چهره بدون نفت خوزستان را نشان می‌دهیم

معاون اقتصادی استانداری خوزستان گفت: یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه تغییر نگرش سرمایه‌گذاران نسبت به فضای اقتصادی خوزستان است. تلاش های بسیاری صورت گرفته تا چهره خوزستان بدون نفت را به کل کشور نشان دهیم. سیدعلی بحرینی‌مقدم عنوان کرد: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این نمایشگاه به عنوان یک برنامه مستمر و منسجم از سال گذشته آغاز شد. هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی کلیه فرصت‌های سرمایه گذاری موجود در خوزستان و تغییر نگرش سرمایه گذاران نسبت به فضای اقتصادی خوزستان است. تلاش های زیادی صورت گرفته تا چهره خوزستان بدون نفت را به سراسر ایران نشان دهیم.

وی افزود: همه سرمایه پذیران حاضر در نمایشگاه خوزستانی هستند و سرمایه گذاران نیز از سراسر کشور و خارج حضور خواهند داشت. دبیر اجرایی نمایشگاه با بیان اینکه در نمایشگاه یاد شده دو بخش ویژه معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری شرکت های دانش بنیان و شهرداری‌های استان در نظرگرفته شده، گفت: در مجموع ۱۵۰ شرکت در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که از میان آنها حدود ۴۰ شرکت دانش بنیان، ۱۵ شرکت دولتی، ۲۵ شرکت خصوصی و ۷۰ شرکت وابسته به شهرداری هستند. وی با اشاره به تبلیغات گسترده صورت گرفته درخصوص نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری خوزستان عنوان کرد: مراسم افتتاح این نمایشگاه امروز با حضور مقامات کشوری و استانی در ساعت ۱۶ بعد از ظهر در محل سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار می‌شود.

نوری تصریح کرد: به طورحتم ارتباط با سرمایه‌گذاران حاضر در این نمایشگاه در طول سال حفظ خواهد شد و در همین راستا کلیه فرصت های ارائه شده در سایت نمایشگاه به روزرسانی می شود. از سوی دیگر، نرم افزار ویژه نمایشگاه نیز برای سیستم های عامل آندروید و ای او اس در حال طراحی است و در مراسم امروز افتتاح و رونمایی می شود. وی با بیان اینکه بازدیدکنندگانی از کشورهای آلمان، اسپانیا، چین، کره و عراق در نمایشگاه حضور خواهند داشت، عنوان کرد: دبیر خانه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری خوزستان تلاش خود را به کار گرفته تا ارتباط خود را با سرمایه پذیرها و سرمایه گذارها حفظ و امور مربوط به این مسئله را به صورت مستمر پیگیری کند. دبیر اجرایی نمایشگاه تصریح کرد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، سه میزگرد تخصصی رسانه‌ای با عناوین بررسی چالش های سرمایه گذاری خوزستان، پتروشیمی و صنایع پایین دستی و بازار سرمایه و بورس نیز با حضور مدیران دولتی، و استادان دانشگاه برپا خواهد شد. در همین زمینه کارگاه ها و رویداد های جانبی همچون اختتامیه جشنواره فرآفرین، مرحله اول جشنواره ایتاپ(جشنواره بزرگ ایده تا پدیده) و چند کارگاه آموزشی برای جذب سرمایه گذار برگزار می شود. وی با بیان اینکه صفر تا صد فعالیت های اجرایی این نمایشگاه توسط بخش خصوصی طراحی شده است، گفت: در این میان استانداری خوزستان و سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان نیز همکاری و تعامل بسیاری خوبی با این مجموعه خصوصی داشته اند.