پیشنهادی برای جلوگیری از فرار مغزها
نگاه ویژه صنعتگران جوان باید معطوف به تولید و عرضه محصولات دانش بنیان (‌های تک) به عنوان ابزار نجات کشور برای خروج از شرایط سخت تحریم‌ها باشد. مهندس سید البرز مجذوب حسینی، مدیرعامل جوان شرکت صنایع شیمیایی آبادگران که در هشتمین جشنواره ملی مدیران و تولیدکنندگان به پاس خلاقیت و نوآوری در عرصه تکنولوژی‌های نو و تولیدات دانش بنیان مورد تجلیل قرار گرفت، طی گفت و گویی از آغاز صادرات این محصولات توسط شرکت آبادگران خبر داد.
به گفته جوان اول صنعت شیمی‌ساختمان کشور که طی دو سال گذشته از سوی موسسه استاندارد و سایر ارگانهای دولتی و دانشگاهی به عنوان یکی از نخبگان این صنایع مورد تقدیر قرار گرفته ، هر‌اندازه تولید بر ایده‌های نو و دانش روز جهانی متمرکز شود، راه پیشرفت صنعت کشور هموارتر می‌گردد و در آینده نه چندان دور، صنایعی خواهیم داشت که توان رقابتی و امکان فروش کالاهای تولید داخل را در سطح بین المللی خواهند داشت.
مجذوب حسینی با اشاره به اینکه امروز دغدغه صاحبان دانش بنیان، فرار مغزها از کشور است تصریح کرد: دانشگاههای ما نباید از این مسئله مهم غفلت کنند و اجازه دهند استعدادهای ناب ایرانی جذب خارج شوند و ساز و کار آن باید در داخل کشور فراهم شود.
مدیرعامل صنایع شیمیایی آبادگران یکی از ابزارهای رفع این دغدغه را حمایت دولت از استعدادهای کشور و ایجاد فضای کار مناسب برای این گروه دانست که قطعا تضمین کننده آینده شغلی آنها خواهد بود.
وی دلایل توفیق مجموعه تحت مدیریتش در عرصه‌های مختلف را، شناخت فضا و بهره گیری از تکنولوژی دانش بنیان برشمرد و یادآور شد: باید به نیروی انسانی هر مجموعه ای اجازه داد اشتباه کند و سپس این اشتباه را کنترل و تصحیح نمود تا با اقدامات اصلاحی بعدی زمینه کار بهتر فراهم آید. در غیر این صورت، اگر با هر اشتباهی نیروی انسانی مفید کنار گذاشته شود فقط تجهیزات باقی می‌ماند که دقیقا همان صنعت قدیمی‌و غیر قابل اعتنا را برای کشور به ارمغان می‌آورد.