بیمه البرز امسال هم رشد بسیار خوبی داشته است
شرکت بیمه البرز به عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های بیمه کشور، ‌در سال گذشته نیز توانست خود را به عنوان مشتری مدارترین بیمه کشور معرفی کند. بیمه البرز که در بازار سرمایه، کارایی عملیاتی و فناوری اطلاعات سرآمد صنعت بیمه کشور بوده و بارها مورد قدردانی مسوولان کشور قرار گرفته است، تا کنون 9 سال متوالی موفق به کسب رتبه اول مشتری مداری در بین بانک‌ها و شرکت‌های بیمه شده و دو سال هم در بین تمام دستگاه‌های اجرایی‌این مقام را کسب کرده است. بر همین اساس بارها مورد قدردانی مسوولان کشوری قرار گرفت به طوریکه لوح قدردانی از وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد.
همچنین وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت برای دومین بار گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را به بیمه البرز اهدا کرد.
در مجموع بیمه البرز طی سال‌های اخیر توانسته است موفقیت‌های بسیاری را در صنعت بیمه کشور و همچنین در بین دستگاه‌های اجرایی کشور کسب کند.
بیمه البرز با تکیه بر دو اصل توانگری و ماندگاری در بازار بیمه کشور توانست، تنها طی دو سال گذشته، دو طرح نوین و انحصاری بیمه امید آفرین (بیمه جبران هزینه‌های درمان سرطان) و بیمه ناباروری و نازایی یا همان بیمه تولد را برای اولین بار در بازار بیمه کشور عرضه کند. به منظور آگاهی خوانندگان روزنامه با فعالیت بیمه البرز با احمد صفرزاده،‌ معاون فنی‌این شرکت گفت و گویی انجام داده‌ایم که می‌خوانید:

عملکرد شرکت بیمه البرز از ابتدای سال جاری تاکنون چگونه بوده است ؟حق بیمه صادره صنعت بیمه در ۷ ماهه اول سال جاری بالغ بر ۱۱۷/۱۱۷ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل با نسبت خسارت ۸/۴۸ درصد، ۳۷ درصد رشد داشته است.
این در حالی است که بیمه البرز در همین دوره در تولید حق بیمه 6/58 درصد رشد داشته است. همچنین نسبت خسارت بیمه البرز از نسبت خسارت صنعت بیمه پایین تر و رقم 3/40 درصد بود.‌این ارقام و مقایسه شاخص‌های مختلف عملکردی بیمه البرز با صنعت بیمه نشان‌دهنده عملکرد خوب و مطلوب‌این شرکت است. البته ذکر‌این نکته ضروری است که دستیابی به‌این عملکرد مطلوب حاصل تلاش کارکنان در ارائه خدمات به موقع و رضایت بخش به مشتریان و استقبال بیمه گزاران از خدمات بیمه البرز است.
سهم شرکت بیمه البرز از بازار بیمه چقدر است ؟ آیا نسبت به سال گذشته تغییری داشته است ؟
سهم بیمه البرز از حق بیمه تولیدی بازار بیمه در هفت ماهه اول سال جاری 57/6 درصد است که در مقایسه با سهم دوره مشابه در سال قبل 68/5 درصد از رشد حدود 16 درصدی برخوردار است.
در سال جاری بیمه البرز چه میزان خسارت به بیمه گزاران خسارت دیده خود پرداخت کرده است ؟ آیا خسارت بزرگ نیز پرداخت کرده‌اید ؟
شرکت بیمه البرز در هفت ماهه اول سال جاری طی 177 هزار و 114 فقره پرونده خسارتی بالغ بر 3 هزار و 110 میلیارد ریال خسارت به بیمه گزاران زیان‌دیده در تمامی‌رشته‌های بیمه‌ای پرداخت کرده است که‌این رقم نشانگر‌این است که خوشبختانه جامعه بیمه گزاران بیمه البرز در هفت ماهه اول امسال با خسارت کلان مواجه نبوده اند. ‌این امر به خاطر ارزیابی مناسب ریسک‌های بیمه‌ای از سوی کارشناسان بیمه البرز و ارائه توصیه‌های‌ایمنی به بیمه‌گزاران و از همه مهم‌تر حاصل همت بیمه گزاران در پیشگیری از وقوع خطرات و حوادث است که در نهایت به کاهش دامنه بروز خسارت‌ها می‌انجامد.
البته گفتنی است یکی از سیاست‌های بیمه البرز توسعه فرهنگ بیمه در بین آحاد مردم است و بر‌این اساس اقدام به فروش هر چه بیشتر بیمه‌نامه‌های انفرادی و خرد می‌کند که همین امر سبب شده بیمه البرز همچون گذشته با حفظ و ارتقای ‌توانگری و ماندگاری خود در صنعت بیمه کشور به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه دهد.
گواه این ادعا،‌ شاخص‌های سرانه خسارت پرداختی در هر پرونده و نسبت بیمه نامه‌های خسارت دیده است. به طوری که متوسط مبلغ خسارت هر پرونده در بازار بیمه و بیمه البرز به ترتیب مبلغ 000/538/5 ریال و مبلغ 000/755/1 ریال و نسبت بیمه نامه‌های صادره که دچار خسارت شده اند در بازار بیمه و بیمه البرز به ترتیب 42 درصد و 11 درصد است که‌این شاخص‌ها بیانگر وضعیت عملکرد مطلوب شرکت بیمه البرز است.
ترکیب پرتفوی بیمه البرز هم اکنون چگونه است ؟
در هفت ماهه اول سال جاری 51 درصد حق بیمه تولیدی بیمه البرز در رشته بیمه‌های خودرو شامل بیمه بدنه، شخص ثالث و حوادث راننده و 25 درصد در رشته بیمه‌های درمان تکمیلی و عمر و حوادث گروهی بوده است که مشابه ترکیب پورتفوی بازار بیمه کشور است البته همانطور که قبلا اشاره کردم استراتژی کنونی بیمه البرز بر توسعه فروش بیمه نامه‌های خرد به ویژه در رشته‌های بیمه‌های عمر، طرح‌های جدید بیمه‌ای انحصاری بیمه البرز نظیر بیمه امیدآفرین (پوشش جبران هزینه‌های درمان بیماری سرطان) و بیمه ناباروری و نازایی زوجین یا همان بیمه تولد، استوار است.

جایگاه بیمه‌های خرد در سبد پرتفوی بیمه البرز چگونه است ؟ آیا شرکت شما نسبت به سال قبل در فروش بیمه نامه‌های خرد رشد داشته است ؟
همانطوری که قبلا اشاره کردم سیاست پایدار بیمه البرز در همه سال‌ها بر توسعه بیمه‌های خرد استوار است که در‌این زمینه نیز موفقیت‌های زیادی داشته‌ایم به طوری که رشد تعداد بیمه نامه‌ها در بیمه البرز در هفت ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱/۲۳ درصد بوده است‌این درحالی است که در همین مدت،‌ میانگین رشد تعداد بیمه‌نامه‌ها در کل صنعت بیمه ۱۵/۹ درصد بود.