مجتمع تولیدی ماتریس میزبان بانوان مشاوردر استانها
در ادامه دید و بازدیدهای مسئولان دولتی و هیات‌های تجاری و بازرگانی از مجتمع تولیدی ماتریس در شهرک صنعتی پرند، هفته گذشته یک گروه 50 نفره از بانوان مشاور و مدیر سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها از این مجتمع بازدید کردند. به گزارش خبرنگار ما، در این بازدید مدیرعامل مجتمع تولیدی ماتریس گزارشی از سوابق، اهداف، سیاست‌ها و عملکرد این مجتمع تولیدی ارائه داد که بسیار مورد استقبال بانوان مشاور قرار گرفت.
مجتمع تولیدی ماتریس حاصل سرمایه گذاری هفت برادر و خواهر و تجارب ۲۲ ساله پدر این فرزندان است که با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی و بدون کوچکترین تسهیلات و معافیت‌ها از سوی بخش دولتی انجام شده است.
براساس اظهارات مدیرعامل، در حال حاضر حدود 700 نفر در این مجتمع تولیدی مشغول به کار هستند که اگر همکاری و حمایت دولتی‌ها از طرح‌های برنامه ریزی شده این مجتمع به عمل آید، تعداد شاغلین به دو هزار نفر هم افزایش می‌یابد.
همچنین در گزارش ارانه شده از سوی مدیرعامل، تقاضا شده که ارگانهای دولتی از خرید کالاهای وارداتی و قاچاق برابر مصوبه هیات دولت خودداری کنند تا این صنعت که در داخل کشور بومی‌سازی شده و فقط نیاز به حمایت دارد، در آینده توسعه یابد.
مدیر عامل مجتمع صنعتی ماتریس در این بازدید از راه‌اندازی دستگاه فوق پیشرفته تزریق پلاستیک برای تولید کلیه اجزاء پلاستیکی تولیدات خود خبر داد. گفتنی است ماتریس پس از 22سال فعالیت در حوزه IT ،تصمیم به تولید سخت‌افزار در داخل کشور گرفت و مجتمع صنعتی ماتریس پس از دو سال کار علمی‌در پایان سال 92 به بهره‌داری رسید، به طوری‌که در حال حاضر تمام نوت‌بوک‌ها و کامپیوترهای بدون کیس در ایران، در 8خط در این کارخانه تولید و عرضه می‌شود. مجتمع صنعتی ماتریس که برنامه‌ریزی آن در 3 فاز تعریف شده است، هم اکنون با تلاش و سرمایه‌گذاری انجام شده تا 90درصد کامپیوترهای بدون کیس کشور را تولیـد و عرضـه می‌کند. کامپیوترهای بدون کیس نسل جدید رایانه‌هایی هستند که در آنها با تعبیه همه قطعات سخت‌افزاری (کیس) و لوازم جانبی نظیر اسپیکر، وبکم، میکروفون و… پشت قاب نمایشگر و حذف سیمهای اضافی، ظاهری زیبا و شکیل یافته و نسبت به کامپیوترهای قدیمی‌تا 70درصد فضای کمتری اشغال می‌کنند. کامپیوترهای بدون کیس به دلیل حذف فن کاملاً بیصدا بوده و مصرف برق آنها تا 86درصد کمتر از کامپیوترهای سنتی است. علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه برق در این کامپیوترها، با توجه به نرخ بالای واحدهای مسکونی و تجاری در کلانشهرهایی مانند تهران، بی‌تردید صرفه‌جویی در فضا به صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌‌های ادارات و سازمانها نیز می‌انجامد.