معابر شهر اصفهان در مناطق ۱۵ گانه شهرداری راه اندازی شده است.

وحید مهدویان اظهار کرد: شهروندان بدون نیاز به مراجعه حضوری و نصب برنامه خاص می توانند به نشانی esup.isfahan.ir مراجعه نموده و تصاویر ۳۶۰ درجه هر کدام از معابر عمومی شهر اصفهان، میدان ها و فضاهای شهری را که بخواهند مشاهده کنند. وی اضافه کرد: یکی دیگر از سامانه هایی که راه اندازی و در اختیار شهروندان قرار گرفته، "سامانه اطلاع رسانی مردمی" است که در کل مناطق شهرداری اصفهان راه اندازی شده و در این سامانه کلیه طرح های شهرداری شامل ارتفاع، خیابان هایی که قرار است احداث یا تعریض شود، طرح هایی که قرار است در آینده در شهر اصفهان اجرایی شود، فضاهای سبز، نقشه های هوایی اصفهان و کلیه اطلاعات مربوط به طرح های شهرسازی بارگذاری و در اختیار عموم شهروندان قرار گرفته است.

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: مردم در هر ساعت از شبانه روز می توانند با مراجعه به سایت esup.isfahan.ir به کلیه طرح های شهر اصفهان اشراف داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: شهرسازی الکترونیک مشتمل بر صدور پروانه ساختمانی، امور مهندسان ناظر، نحوه محاسبات عوارض به صورت مکانیزه، کمیسیون ماده صد، پلیس ساختمان، سیستم املاک و طرح برون سپاری است . مهدویان افزود: پروژه ای را تحت عنوان "شهرسازی الکترونیک" در قالب تهیه سیستم مکانیزه شهرسازی و درآمد شروع کردیم که این سیستم مشتمل بر ۳۵ زیرسیستم است و هر کدام فعالیت و حوزه کاری خاص خود را انجام می دهند و به نوعی تکمیل کننده چرخه ارایه خدمات شهرسازی به شهروندان هستند.

وی تصریح کرد: برخی از این زیرسیستم ها در حوزه کل شهرداری ها اجرایی شده اما برخی از آنها در حال حاضر فقط در منطقه پایلوت (منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان) انجام می شود و در ادامه طبق برنامه ریزی های انجام شده به دیگر مناطق تسری پیدا می کند. مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه دسته اول که در کل مناطق اجرایی شده، زیرسیستم امور مهندسان، طراحان و ناظران است، اظهارکرد: در حال حاضر این اقدام در ۱۵ منطقه شهرداری اصفهان به صورت سیستم یکپارچه انجام می شود و در این راستا برای هر مهندسی کارتابلی تشکیل داده شده و هر مهندسی که مراجعه حضوری کند به آسانی از طریق این سیستم می تواند درخواست خود را ارایه کند و کنترل صلاحیت شود.

مهدویان خاطرنشان کرد: شهروندان در حال حاضر در کلیه ایام شبانه روز و در هر گوشه دنیا می توانند اطلاعات مربوط به ملک خود را مشاهده کنند، البته دسترسی به اطلاعات محرمانه ملک امکان پذیر نیست و مالک می تواند برای یکبار به شهرداری مراجعه و گذرواژه و رمز عبور دریافت نماید و از این طریق اطلاعات محرمانه پلاک خود را مشاهده کند. وی با بیان اینکه با راه اندازی این سامانه حتی فرد نیازی به مراجعه به کافی نت و دفاتر پیشخوان ندارد و می تواند در منزل از طریق این سایت از اطلاعات ملک خود مطلع شود، اظهارکرد: با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد مراجعات مردم به واحد شهرسازی مناطق،‌ برای اخذ پاسخ استعلام است، ‌پیش‌بینی می‌شود با تکمیل طرح برون‌سپاری در حوزه استعلامات، بخش زیادی از مراجعات مردم به شهرداری مناطق کاهش یابد.

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان به طور مشخص ارایه خدمات صدور پروانه ساختمان به صورت پایلوت اجرایی شده است و به زودی پروانه های ساختمانی به صورت تک برگی صادر می شود. مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اضافه کرد: در منطقه ۱۳شهرداری اصفهان از اول مهرماه ۹۵ مراحل آزمایشی سیستم الکترونیکی خدمات شهرسازی و درآمد پایدار شد و تا ۲ هفته آینده در ۳ منطقه دیگر شهرداری اصفهان شامل مناطق ۲ ،۷ و ۱۱ شهرسازی الکترونیک محقق می شود. وی تاکید کرد: تا پایان امسال ۹ منطقه شهرداری اصفهان خدمات الکترونیکی شهرسازی و درآمد خود را به شهروندان ارایه می کنند و تا پایان خرداد ۹۶ همه مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به سیستم الکترونیکی خدمات شهرسازی و درآمد مجهز می شوند