آقایان به نظرات رهبری توجه نمی‌کنند

دنیای اقتصاد- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از جلوگیری برگزاری برخی کنسرت ها و به‌طور خاص در استان خراسان رضوی به روزنامه ایران گفت: در برخی استان‌ها متأسفانه بعضی دادستان‌ها دخالت می‌کنند و جلوی برگزاری کنسرت را می‌گیرند که نمونه‌اش استان خراسان رضوی است. دادستان شهر مشهد عملا اجازه برگزاری هیچ کنسرتی در این شهر را نمی‌دهد.

براساس قانون صدور مجوز کنسرت فقط با وزارت ارشاد است

علی جنتی با بیان اینکه حتی کنسرت‌هایی که موسیقی سنتی دارد و با اشعار حافظ و مولانا خوانده می‌شود نیز با مخالفت مواجه می‌شوند، ادامه داد: مثلا جلوی کنسرت آقای قربانی را گرفتند. یا آقای شهرام ناظری یا کیهان کلهر که افراد شناخته شده‌ای هستند. مگر شهرام ناظری به‌جز اشعار مولانا می‌خواند؟یا آقای کیهان کلهر که برنامه‌ای در نیشابور داشته است، کمانچه می‌نوازد و فرد دیگری هم با تار همراهی‌شان می‌کند. حتی خواننده هم نداشته‌اند. بیخود و بی‌جهت جلوی کار را گرفته‌اند.

من قبلا هم اعلام کردم که از نظر قانونی حتی یک دادیار هم می‌تواند جلوی یک کنسرت را بگیرد، احضار کند، لاک و مهر کند و ببندد، اما همه اینها باید در چارچوب قانونی انجام شود. براساس قانون، صدور مجوز فقط برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و بعضی دوستان اگر در دستگاه قضا نکاتی دارند باید به ما منتقل کنند تا موارد را رعایت کنیم. ممکن است جاهایی از بعضی گردانندگان کنسرت‌ها تخلفاتی سر بزند که دیده هم شده است. تماشاچیان با لباس و وضعیت نامناسب حضور پیدا کرده‌اند. این موارد را باید مراقبت کنیم و جلوی آن را بگیریم. اما اجازه دهند خود ما این کار را بکنیم.

جوسازی مجلس درباره تک‌خوانی زنان

علی جنتی در این گفت‌وگو با اشاره به ممنوعیت تک‌خوانی خوانندگان زن گفت: با وجود اینکه در مجلس شورای اسلامی دوره گذشته درباره اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجازه تک‌خوانی به خانم‌ها داده، جوسازی کرده‌اند اما چنین اتفاقی نیفتاد. بله تک‌خوانی در موارد خاصی مثلا در ایام ۲۲ بهمن در فرهنگسرای نیاوران بوده آن هم فقط برای خانم‌ها و با شرایط خاص. یعنی اجازه داده نمی‌شود که موبایلی ببرند یا فیلمی در داخل سالن بگیرند یا حتی صدایی ضبط کنند. هر چقدر توضیح دادیم که چنین اتفاقی نیفتاده، برخی نمایندگان
زیر بار نرفتند.

بعضی‌ نمایندگان محترم رهبری در برخی استان‌ها دیدگاه‌های شخصی خود را اعمال می‌کنند، یعنی حتی دیدگاه رهبری را هم اعمال نمی‌کنند. نظرات رهبر معظم انقلاب در رابطه با موسیقی کاملا روشن و شفاف است و ما هم همان نظرات را اعمال می‌کنیم اما آقایان اجتهاد خود را ملاک قرار می‌دهند و به نظرات رهبری توجه نمی‌کنند و به‌طور کلی با موسیقی مخالفند. ما که نمی‌توانیم زیر بار این حرف برویم.آنچه نیز تا الان انجام شده براساس دیدگاه‌ها و سیاست‌های دولت و آقای رئیس‌جمهور و دیدگاه‌ها و اعتقادات خود من بوده و مربوط به امروز و دیروز نیست و در طول زمان شکل گرفته و هر زمان دیگری در هر جایی و در هر مسئولیت دیگری هم باشم اعتقادات من به قوت خود
باقی است.