دنیای اقتصاد- در شرایطی که ریاست علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد، رئیس هیات فوتبال اصفهان به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، رایزنی‌ها برای انتخاب کاندیدای برتر در بین کاندیداهای تصدی ریاست هیات فوتبال اصفهان همچنان ادامه دارد. این موضوع در هفته‌های گذشته و در جمع‌های مختلف فوتبالی استان به عنوان یک موضوع اساسی مطرح شده اما جمع‌بندی در این باره هنوز انجام نشده است.

اگرچه طی سال‌های ریاست فعلی هیات فوتبال اصفهان در این هیات، انتقادات علیه وی همواره به میزان قابل توجهی مطرح بوده اما با این حال، او این بار هم برای تصدی ریاست هیات ثبت‌نام کرد تا نشان دهد هنوز هم به پست ریاست آن اتاق کنجی سالن طویل حاشیه ورزشگاه پیروزی اصفهان علاقمند است. ابرقویی‌نژاد که در سال‌های گذشته بارها از اتفاقات و فراز و نشیب‌های مختلف هیات فوتبال اصفهان و اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان جان سالم به در برده، حال در رقابتی حضور خواهد داشت که بسیاری بر این باورند کاندیدای رقیب وی، با عزمی جزم‌تر برای مقابله با وی، قدم به عرصه خواهد گذاشت. به هر حال حواشی انتخابات گذشته هیات فوتبال اصفهان و انتقادات مخالفان ابرقویی‌نژاد که در سال ۹۱ و در آستانه انتخابات به بالاترین حد خود رسیده بود، بلافاصله پس از انتخاب وی، فروکش کرد و فوتبال اصفهان در چهار سال گذشته، به جز دوران اختلاف وی با محمدجواهری، مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان اصفهان، دوران کم فراز و نشیبی را طی کرد.

البته جنجال رسانه‌ای محمدجواهری با علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد و پیروزی وی در این جدال پرحاشیه را می‌توان به عنوان یکی از نقاط عطف دوران مدیریت این مدیر اصلاح‌طلب فوتبال اصفهان دانست. وی با سیاست و آرامش خاص خود، در انتخابات گذشته نیز بیشترین آرا را کسب کرد تا نشان دهد تلاش‌های مختلف مخالفانش بدون متحد کردن روسای هیات‌های شهرستان‌ها و نمایندگان مختلف باشگاه‌ها، نتیجه‌ای را به دنبال نخواهد داشت. با این حال، بسیاری اعتقاد دارند که رئیس هیات فوتبال اصفهان که گفته می‌شد تا پیش از این در برخی جمع‌های خصوصی خود را به عنوان معاون وزیر پیشنهادی روحانی به مجلس مطرح کرده، این بار سخن از حضور در فدراسیون مهدی تاج و تهران‌نشینی بر زبان می‌آورد. این مسئله شاید خبر خوشی برای مخالفان ابرقویی‌نژاد و کسانی باشد که دیگر علاقه‌ای به حضور او در این هیات ندارند. رکود فوتبال اصفهان در غیاب تیم‌های پایه و غیبت نمایندگان اصفهان در لیگ‌های دسته دو و آزادگان، انتقاد به روند برگزاری مسابقات آسیاویژن، عدم حضور موثر در اتفاقات فوتبالی استان اصفهان، استفاده از کادر مدیریتی بازنشسته و عدم توجه به جوانان در ترکیب فعلی هیات در کنار انتقاداتی که نسبت به تیم‌داری وی در باشگاه صفاهان مطرح شده، بخشی از مواردی است که درباره رئیس ۱۴ سال گذشته هیات فوتبال اصفهان مطرح شده و بدون شک در آستانه انتخابات، بیش از گذشته مطرح خواهد شد. البته سکوت معنادار رسانه‌ها در قبال انتخابات هیات فوتبال اصفهان و استفاده مناسب تیم کنونی این هیات از آنچه که بیش از هر کس به سود شخص ابرقویی‌نژاد خواهد بود، موضوعی است که به نظر می‌رسد ناشی از ابهامات موجود درباره لیست ثبت‌نامی کاندیداهای تصدی پست ریاست هیات فوتبال باشد. باید منتظر ماند و دید که با اعلام زمان دقیق انتخابات هیات فوتبال اصفهان و رویکرد اداره‌کل ورزش و جوانان استان، فدراسیون فوتبال و اهالی فوتبال نصف‌جهان، آیا ابرقویی‌نژاد بازهم رنگ اتاق قهوه‌ای رنگ خود را به چشم خواهد دید؟!