چهارمحال و بختیاری از استان های پیشرو کشور در تکمیل زنجیره فولاد است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر استان ما یکی از استانهای پیشرو کشور درزمینه تکمیل چرخه فولاد است و امیدواریم مشکلات در این رابطه زودتر برطرف شود. سید نعیم امامی اظهار کرد: امسال در راستای تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به ۲۹۵ واحد صنعتی و همین تعداد واحد کشاورزی مشکل دار با هدف رونق تولید، تعیین تکلیف و فعال نمودن آنها تسهیلات اعطا می شود. وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۲۶ واحد صنعتی و تولیدی در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۴۵۰ واحد کاملاً تعطیل هستند که ۳۵۰ واحد از اینها مربوط به دهه ۷۰ تا ۸۰ است که باید از جرگه آمار خارج شوند و برای فعال شدن بقیه دستورات لازم را در برنامه داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امسال ۵۰ واحد صنعتی استان با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد بهره برداری می شوند، بیان کرد: همچنین امسال بهره برداری از ۳۳ طرح ملی در دستور کار وزارت صنعت و معدن است که از این طرحها ۴ طرح در استان ما قرار دارد و با پیشرفت هایی که در این طرحها صورت گرفته است امیدواریم این هدف نیز محقق شود. امامی با بیان اینکه برای راه اندازی این ۲۹۵ طرح ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: با راهاندازی این واحدها بیش از ۸ هزار شغل در استان ایجاد می شود که ۳۰ درصد آنها تثبیت شغل ها و موقعیت های فعلی است. وی ادامه داد: به عبارت دیگر تا پایان سال راه اندازی ۵۰ واحد تعطیل، ۵۰ واحد با پیشرفت بالای ۶۰ درصد و ۱۹۵ واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و ارتقاء آنها به پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد در برنامه این سازمان قرار دارد. این مسؤول با اشاره به اینکه تا امروز ۴۵۲ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد ۱۵۳ مورد مربوط به جواز تأسیس و ۲۹۹ مورد نیز مربوط به پروانه بهره برداری بوده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از این تعداد ۱۹۵ طرح و واحد صنعتی برای دریافت ۲۴۵ میلیارد تومان تسهیلات و ۷۰ طرح کشاورزی به بانکهای استان معرفی شده اند.

امامی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲ طرح و واحد صنعتی در شرف انعقاد قرارداد هستند، خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات بانکی، تأمین اجتماعی و ... واحدهای تولیدی استان تاکنون ۴۷ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان با مدیریت استاندار شامل ۲۴ جلسه رسمی و ۲۳ جلسه کارشناسی تشکیل شده است. این مسؤول تأکید کرد: این جلسات ۲۰۱ مصوبه داشته اند که ۷۰ مصوبه آن به صورت کامل اجرا شده و این بدان مفهوم است که ۷۰ واحد تولیدی به چرخه تولید برگشته اند، ضمن اینکه ۱۳۹ مصوبه نیز برای جلوگیری از تعطیلی یا کاهش تولید واحدهای تولیدی و صنعتی استان در دست اجرا قرار دارد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: پیش بینی میشود با فعال شدن ۵۰ طرح دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد برای یک هزار و ۲۶ نفر اشتغال ایجاد شود. امامی با اشاره به فولاد، تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از استانهای پیشرو کشور درزمینه تکمیل زنجیره فولاد است. این مسؤول ادامه داد: طرح اصلی فولاد استان آماده بهره برداری است و اسناد مناقصه برای تولید فولاد نیز توزیع شده است که امیدواریم با کمک استاندار و رفع مشکل آب که کم کم به یک مسئله مشکل زا در استان تبدیل می شود بتوانیم زنجیره فولاد را تکمیل کنیم.