معرفی درگاه‏های فروش

شرکت ارتباطات سیار ایران به‏منظور هم‏تراز کردن نظام فروش و توزیع با بهترین تجربیات جهانی و همچنین تسهیل دسترسی مشترکین به محصولات و خدمات مورد نیاز، اقدام به راه‏اندازی درگاه‏های جدید و پوشش الگوهای ارتباطی مختلف مشترکین کرده است.

درگاه رند

• این روند مشتمل بر جایگزینی کانال‏های فروش نوین با روش‏های سنتی و همچنین توسعه خدمات غیرحضوری است.

• اعتبار ویژه شماره‏های رند همراه‏اول نزد مشترکین، موجب شد تا شرکت ارتباطات سیار ایران پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان تنظیم مقررات در زمستان سال ۹۴ برای اولین بار در کشور اقدام به برگزاری مزایده آنلاین کند.

• انتخاب شماره دلخواه بدون واسطه، یکی از مزایای شرکت در حراج همراه‏اول است.

• در این سامانه، شماره‏های رند همراه‏اول در مزایده به‏صورت حراج آنلاین و به بالاترین قیمت پیشنهادی واگذار می‏شود.

• سایر قوانین حاکم بر مزایده در سامانه http:/ / rond.mci.ir با جزییات کامل شرح داده شده است.

فروشگاه آنلاین

• به‏منظور افزایش سرعت و سهولت در فرایندهای خرید، فروشگاه آنلاین همراه‏اول در پاییز سال۹۴ راه‏اندازی شد تا مشترکین به‏راحتی و در هر زمان، محصولات و خدمات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

• از مزایای استفاده از این درگاه می‏توان به قابلیت جستجو و مقایسه محصولات، تحویل رایگان درب منزل و دریافت هدایای خرید اینترنتی اشاره کرد. اطلاعات بیشتر در سایت https:/ / shop.mci.ir موجود است.

سامانه گلچین

• در راستای احترام به حقوق مشترکین و امکان انتخاب شماره‏ها مطابق با سلیقه آنان، درگاه گلچین راه‏اندازی و اجرایی شد.

• مشترکین می‏توانند ضمن استفاده از این درگاه، شماره دلخواه خود را به قیمت مصوب، گلچین و دریافت کنند.

• علاقه‏مندان می‏توانند جهت استفاده از مزایای این سامانه، به آدرس اینترنتی http:/ / sim.mci.ir مراجعه کنند.

درگاه فروش تلفنی

• درگاه فروش تلفنی همراه‏اول برای اولین‏بار در کشور در پاییز سال ۹۴ با هدف افزایش سرعت و سهولت جهت سفارش و پرداخت هزینه خرید درب منزل به‏صورت اقساطی و نقدی بدون واسطه شروع به فعالیت کرد.

• راه‏اندازی و اجرایی‏سازی درگاه‏های مبتنی بر IVR نیز از دیگر فعالیت‏های درگاه فروش تلفنی است.

• آگاهی از نحوه ثبت سفارش با ارسال عدد ۹ به سرشماره رایگان ۸۰۱۸ امکانپذیر است.

پرتال خرید شارژ الکترونیکی

• در راستای بهینه‏سازی دسترسی مشترکین به کانال‏های متنوع خرید شارژ، سامانه ویژه‏ای برای خرید شارژ طراحی و راه اندازی شده است.

• مشترکین ضمن استفاده از این درگاه می‏توانند اقدام به خرید شارژ برای خود و یا سایر افراد کرده و از تخفیف ویژه ۵ درصدی نیز بهره‏مند شوند.

• این سامانه از طریق آدرس https:/ / evoucher.mci.ir قابل دسترسی است.

فروش سیم‏کارت از طریق شبکه بانکی

به‏منظور تهیه سیم‏کارت و فعال‏سازی بدون واسطه، مشترکین بزودی خواهند توانست از طریق دستگاه‏های شبکه بانکی اقدام کنند. ازجمله مزایای این طرح می‏توان به این موارد اشاره کرد:

*امکان خرید سیم‏کارت به قیمت مصوب

*امکان تهیه سیم‏کارت همراه‏اول در نقاط متعدد

*سهولت و تسریع مراحل احراز هویت و فعال‏سازی سیم‏کارت

فروشگاه‏های همراه‏اول

شرکت ارتباطات سیار ایران، در راستای ایجاد دسترسی همگن در سراسر کشور و برای کلیه مشترکین استانی، اقدام به راه اندازی فروشگاه‏های زنجیره‏ای همراه‏اول در مراکز استانها و در مجاورت بازارهای ارتباطی آن استان کرده است . این فروشگاه‏ها کلیه محصولات، خدمات و طرح‏های همراه‏اول را بر اساس استانداردهای مصوبه و به‏صورت یکپارچه ارائه کرده و در حال حاضر به‏عنوان یکی از کلیدی‏ترین نقاط فروش همراه اول به شمار می آیند.

فروش اقساطی گوشی

همراه‏اول برای اولین‏بار در کشور، اقدام به عرضه گوشی تلفن‏همراه به‏صورت نقدی و اقساطی به همراه بسته‏های ترکیبی بلندمدت کرده است. در این طرح مشترکین دائمی همراه‏اول می‏توانند ضمن استفاده از اعتبار تخصیص یافته به آنان، اقدام به خرید محصولات ارائه شده در درگاه‏های این اپراتور نموده و مبالغ مربوط به این محصولات را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

فروش نقدی و اقساطی مودم‏های همراه نسل سوم و چهارم

با بسط شبکه‏های اینترنت موبایلی mBB، همراه‏اول اقدام به فروش نقدی و اقساطی مودم‏های نسل سوم و چهارم ارتباطی کرده است. در حال حاضر این مودم‏ها به‏همراه بسته‏های هدیه ترکیبی، در کلیه درگاه‏های فروش همراه‏اول در دسترس مشترکین است.

فروش اقساطی سیم‏کارت

با توجه به اقبال مشترکین به در اختیار داشتن شماره‏های دائمی همراه‏اول در قالب طرح «یه همراه معتبر»، شرکت ارتباطات سیار ایران اقدام به فروش اقساطی سیم‏کارت‏های دائمی کرده است. با اجرای این طرح، شماره‏های دائمی همراه‏اول در دو قالب و به صورت شش‏ماهه و یا سی‏وشش‏ماهه و به‏صورت تقسیطی در دسترس مشترکین است.

همراه طبیعت

حفظ و صیانت از محیط زیست، همواره وظیفه‏ یکایک اعضای جامعه و سازمان‏های مسئولیت‏پذیر بوده و هست. «همراه طبیعت» عنوان مجموعه برنامه‌هایی است که از پی اجرای آن، همراه‏اول اهداف ذیل را تعقیب می‌کند:

*کاهش استفاده از کاغذ

*استفاده از مواد تجزیه‏پذیر در اقلام تبلیغاتی

*کاهش مصرف پلاستیک

قبوض الکترونیکی

با توجه به مسائل عدیده مشترکین در دریافت قبوض کاغذی از یکسو و همچنین مصارف بالای کاغذ در این فرایند و در راستای ایفای مسؤولیت اجتماعی شرکت ارتباطات سیار ایران تحت عنوان طرح همراه طبیعت، سامانه‏های چندگانه‏ای برای انصراف از دریافت قبوض کاغذی تهیه و طراحی کرده است و قبوض الکترونیکی جایگزین قبوض سنتی و چاپی شده‏اند.

طرح تعویض سیم‏کارت

به‏منظور رفاه حال مشترکین و جهت عدم مراجعه حضوری به مراکز فروش و یا خدمات همراه‏اول برای تعویض سیم‏کارت به نسل‏های نوین، شرکت ارتباطات سیار ایران اقدام به اجرای چندگانه و مستمر طرح تعویض سیم‏کارت‏های نسل قبلی به سیم‏کارت‏های نسل چهارم(USIM) در مناطق پرتردد شهری کرده است.