طرح های بیمه ای باید براساس نیاز مردم تولید و عرضه شود
گروه بنگاه ها: رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران گفت:‌مسوولان صنعت بیمه باید براساس نیازهای مردم بیمه نامه های جدید تولید و به بازارعرضه کنند. به گزارش روابط عمومی بیمه ایران،محمود امراللهی با اشاره به ضریب نفوذ بیمه درایران تصریح کرد:‌ درحال حاضر ضریب نفوذ بیمه درکشورما 9/1 است که فاصله زیادی با ضریب نفوذ بیمه درکشور های پیشرفته دارد.
به گفته وی این آماربه خوبی نشان می دهد جمعیت کثیری از مردم ایران هنوزازخدمات بیمه ای استفاده نمی کنند و این بدان معنی است که ما هنوزنتوانسته ایم نیاز به بیمه را درمردم خود ایجاد کنیم.
به اعتقاد وی این درحالی است که صنعت بیمه صنعتی پویاست و جای رشد و تعالی بسیاری به خصوص در زمینه بیمه های زندگی درایران دارد.
مدیرعامل بیمه ایران تاکید کرد:‌ برنامه و هدف اصلی ما توسعه بیمه های زندگی درکشور است و با قدرت به دنبال همگانی کردن این بیمه نامه هستیم.
محمود امرالهی افزود: بیمه ایران از نظر نیروی انسانی کارآمد و فنی برترین شرکت ایران و خاورمیانه است که باید از این توانایی به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی درهمین ارتباط به طراحی وتولید بیمه « مان «‌ با استفاده از توانمندی نیروی انسانی شرکت متبوعش تصریح کرد: این بیمه نامه توسط کارشناسان زبده این شرکت با توجه به نیازهای فعلی و جاری مردم کشور بازنگری و اصلاح شده و دردسترس مردم قرار گرفته است.
رییس هیات مدیره بیمه ایران اضافه کرد:هدف ما ازطراحی وعرضه این بیمه فروش صرف نیست ما درنظر داریم با عرضه این بیمه ضریب نفوذ بیمه های زندگی را درکشوربالا ببریم.
امراللهی تاکید کرد: قاعده بیمه های زندگی قاعده برد- برداست وطرفین شامل شرکت های بیمه ای و بیمه گذاران به قدر مشارکت از منافع آن بهره مند می شوند.
به اعتقاد وی سود مشارکت ازمنافع این بیمه نامه که توسط شرکت بیمه ایران دربخش های تولیدی،راه سازی، مسکن و صنعت سرمایه گذاری می شود به طور یقین به بیمه گذاران خواهد رسید و آنان علاوه برمشارکت دربرنامه های توسعه ای و اشتغال زایی به سود حاصل از این مهم نیز دست خواهند یافت.
رییس هیات مدیره درخصوص تدوین استراتژی های بیمه ایران نیز گفت:‌ تدوین استراتژی های این شرکت به پایان رسیده ودرافق ۱۴۱۴ به برترین شرکت بیمه ای غرب آسیا تبدیل خواهیم شد.
امراللهی با بیان اینکه این شرکت هدفمندتراز گذشته به حرکتش ادامه خواهدداد،افزود:مسوولان بیمه ایران دردوره جدید چهارموضوع شفافیت،کیفیت خدمات،توسعه فرهنگ بیمه وتوسعه فرهنگ بیمه های زندگی را دردستورکار داشته و به دنبال دستیابی به این اهداف درکوتاه ترین زمان ممکن هستند.
وی ادامه داد:درهمین ارتباط ودرگام نخست بدنبال افزایش کیفیت وارائه خدمات به بیمه گذاران وخسارت دیدگان بوده و معتقدیم این مساله می تواند کمک شایانی به توسعه فرهنگ بیمه ای کند.
وی درادامه به برگزاری مجامع فصلی درشرکت سهامی بیمه ایران نیز اشاره کردو گفت:برگزاری مجامع فصلی با هدف رسیدگی به عملکرد شعب وشفافیت های مالی دربیمه ایران پایه ریزی کرده ایم ودرآن به عملکرد شعب استان تهران رسیدگی شد.
امراللهی با اشاره به اینکه ما فراگیر کردن بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن درکشور است ادامه داد:‌ معتقدم هم اندیشی و کار گروهی دربین شرکت های بیمه ای باید افزایش یابد و رقابت در صنعت بیمه باید تبدیل به رفاقت شود برهمین اساس مهم نیست بیمه گذار از کدام شرکت بیمه نامه را خریداری کند مهم توسعه صنعت بیمه درکشوراست.
امراللهی سپس از پرداخت خسارت به متروی تهران بابت خسارت سیل به سه ایستگاه مترو خبر داد و گفت: این خسارت بزرگترین خسارت تاریخ صنعت بیمه کشور به شمار می آید که توسط بیمه ایران به مبلغ 500 میلیارد ریال به متروی تهران پرداخت شده است.
وی افزود: بیمه ایران توانست در پرداخت این خسارت به توفیق قابل توجهی در خصوص ارایه خدمت به همه اقشار جامعه و سازمان های مختلف دست پیدا کند.
امراللهی همچنین به بزرگترین قرارداد بیمه ای کشور که بین بیمه ایران و بنیاد شهید منعقد شده، اشاره کرد و گفت: براساس این قرارداد خدمت بزرگی به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان ارایه خواهد شد.
وی در خصوص عملکرد شش ماهه نخست سال جاری بیمه ایران نیز اظهار داشت: در این مدت با فروش ۴۵ هزار میلیارد ریال شاهد رشد ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.
مدیرعامل بیمه ایران سپس به عملکرد بیمه ایران به لحاظ پرداخت خسارت ها اشاره کرد و افزود: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 23 هزار میلیارد ریال بابت 6 میلیون و 590 هزار پرونده خسارتی رسیدگی و پرداخت شده است.