اولویت توسعه با طرح های زود بازده

بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه کمیته مدیریت شرکت ضمن تأکید بر لزوم بهره برداری از ماشین ۵ ریخته گری و برشماری اهمیت احداث خط نورد گرم شماره۲ فولاد مبارکه تصریح کرد: در وضعیت فعلی حاکم براقتصاد جهانی بویژه در واحدهای خصوصی خواب سرمایه و معطل ماندن سایر واحدها برای اجرای یک طرح اصلاً توجیه اقتصادی ندارد اینجاست که فقط طرحهایی که زودتر به سوددهی می رسند توجیه اقتصادی دارند و لازم الاجرا هستند.

به گزارش خبرنگار فولاد، بهرام سبحانی پس از استماع گزارش مربوط به اقدامات انجام شده پیرامون مصوبات جلسه کمیته مدیریت پیشین شرکت تصریح کرد: گزارشها نشان می دهد، خوشبختانه کلیه موضوعات مطرح شده در حال اجرا می باشند ولی آنچه که در این خصوص بیش از هرچیز اهمیت دارد، تصمیم گیری شایسته و به موقع و از دست ندادن زمان در اجرای این طرحها و پروژه هاست. وی با اشاره به راه اندازی اولیه ماشین ریخته گری شماره ۵ گفت: وقتی این ماشین به بهره برداری رسید آنوقت است که اولویت احداث نورد گرم ۲ نیز به خوبی خود را نشان می دهد که باید در عملیات اجرای این خط نورد گرم با سرعت بیشتری کار کنیم در نظر داشته باشیم باید تمامی گلوگاه ها در تأمین مواد، تولید و حمل محصولات برطرف شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آماده شدن ماشین ۵ ریخته گری، واحد بهره برداری باید بطور دقیق، حساب شده و نظاممند برروی این ماشین برنامه ریزی تولید داشته باشد باید هرچه سریعتر این خط تولید را به راندمان نرمال، مفید و نهایی خود نزدیک کرد. بویژه اینکه ما می توانیم با تولیدات این ماشین خوراک برخی واحدهای نورد کشور را تأمین کنیم. دست یابی به رکوردهای تولید کمی و کیفی جدید و تثبیت روند روبه رشد خطوط تولید یکی از موارد دیگری بود که سبحانی ضمن قدردانی از تلاش کارکنان تمامی نواحی گفت: دستیابی به رکوردهای جدید به خودی خود برای واحدهای تولیدی ارزشمند است ولی وقتی این رکوردها می توانند ایده آل باشند که میزان به ثبت رسیده در رکورد به فعالیت نرمال و جاری خطوط تولید تبدیل شوند. باید همواره و در همه حال بتوان چه به صورت روزانه و چه به صورت ماهانه و سالانه میزان تولید بدست آمده در رکوردها را تکرار و دوباره آنها را به صورت نرمال ادامه داد آنوقت است که هر واحد با توجه به ظرفیتهای موجود(که منجر به ثبت رکورد شده) خود را برای دستیابی به رکوردهای بعدی آماده خواهد کرد.

سبحانی با تأکید بر لزوم توجه روز افزون بر اهمیت بازار داخلی گفت:برای یک بنگاه اقتصادی بزرگ نظیر فولادمبارکه سودآوری یکی از مسایل مهم است که این امر باید با اولویت تأمین بازار داخل و صادرات به موقع لحاظ گردد. وی در پایان سخنان خود با برشماری اهمیت نظارت دقیق بر کیفیت محصولات خاطر نشان کرد: باید درکنار گزارشات تولید،گزارش ویژه و متمرکزی از وضعیت و روند رو به رشد کیفیت محصولات در تمامی نواحی داشته باشیم. در ابتدای این جلسه گزارش کاملی از وضعیت مهمترین اقدامات انجام شده درخصوص مصوبات جلسات پیشین کمیته مدیریت و پیرامون موضوعات: کاهش ضایعات؛ طرحهای بهینه سازی تکنولوژی در واحدهای مختلف، آمادگی واحدهای مختلف جهت پاسخگویی به نیازهای ماشین ریخته گری شماره ۵ ؛ تهیه طرح جامع جابجایی مواد اولیه جهت کاهش هزینه های حمل و نقل در ناحیه آهن سازی؛ پیگیری فراهم نمودن امکان تولید بیلت و بلوم با کمترین هزینه؛ به روزرسانی سیستم های اعلام و اطفاء حریق در واحدهای مختلف؛ انجام مذاکره با شرکت آبفای اصفهان جهت بررسی و تصمیم گیری برای فعال نمودن پروژه های جمع آوری و تصفیه پساب شهرهای مجاور، پاسخگویی به نیازهای متنوع بازار؛ بررسی و حل مشکلات حمل و بارگیری محصولات؛ توجه ویژه به کیفیت فنی محصولات و... از سوی دبیر جلسه ارایه گردید.