هرگز از یادگیری دست نکشید

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

سفر به سراسر دنیا ممکن است شبیه یک رویای مسحورکننده باشد که به حقیقت پیوسته است. اما اگر شما در این سفرها تنها باشید شهرهای بیگانه می‌توانند سریعا تیره و تار به نظر بیایند. هیچ‌کس نیست که تکه‌‌ای از غذای خوشمزه خود را با شما شریک شود، در پایان گردش و پیاده‌روی به شما لبخند بزند یا زمان تاخیر هواپیما شما را همراهی کند. اما ریچارد پلیث درد شما را می‌فهمد. او در گذشته با گوگل و اپلیکیشن اتومبیل شهر نیویورک به نام Gett کار کرده بود و مسافت‌های مکرری را که در سراسر جهان پرواز می‌کرد حساب می‌کرد. در سال ۲۰۱۴ او به تنهایی ۷۴ پرواز داشت.

برای ارتباط با دوستانش او دائما به امید ملاقات با آنها در فیس‌بوک جست‌وجو می‌کرد. اما همیشه یک یا دو روز تاخیر بین آنها بود و حتی وقتی او در خانه‌اش در لندن نیز بود همین اتفاق می‌افتاد. برای کمک به حل این مشکل، پلیث اپلیکیشنی به نام Sup تولید کرد تا به مردم کمک کند تا آسان‌تر با دوستانشان ارتباط برقرار کنند. در واقع Sup به شما نشان می‌دهد که چه زمانی دوستانتان در نزدیکی شما هستند و ملاقات با آنها برای رفتن به کافه، مطالعه یا یک قرار دوستانه را بسیار آسان می‌سازد. Sup به رسانه‌های اجتماعی متصل می‌شود و زمانی که دوستانتان در نزدیکی شما هستند، (حدود ۵، ۱۵ یا ۲۵ دقیقه راه رفتن) به آسانی یک نوتیفیکیشن سریع می‌فرستد. اگر احساس می‌کنید که دوست دارید با آن فرد ملاقات کنید گزینه‌ای برای رسیدن به او دارید و اگر تنها هستید و علاقه به دیدار با یک یا دو دوست دارید، می‌توانید حتی یک نوتیفیکیشن بفرستید.

پلیث می‌گوید: «ما همگی از یک گروه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم؛ اما آنها همگی ما را کمتر اجتماعی می‌سازند. به‌جای اینکه با دوستانمان دیدار کنیم، زمان بیشتری را به نگاه در صفحه‌های گوشی خود صرف می‌کنیم، فیلترهایی به عکس‌ها اضافه می‌کنیم یا به پست‌های دوستانمان در صفحات مجازی سر می‌زنیم.» این اپلیکیشن که در ماه نوامبر با تمرکز بیشتر بر ارتباطات شخصی به‌جای آنلاین، شروع به کار کرده است، با یک میلیون سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰ هزار کاربر دارد. ما از موسس این اپلیکیشن پرسیدیم که چگونه در این مسیر موفق شد و چه توصیه‌ای برای سایرین دارد؟

شما روزتان را چگونه شروع می‌کنید؟ وقتی از خواب بیدار می‌شوم تلفن همراهم را چک می‌کنم. همه سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی را نگاه می‌کنم. و تا جایی که امکان‌پذیر باشد زمانی که هنوز در تختم هستم ایمیل‌هایم را جواب می‌دهم. این کار باعث می‌شود که احساس کنم کل روز را نسبت به وقایع و اتفاقات آگاه هستم و این امر باعث می‌شود تا قبل از بلند شدن از تخت اندکی احساس آرامش داشته باشم. سپس زمان دوش گرفتن فرا می‌رسد و من پیش از رفتن به اولین جلسه‌ام می‌توانم به همه چیز فکر کنم و کاملا سرحال شوم.

چگونه روزتان را به پایان می‌رسانید؟ رویدادهای بسیار زیادی است که باید غروب‌ها به آنها رسیدگی کنم؛ بنابراین زمان پایان روز من متفاوت است. هر روز غروب به مادربزرگ ۹۷ ساله‌ام زنگ می‌زنم تا ببینم که روز خود را چگونه گذرانده است. او هم دوست دارد تا از کارهای روزانه من بشنود. در آخر همه ایمیل‌هایم را چک کرده و جواب می‌دهم و تلاش می‌کنم که در اینباکسم هیچ ایمیل نخوانده‌ای نداشته باشم؛ چرا که به نظرم این کار روشی درست و سالم برای کار کردن است. سپس معمولا با تلفن همراهم به تختم می‌روم تا برخی وبلاگ‌ها را بخوانم و با دوستانم معاشرت کنم.

استراتژی شما برای حفظ تمرکز چیست؟ من هر روز یک لیست بسیار واضح از «بایدها» دارم. من آن را «برگه رئیس» می‌نامم و این یک صفحه گسترده گوگل با ستون‌هایی برای امروز، این هفته، هفته بعد و این ماه است که همراه با ستون‌های جاری و مجزا برای دیگر مسائلی مانند روابط‌عمومی و جذب سرمایه است. من از اینکه هر روز دقیقا باید چه کاری انجام دهم اطمینان کامل دارم و این اطمینان را ایجاد می‌کنم که می‌توانم همه این کارها را انجام دهم و چیزی را از قلم نیندازم.

از بدترین رئیسی که تا به حال داشته‌اید، چه چیزی آموخته‌اید؟ شما نیاز دارید تا تیم‌تان را تشویق کنید، هرگز کار دیگران را تشویق و تحسین نکنید، استوار و ثابت قدم باشید و مسوولیت تصمیماتتان را به عهده بگیرید.

چه کسی بیشترین تاثیر را در شما داشت؟ باید بگویم که یک نفر نبود، اما افرادی بودند که من در گوگل با آنها کار می‌کردم. نکات بسیار زیادی آموختم و افراد بسیاری را در این شرکت تحسین می‌کردم. آنها بلندپروازترین، باهوش‌ترین و با شخصیت‌ترین افرادی بودند که من تا به حال دیده‌ام.

اولین ایده کسب‌وکار شما چه بود و در مورد آنچه کاری انجام دادید؟ صدف‌هایی که در کنار ساحل پیدا می‌کردم را به خانواده‌ام می‌فروختم. سود آنها فوق‌العاده بود؛ اما تداوم نداشت.

بهترین توصیه‌ای که تا به حال شنیده‌اید چه بوده است؟ هرگز از یادگیری دست نکشید.

نکته بهره‌وری که به شدت به آن معتقدید چه بوده است؟ همه چیز را در تقویم خود وارد کنید. (مسائل شخصی، مسائل کاری). در جلسات به شدت منظم باشید و اطمینان داشته باشید که به هدف می‌رسید.

آیا اپلیکیشن یا ابزاری هست که شما در یک مسیر شگفت‌انگیز برای انجام امور یا پیگیری از آن استفاده کنید؟ من از Google Spreadsheets به‌عنوان لیست بایدها استفاده می‌کنم. به نظر من این ابزار بسیار موثر است، چرا که شما از هر مکانی می‌توانید به آن وصل شوید. می‌توانم آیتم‌هایی را از امروز، به این هفته یا هفته بعد منتقل کنم و می‌توانم دقیقا آن چیزی که نیاز به انجام آن دارم را پیگیری کنم.

توازن کار و زندگی از نظر شما به چه معناست؟ به‌عنوان یک موسس شما همیشه حاضر هستید. من تلاش می‌کنم تا به همه ایمیل‌ها به موقع پاسخ دهم و تا به دیگران بگویم که من همیشه حضور دارم و با جزئیات بیشتر به سوی آنها بازخواهم گشت. به نظرم داشتن سررشته در آنچه شما به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌دهید بسیار مهم است. بیرون کار، من دوستان فوق‌العاده‌ای دارم؛ کسانی که زمان بسیار زیادی را با آنها می‌گذرانم تا پشتیبان من باشند. ما یک تیم خوب داریم که وجود آن خارج از کار شدید توازن ایجاد می‌کند.

هرگز از یادگیری دست نکشید