انجام مقدمات ورود به انتخابات شورای شهر

روزنامه اعتماد نوشت: سید حسن رسولی، استاندار اسبق خراسان با اشاره به برنامه اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: به لحاظ اهمیت، گستردگی و فراگیر بودن آن در سراسر کشور، مقدمات ورود به مباحث انتخاباتی شوراها از سوی اصلاح‌طلبان درحال انجام است. برنامه‌ریزی برای انتخابات شوراهای شهر و روستاها به‌علت تعدد کاندیداها زمان‌بر و فشرده‌تر خواهد بود. وی با اشاره به برخی اظهارنظر‌های چهره‌های سیاسی و حزبی تصریح کرد: از مهرماه باید شاهد اعلام مواضع رسمی و تشکیلاتی جریان‌های سیاسی برای تعیین مصادیق و ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا باشیم.

رسولی همچنین درباره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: تاکنون و در هیچکدام از اتاق‌های فکر اصلاح‌طلبی مباحث جدی درباره کاندیدای مشخص برای انتخابات ریاست‌جمهوری صورت نگرفته است. او درباره راهبرد انتخاباتی اصولگرایان برای ورود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد اصولگرایان نیز هنوز تصمیم راهبردی هماهنگ درباره نحوه حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری اتخاذ نکرده باشند و تشتت آرا و نظرات در بین آن‌ها بیشتر باشد. رسولی درباره برخی تلاش‌های طیف پایداری و نزدیک به رییس‌جمهور سابق برای انتخابات سال آینده گفت: این طیف و گروه برای انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست‌جمهوری به‌صورت فعال و همزمان ورود پیدا می‌کنند چراکه براساس تجربه سال ٨٢ انتخابات شوراها به‌عنوان نخستین سکوی پرش این حلقه به حساب می‌آید.

توافق‌های امنیتی و اقتصادی میان ایران و افغانستان

روزنامه اطلاعات نوشت: توافق‌های امنیتی و اقتصادی میان ایران و افغانستان به‌عنوان بخشی از تاریخ دو کشور و به‌عنوان یک کار خیر بزرگ در تاریخ ثبت می‌شود. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان با بیان مطلب بالا افزود: با همت دولت‌های جمهوری افغانستان و ایران اجلاسی تاریخی در مکانی مقدس و سرزمین پاک خراسان و در جوار حرم امام رضا(ع) برپا شده است تا توسعه و امنیت دو کشور را پایه‌گذاری کنیم. وی با یادآوری این که ایده توسط وزارت خارجه ایران مطرح و در جلسات با رئیس‌جمهوری افغانستان برگزاری آن قطعی شد، افزود: قطعا این واقعه در تاریخ دو کشور به نیکی به یادگار خواهد ماند. وی از امنیت به‌عنوان مهم‌ترین چالش یاد کرد وافزود: امنیت به معنای کلی آن مدنظر است و ما سال‌هاست در این زمینه هزینه داده‌ایم و در افغانستان نیز از زمان حمله شوروی و بعد حضور نیروهای ناتو تخم افتراق و انشقاق و ایجاد جریانات انحرافی کاشته شد. وزیر کشور خطاب به والیان افغانستان تاکید کرد: به بازارهای دور چشم ندوزیم و همینجا همدیگر را تکمیل کنیم؛ بیگانگان نفت و بازارهای کشورهای مسلمان را به پول مفت می‌خواهند؛ آنها نمی‌گذارند ما به بازارهای آنها ورود کنیم بنابراین ما نیز بازار مشترک را تقسیم کنیم تا همه بهره‌مند شوند.

انجام مقدمات ورود به انتخابات شورای شهر