از میان همه تازه‌هایی که در بازار مجازی جذاب و قابل ارائه هستند بازار نرم‌افزارهای موبایلی از مخاطب و طرفداران بیشتری برخوردارند، برنامه‌هایی که در انواع مختلفی از بازی و سرگرمی، آموزشی و کاربردی و امنیتی ساخته می‌شوند و به‌روزرسانی آنها توانسته همین جذابیت بازار مجازی را بیشتر هم بکند. همچنین بسیاری از سازندگان این بازی‌ها به فراخور محبوبیت دیگر پیام‌رسان‌ها ممکن است برنامه‌های تکمیل‌کننده‌ای را فراهم و به مخاطبان ارائه دهند. در همین زمینه با چرخی در فضای مجازی به انواع متنوعی از این نرم‌افزارها بر می‌خوریم که توانسته‌اند محبوب شوند و البته در بازار رقابت توانسته‌اند جایگاهی را هم به‌دست آورند. در ادامه این مطلب شما با ۸ نرم‌افزار جدید در فضای مجازی آشنا می‌شوید که به خوبی در بازار رقابت دست به دست می‌شوند.

یادآور چک من

دسته بندی: مالی

حجم: 3.6 مگابایت

قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که با چک زیاد کار می‌کنید و نیاز به یادآوری پیوسته دارید تا هیچ وقت دیرکرد یا چک برگشتی نداشته باشید، باید بدانید که برنامه مخصوص شما هم نوشته شده است. «چک من» نرم‌افزاری است برای یادآوری و پیش یادآوری چک‌های بانکی. این برنامه قابلیت‌هایی از جمله ثبت چک‌های دریافتی و پرداختی ، ثبت چک‌های برگشتی و پاس شده، چاپ لیست چک‌ها، نمایش چک‌ها در نمودار، نمایش چک‌های ماهانه به صورت نمودار و نمایش تاریخ چک همراه با نام روز را هم دارد.

گرام (تلگرام تصویری و صوتی)

دسته بندی: پیام‌رسان‌ها

حجم: ۱۷.۲ مگابایت

قیمت: رایگان

یکی از انتظاراتی که اکثر مردم از یک برنامه چت دارند، قابلیت برقراری ارتباط صوتی و تصویری است. اپلیکیشن تلگرام قابلیت ارسال ضبط صدا را دارد ولی نمی‌توان با آن ارتباط تصویری داشت؛ حال اگر برنامه‌ای باشد که علاوه بر امکانات تلگرام، امکان برقراری تماس تصویری هم داشته باشد چقدر مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ از این رو یکی از برنامه‌نویسان با توجه به نیاز افراد جامعه، برنامه‌ای در راستای تکمیل اپلیکیشن تلگرام به بازار عرضه کرده است که ویدوگرام نام دارد. ویدوگرام یک برنامه پیام‌رسان است که با استفاده از آن می‌توانید بدون نگرانی از کاهش سرعت، مکالمه صوتی و تصویری برقرار کنید.

ضبط تماس دو طرفه HD

دسته بندی: کاربردی

حجم:464.3کیلوبایت

قیمت: ۲۰,۰۰۰ تومان

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی با کسی تلفنی صحبت می‌کنید بخواهید مکالماتتان را ضبط کنید و صحبتهای گفته شده را داشته باشید. با این برنامه و نصب آن می‌توانید مطمئن شوید که تمام تماس‌های شما روی گوشی ضبط و داخل خود گوشی ذخیره می‌شوند. حتی امکان اینکه تنها صدای شما یا فقط صدای طرف مقابل ضبط شود نیز وجود دارد. این برنامه نیاز به هیچگونه تنظیم خاصی ندارد و بعد از نصب به صورت خودکار تمامی تماس‌ها را برای شما ضبط می‌کند. برای گوش دادن به تماس‌های ضبط شده می‌توانید از داخل برنامه فایل موردنظر را انتخاب کرده و پخش کنید. از دیگر امکانات این برنامه می‌توان به امکان حذف مکالمات، پخش تماس‌ها در داخل برنامه و امکان جست‌وجو در شماره‌ها و نام مخاطبین نام برد.

چهارپلاس

دسته بندی: کلمات و دانستنی‌ها

حجم: 12.7 مگابایت

قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای

مسابقه هفته شاید یکی از خاطره‌انگیزترین برنامه‌هایی باشد که برای محک زدن استعداد در یادگیری اطلاعات عمومی بود که همه را به فکر وا می‌داشت. اما حالا هم می‌توان چنین چیزی را در دنیای مجازی و در موبایل تجربه کرد. نرم‌افزار چهارپلاس از جمله نرم‌افزارهایی است که این امکان را برای آنهایی که دوست دارند اطلاعات عمومی‌شان را با دیگران محک بزنند، به وجود آورده است. به وسیله این نرم‌افزار، اطلاعات مختلف در زمینه‌های سینمایی، فوتبال، تکنولوژی، ادبیات، آشپزی، طالع‌بینی، ماشین، موزیک و جغرافی خود را در رقابت با دیگران ثابت کنید. چهارپلاس بازی آنلاین دونفره‌ای است برای کسانی که دوست دارند اطلاعات خود را در حوزه‌های مختلف به رخ دیگران بکشند. ابتدا باید دسته‌بندی مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید، سپس حریف از بین کسانی که آنلاین هستند خودبه‌خود انتخاب می‌شود.

کاسکو

دسته بندی: آموزش

حجم: 11.8 مگابایت

قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای

زبان، زبان و باز هم زبان. دانستن یک زبان خارجی آن هم انگلیسی دیگر قابلیت محسوب نمی‌شود چون می‌گویند مسلط بودن به زبان انگلیسی یکی از ضروریات زندگی در دنیای امروز است و به صورت سواد مسلم درآمده است. اما اگر نگوییم همه دغدغه دانستن زبان به صرف وقت برای فراگیری آن مربوط می‌شود باید گفت یکی از معضلات اصلی زندگی امروز است. اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Casco درست مثل یک معلم زبان خصوصی، مهارت‌ها و مباحثی همچون مکالمه، خواندن، نوشتن و گرامر زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد. اپلیکیشن Casco یک برنامه آموزشی زبان انگلیسی است که با شیوه‌ای جامع و مدرن سعی در آموزش زبان انگلیسی به‌صورت کاملا اصولی دارد. با Casco می‌توانید مهارت‌های شنیداری، مکالمه (به‌صورت هوشمند)، درک لغات و نحوه استفاده در جمله و گرامر خود را در سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته تقویت کنید. از دیگر امکاناتی که می‌توانید در این برنامه بهره ببرید می‌توان به توضیح گرامر به زبان فارسی برای سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته، مکالمه هوشمند با تلفن و نمایش میزان صحت تلفظ، ارائه لغات مربوط به هر درس به همراه تلفظ و امکان تنظیم یادآور برای یادآوری مطالعه و تمرین اشاره کرد.

بادوم

دسته بندی: سبک زندگی

حجم: 10.7مگابایت

قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای

دغدغه ساختن آلبوم خانوادگی اگرچه هیچ وقت قدیمی و کهنه نمی‌شود اما همیشه یکی از دغدغه‌های نسل فرزندانی است که دنیای آنلاین را تجربه کرده‌اند و با چاپ و کاغذ و پرینت بیگانه‌اند. بادوم اما ساده‌ترین روش آنلاین برای ثبت لحظات به یادماندنی در قالب یک نوار زمان است. غیر از پدر و مادر؛ خاله، دایی، عمه، عمو و هر عضو فامیل می‌توانند تصاویر، فیلم‌ها و خاطرات هر کدام از بچه‌های فامیل را در یک آلبوم مجزا ثبت کنند و این لحظات را با دیگر اعضای خانواده یا دوستان به اشتراک بگذارند. با این روش هیچ عکس و هیچ لحظه‌ای از فرزند شما فراموش نمی‌شود.‏ویژگی منحصر به فرد بادوم این است که امکان اشتراک‌گذاری این خاطرات را با تعیین سطح دسترسی به شما می‌دهد. یعنی می‌توانید تصمیم بگیرید هر خاطره به چه سطحی از بستگان یا دوستان شما نمایش داده شود. ‏علاوه بر همه‌ این‌ها ، بادوم به شما در تربیت فرزندتان هم کمک می‌کند و بسته‌های آموزشی متناسب با سن کودک در اختیارتان قرار می‌دهد.

منظوم

دسته بندی: سرگرمی

حجم: 3.6 مگابایت

قیمت: رایگان

حالا که زمان اکران فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره فجر فرا رسیده است بهتر است دنبال راه‌حلی برای تهیه بلیت و دانستن مشخصات فیلم‌ها و مکان اکران آنها باشید. بهترین راهنمایی در این زمینه می‌تواند استفاده از نرم‌افزار مربوط به یادآوری این برنامه‌ها باشد. البته به جز زمان برگزاری جشنواره فجر، شاید همیشه یکی از دغدغه‌هایتان این بوده که چه فیلمی را ببینید؟ تلویزیون چه برنامه‌ای پخش می‌کند؟ چه فیلمی در سینماها اکران می‌شود؟ از تیزر و آنونس جدید چه خبر؟ برنامه نرم‌افزاری منظوم این امکانات را در اختیار شما می‌گذارد که با تلویزیون و سینمای ایران به روز باشید. اطلاعات فیلم‌های سینمایی روز شامل پوستر و عکس، خلاصه داستان، لیست بازیگران و عوامل، اطلاعات سریال‌های تلویزیونی شبکه و ساعت پخش، مشاهده‌ آخرین ویدئوها و تیزرها از فیلم‌ها و سریال‌ها و نظر دادن و ارزیابی کردن راجع به فیلم‌ها از جمله امکاناتی است که این نرم‌افزار در اختیار شما می‌گذارد.

همراه بانک

دسته بندی: مالی

حجم: ۱۲.۹12.9 مگابایت

قیمت: 5 هزار تومان

دیگر می‌توان مدعی بود که سال‌ها از زمانی که انسان پا به بانک می‌گذاشت تا کارهای معمولی بانکی را انجام دهد، گذشته است. حالا یکی از ابزارهایی که این کار را آسان کرده اپلیکیشن‌ها یا نرم‌افزارهای مجازی است که به مثابه یک بانک می‌تواند در جیب جای بگیرد. این برنامه به خوبی همراه داشتن یک بانک همه کاره است. برنامه‌ای که به شما کمک می‌کند تا کارت‌های بانکی خود را مدیریت کنید و عملیات‌های بانکی را با گوشی انجام دهید و نیازی به حمل کردن کارت‌های بلااستفاده ندارید. عملیات‌های بانکی مانند انتقال وجه و موجودی، دریافت ده گردش آخر و... را با این برنامه می‌توانید انجام دهید. همچنین پیامک‌های گردش حساب خود را با توجه به هر کارت دسته‌بندی کنید.

‏در این برنامه علاوه بر اینکه شما می‌توانید تمامی مشخصات کارت‌های بانکی را وارد کنید امکان انتقال وجه، دریافت موجودی، خرید شارژ، پرداخت قبض، مدیریت تراکنش‌های بانکی، کپی شماره کارت، ارسال مشخصات و تصویر کارت، تماس با تلفنبانک و اتصال به USSD بانک نیز فراهم شده و از همه مهم‌تر شما می‌توانید پیامک‌های بانکی خود را به صورت تفکیک شده و با تاریخ شمسی مشاهده کنید و برای هر کدام یادداشتی بنویسید. از امکانات دیگر این برنامه می‌توان از بالا بودن امنیت و استفاده از قفل گذاری امنیتی روز دنیا، تعیین رمز عبور از ۴ رقم تا ۱۰ رقم، ثبت اشخاص و انتساب کارت به هر شخص و ذخیره کردن تمام اطلاعات مربوط به کارت و حساب بانکی نام برد.