هشتمین نمایشگاه توسعه سرمایه گذاری در کشور و سومین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس، بیمه و خصوصی سازی در کیش در حالی برگزار می‌شود که سازمان خصوصی سازی به عنوان یک نهاد دولتی مهم در عرصه واگذاری شرکت‌ها در این رویداد حضور خواهد داشت و این سازمان با برنامه‌ها و پنل‌های تخصصی در بهتر برگزار کردن این دوره از نمایشگاه نقش موثری را ایفا کرده است.

بر این اساس سیدجعفر سبحانی مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی ،در خصوص برنامه‌های این سازمان در سومین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس، بیمه و خصوصی سازی در کیش گفت: هشتمین نمایشگاه توسعه سرمایه گذاری در کشور و سومین نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک و بیمه در حالی در جزیره کیش برگزار می‌شود که سازمان خصوصی سازی دو دوره قبل هم در این نمایشگاه حضور داشته است.مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی افزود: با توجه به این که در شرایط پسابرجام حضور سرمایه گذاران خارجی در طول سال گذشته با دستگاه‌های اقتصادی و وزارت خانه‌های کشور بسیار بالا بوده، استنباط ما این است که نمایشگاه امسال می‌تواند فرصت مناسبی برای عرضه شرکت‌های در حال واگذاری برای ۳ گروه هدف یعنی سرمایه گذاران خارجی با توجه به حضورشان در نمایشگاه سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور و همچنین سرمایه گذاران داخلی باشد.

وی ادامه داد: این ۳ گروه می‌توانند گروههای هدف ما باشند تا بتوانیم شرکت‌های در حال واگذاری خود را در این نمایشگاه عرضه کنیم. همچنین سازمان خصوصی سازی در حال آماده کردن بسته معرفی شرکتهای بزرگ و متوسط در حال واگذاری است که جاذبه برای همه سرمایه گذاران خواهد داشت و در نمایشگاه رونمایی خواهد کرد. سبحانی در خصوص نحوه برگزاری و اجرای نمایشگاه توسط سازمان هم گفت: در این نمایشگاه، رییس کل سازمان خصوصی سازی، اعضای هیات عامل و بخشی از مدیران و کارشناسان هم حضور خواهد داشت و یکی از سخنرانان مراسم افتتاحیه، مهندس پوری حسینی خواهد بود.

وی ادامه داد: از مجموعه شرکت‌های در حال واگذاری مستندهایی را آماده کرده ایم که در حد چند دقیقه برای بازدید کنندگان ارائه خواهد شد و علاوه بر بروشور و کتاب، اطلاعاتی نیز به صورت مستندهای صوتی و تصویری و مکتوب ارائه می‌شود. با همه این نکات نمایشگاه امسال فرصت مناسبی خواهد بود. همچنین پنلی تخصصی برای سازمان درنظر گرفته شده که رییس کل سازمان خصوصی سازی و معاون واگذاری سازمان در آن حضور خواهند داشت و سخنرانی در خصوص شرکتهای در حال واگذاری سازمان و همچنین گزارش فعالیت سازمان ارائه خواهند داد.