سریال‌های مناسبتی در سال‌های اخیر نقش پررنگی را در برنامه‌های تلویزیونی ایفا کرده‌اند. مخاطبان جعبه جادویی در سال‌های گذشته با بسیاری از سریال‌ها ارتباط خوبی برقرار کردند و حتی بسیاری از تکیه کلام‌ها به حرف‌های روزمره مردم راه پیدا کرد. بی‌تردید مهم‌ترین اتفاق برنامه‌های تلویزیون در نوروز امسال غیبت سریال پایتخت خواهد بود که در سه سال گذشته توانست ساعت‌های دلپذیری را برای مردم به وجود بیاورد. به دلیل مقارن بودن نوروز با ایام فاطمیه(س) این سریال تولید نشد و در همین رابطه چندی پیش مهران احمدی در صفحه اینستاگرامش نوشت پایتخت 4 ساخته نمی‌شود تا خیال مخاطبانی که پیگیر ماجرای خانواده‌های نقی معمولی و ارسطو عامل و بهبود فریبا بودند، راحت شود. به هرحال با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و حال و هوای عید تب‌و‌تاب تولید برنامه‌های نوروزی بالا می‌گیرد و مخاطبان زیادی هم پیگیر هستند تا آخرین اطلاعات را به دست بیاورند. در این پرونده به تولید سریال‌های نوروزی امسال و گزارش جزئیات آنها پرداخته‌ایم.




فوق سری
کارگردان: مهدی فخیم‌زاده
نویسنده: حسین تراب‌نژاد

بازیگران: مهدی فخیم‌زاده، حبیب دهقان نسب، بیوک میرزایی، فریباکوثری، شقایق فراهانی، رامین راستاد، امیرمحمد زند، مهدی کاسه ساز، گلناز خالصی، حمید قلی خانی، رانا قیصرنژاد، مهدی محمودی نژاد، حکیمه وثاقتی، ساناز بندانی و محمد صادقی

خلاصه داستان: داستان این سریال درباره عملیات ویژه نیروی انتظامی است. عملیاتی که فوق سری است و فقط ۵ نفر از آن اطلاع دارند. سرهنگ مقدم با بازی مهدی فخیم زاده باید به جای ناصر پاپتی در میان قاچاقچیان نفوذ کند و ماموریت ویژه‌ای را به سرانجام برساند. این ماموریت هم برای پلیس و هم برای قاچاقچیان مواد مخدر ویژه است. سرهنگ‌ها با باند قاچاقچی مواد مخدر درگیر می‌شوند و در ادامه اتفاقات جذابی رخ می‌دهد که با لایه‌های طنز مخاطب را درگیر قصه می‌کند.

نکته: نام اولیه این سریال «عملیات فوق سری» بود که پس از مدتی به «قورباغه و قناری» تغییر یافت و در نهایت قرار است با نام جدید «فوق سری» پخش شود. این سریال طنز و پلیسی برای نحوه پیشگیری و برخورد با عاملان فروش مواد مخدر و همچنین آگاهی بخشیدن به خانواده‌ها درخصوص چگونگی نفوذ تولید کنندگان و پخش‌کنندگان مواد مخدر در بین جوانان تولید شده است. این سریال ۱۳ قسمتی که هر شب در ۴۰ دقیقه روی آنتن خواهد رفت مردادماه امسال با حضور سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا در لوکیشنی در جاده مخصوص کرج و کارخانه ارج کلید خورد. محمود رضوی و حبیب‌الله کاسه‌ساز هر دو تهیه‌کننده این مجموعه بودند. کاسه‌ساز در نیمه‌های راه از این گروه جدا شد و رضوی به تنهایی تهیه‌کنندگی سریال را بر عهده گرفت. این روزها کار تصویربرداری در شهرک سینمایی دفاع مقدس پایان یافته است و عوامل تولید در حال حاضر در عوارضی تهران- قم و در حال تصویربرداری صحنه‌های عبوری و خیابانی هستند. از آنجا که صحنه‌های خارج شهر و بیرونی در حال ضبط است، پایان تصویربرداری در تاریخ ۲۵ اسفند اعلام شده است که البته این موضوع به شرایط آب و هوا بستگی خواهد داشت. pic۱

روایت مهدی فخیم‌زاده از سریال جدیدش
همیشه دورخیزم این است، کاری کنم که برای مخاطب عام جذاب باشد؛ ولی این که صددرصد بتوانیم موفق شویم، یک بحث دیگر است. ما در کارهایمان یک دور خیز و نیتی می‌کنیم سپس تلاش می‌کنیم تا کارمان را با نیتمان هماهنگ کنیم. من همیشه در کارهای سینمایی و تلویزیونی‌ام با این نیت کار می‌کنم که با مخاطب عام رودررو باشم و کاری بسازم تا مخاطب عام خوشش بیاید و از آن استقبال کند.البته ناگفته نماند که در تجربه‌های کاری، همیشه امکان خطا وجود دارد ولی درصدش پایین می‌آید. در کل امیدوارم «فوق سری» بتواند با مخاطب روبه‌رو شود. ابتدا نام این سریال «قورباغه و قناری» بود؛ اما بعدها دیدیم کلمه قورباغه و قناری ممکن است برای تماشاچی پیش قضاوت ایجاد کند و تماشاچی فکر کند که نوع طنزی که در این مجموعه به تصویر کشیده می‌شود‌، کاراکترها را لوده کند؛ در حالی که این طور نیست بنابراین اسم سریال را تغییر دادیم؛ چراکه ما هیچ کُمدینی در کار نداریم؛ ضمن اینکه از همان ابتدا هم نام فیلمنامه «فوق سری» بود. اگر سریال را هنگام پخش ببینید متوجه می‌شوید که چرا اسمش را قورباغه و قناری گذاشته بودیم، حتی در جایی از قصه از این اسم استفاده می‌شود. گلناز خالصی‌، ساناز بندانی‌ و مهدی محمودی‌نژاد از جمله چهره‌های جدیدی هستند که با خود من بازیگری را آموزش دیدند و در این سریال حضور دارند؛ ولی بقیه از بازیگران با تجربه سینما و تلویزیون هستند. همیشه در انتخاب بازیگران کارهایم تبحر و هماهنگ بودن با نقش را در نظر می‌گیرم. تبحر به این معنی که بازیگر واقعا کار بازیگری را بلد و کارکَرده باشد و دوم اینکه به نقش من بخورد. این دو ملاک همیشه برایم مهم است و معمولا به اسم و شهرت بازیگران توجهی نمی‌کنم و بازیگری را انتخاب می‌کنم که این دو ملاک را داشته باشد. من تقریبا یکی از آدم‌هایی هستم که به هیچ ژانری وفادار نماندم. از طنزهای خانوادگی مثل «همسر» و «خواستگاری» گرفته تا کارهای تاریخی،‌ سیاسی و روان‌شناسی؛ ضمن اینکه در عین حال پلیسی هم کار می‌کنم. در کل اعتقادی به کار کردن در یک ژانر ندارم، بلکه به این اعتقاد دارم که قصه‌ای را پیدا کنم که مناسب و درخور باشد و آن را دوست داشته باشم. از همان ابتدا به من اعلام نشده بود، «فوق سری» مناسبتی است، بلکه فقط به من اطلاع داده بودند که یک سریال پلیسی بسازم که چگونگی آن هم با خودم بود و هیچ دستورالعملی حاکم نبود. فقط قرار بود یک سریال پلیسی طنز با مشارکت نیروی انتظامی و شبکه یک سیما بسازم که شبکه مابقی کار را به خودم سپرد، قصه‌ای که از همان ابتدا برای سریال «فوق سری» طراحی کردم، از طنز موقعیت برخوردار بود؛ یعنی لحظاتی در قصه وجود دارد که طنز را در داستان ایجاد می‌کند اما طنز «فوق سری» از جنس طنزهای کمدی و بوف نیست و همه کاراکترها و به نوعی خود قصه جدی هستند. ساخت سریال «فوق سری» بنا به دلایلی، کمی طول کشید و در نهایت صداوسیما تشخیص داد که بهتر است سریال در ایام نوروز از شبکه یک سیما به روی آنتن برود. در نتیجه از همان ابتدا برای مناسبت نوروز دورخیزی نشده بود.
«فوق سری» هم مثل مابقی کارهای پلیسی‌ام درباره مواد مخدر است؛ اما این مجموعه به نحو دیگری به مواد مخدر می‌پردازد و مرکزیت قصه چیز دیگری است ولی از نظر قالب و قصه با کارهای قبلی‌ام کاملا متفاوت است، به‌عنوان مثال در سریال «حس سوم» محوریت یک پلیس بود اما در «فوق سری» این‌طور نیست. ما برای ساخت این مجموعه با نیروی انتظامی همکاری داریم و آنچه لازم داشتیم در اختیارمان گذاشته شد؛ ولی معمولا فیلم‌های پلیسی را بیشتر سناریو می‌سازد تا امکانات و اینکه یک قصه دراماتیکی و شخصیت‌های مناسبی را در قصه داشته باشیم. در کل معتقدم قصه‌های پلیسی به تق و توق هلی‌کوپتر و ماشین‌های پلیس نیست. قصه پلیسی به امکانات نیست که فقط دو ماشین پلیس در اختیارمان قرار بدهند. ممکن است ما کارهای پلیسی داشته باشیم که اصلا پلیس در آن دیده نشود اما کار پلیسی باشد. به نظر من سناریوی پلیسی با پلیس بازی فرق دارد.
افراد زیادی در عرصه سینما و تلویزیون بودند که هم بازیگری کردند و هم کارگردانی؛ ضمن اینکه هنرپیشگان زیادی وسوسه کارگردانی هم می‌شوند و بالعکس خیلی از کارگردانان نیز وسوسه می‌شوند که کار بازیگری‌ هم بکنند، بنابراین از همان ابتدا که وارد کار نمایش شدم در تئاتر و سینما کار بازیگری و کارگردانی را توامان پیش بردم در تئاتر، هم بازی می‌کردم و هم ترجمه کارهایم را انجام می‌دادم و کارگردانی هم می‌کردم. زمانی هم که به سینما آمدم، همزمان هم بازی داشتم و هم کارگردانی می‌کردم. در کل از 17 - 16 فیلم و سریالی که ساختم در 8-7کارم بازی کردم.


جنگجویان کوهستان
pic2
مخاطبان تلویزیون در دهه شصت سریال خاطره‌انگیز «جنگجویان کوهستان» را فراموش نکرده‌اند. سریالی که در هنگام پخش آن از شبکه ۱، خیابان‌ها خلوت می‌شد و مردم مشتاقانه سرگذشت قهرمان‌ها را دنبال می‌کردند. لین چان قهرمان داستان بود و نوجوان‌های آن دوره به شکل عجیبی دوستش داشتند و هو سن‌نیان، لو جی‌شن، تای سانگ، سونگ کیانگ، سیائو لن، وو سونگ، ژنرال هو، ین لی، شی چین، چائو کای نقش‌های دیگری که هرکدام با ویژگی‌های خاصی ذهن مخاطبان را درگیر می‌کردند. سریالی ژاپنی که بر اساس یکی از شاهکارهای ادبیات کلاسیک چین به نام لبه آب یا شوئی خو جوئن اثر شی نایان و لو گوانجونگ نوشته شده است و داستان ۱۰۸ قهرمان را نقل می‌کند که از سرتاسر چین در مکانی به نام «لیانگ شان پو» گردهم آمده و علیه ظلم و فساد حکومتی قیام می‌کنند و جاودانه می‌شوند. این سریال ۲۶ قسمتی را شبکه تلویزیونی نیپون یا به اختصار ان اچ کی تولید کرد و از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۴ از همین شبکه در ژاپن پخش شده است و پس از آن بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۰، کشورهای انگلستان، فرانسه، هلند، اسپانیا و آلمان غربی اقدام به نمایش آن کرده‌اند. این سریال قرار است در روزهای نوروز از شبکه نمایش روی آنتن برود، اما هنوز ساعت پخش آن مشخص نشده است.

خانواده کیمچی
pic3
رستوران معروفی به نام چونجین که خصوصا کیمچی معروفی دارد. کوهوتا که نقش آن را سونگ ایل گوک بازی می‌کند در این رستوران استخدام می‌شود. هوتا در زمان ۴ سالگی یتیم شده و در سن ۱۸ سالگی از یتیم‌خانه بیرون می‌آید و با مافیا درگیر می‌شود. رئیس این گروه مافیا بستری می‌شود، ولی رئیس دوم به مذاق هوتا خوش نمی‌آید. یک روز هوتا به یک رستوران غربی می‌رود که زنی به نام کنگسان در آنجا کار می‌کند. هوتا در آنجا مردی را می‌بیند که به شرکت مافیایی‌ها بدهکار است. هوتا این مرد را تهدید می‌کند که تا دو روز دیگر باید بدهی‌اش را بپردازد. او از سالادی که برای او آورده‌اند شکایت می‌کند. هوتا با مردی که بدهکار بوده از رستوران می‌رود و کنگسان که نگران این مرد است به تعقیب آنها می‌پردازد.




کلاه قرمزی
کارگردان: ایرج طهماسب
نویسنده: ایرج طهماسب ،حمید جبلی

بازیگران:کلاه قرمزی، پسرخاله،پسرعمه زا،فامیل دور پسر فامیل دور، ببعی، جیگر، آقوی همساده، لطفا و عزیزم ببخشید،
pic۴

نکته ۱: شاید معرفی برنامه پرمخاطب کلاه قرمزی به عنوان سریال نوروزی شبکه دو سیما در این گزارش کمی عجیب به نظر برسد اما سریال نوروزی این شبکه که قرار بود با عنوان«پله پله» به کارگردانی برزو نیک نژاد و بازی آتیلا پسیانی ، مهران احمدی، مریم سعادت و امیر حسین رستمی و...روی آنتن برود منتفی شد و تا این لحظه این شبکه سریال نوروزی قابل قبولی ندارد. خبرهای منتشر شده از پخش سریالی با عنوان «خانه پدری» به جای «پله پله» حکایت می‌کند اما تمام اخبار مربوط به این اتفاق به حرف‌های حامد وکیلی بازیگر این سریال مربوط می‌شود که در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها این موضوع را مطرح کرده است و از سوی مدیران این شبکه چنین چیزی تایید نشده است. شبکه دو در سال‌های اخیر در تولید سریال‌های مناسبتی ناموفق بوده است و همیشه قافیه را به رقیبان دیرینه خود باخته است.هرچند مجموعه پرمخاطب «کلاه قرمزی» نقاط ضعف شبکه دو را بطور کامل پوشش می‌دهد و اجازه زیر سوال رفتن عملکرد مدیران این شبکه را نمی دهد. پخش مجموعه «کلاه قرمزی» را امسال هم باید مهمترین رویداد تلویزیون در نوروز دانست که از این شبکه روی آنتن خواهد رفت.هرچند تا ماه گذشته از تولید همین برنامه هم خبرهای ضد و نقیض زیادی به گوش می‌رسد و برنامه مدون و از پیش تعیین شده ای وجود نداشت. با این حال ماه گذشته به طور رسمی اعلام شد کلاه قرمزی با دار و دسته شیرینش خواهد آمد و نگرانی جدی بسیاری از طرفداران پر و پاقرص برنامه با شنیدن این خبر از بین رفت.در واقع اواسط ماه گذشته بود که گمانه‌زنی‌ها برای پخش برنامه پرمخاطب کلاه قرمزی در نوروز ۹۴ با انتشار خبر روابط عمومی شبکه ۲ به پایان رسید و این شبکه به‌طور رسمی اعلام کرد که تولید این برنامه‌ آغاز شده است و عروسک‌های خاطره‌ساز به همراه ایرج طهماسب در روزهای آینده جلوی دوربین خواهند رفت تا ایده‌های نوروزی آنها ضبط شود.
پخش این برنامه برای بسیاری از مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی به دغدغه‌ای جدی بدل شده است و گروه‌های سنی متفاوتی در روزهای گذشته به دنبال کسب اطلاع از چگونگی پخش یا عدم پخش کلاه قرمزی و دوستانش بوده‌اند. این برنامه در سال‌های اخیر پربیننده‌ترین مجموعه رسانه ملی بوده است و حتی سال گذشته در رقابت با سریال «پایتخت3» گوی سبقت را ربود و به عنوان پربیننده ترین برنامه تلویزیون در نوروز انتخاب شد.
پخش این برنامه تضمین جذب مخاطب را به وجود می‌آورد و از این‌رو است که مدیران شبکه دو تمایل دارند از فرصتی که در اختیار آنهاست بهترین استفاده را بکنند و ایرج طهماسب و تیم حرفه‌ای‌اش را در گروه خود حفظ کنند. گمانه‌زنی‌ها درباره تولید این برنامه در ماه‌های گذشته بالاگرفت و خبری رسمی در هیچ رسانه‌ای منتشر نشد تا اینکه روابط عمومی شبکه دو اعلام کرد که عروسک‌گردان‌ها و صداپیشه‌های «کلاه قرمزی» در آرامشی حرفه‌ای مشغول تمرین نهایی هستند و به‌زودی ضبط این مجموعه تلویزیونی آغاز می‌شود. روابط عمومی این شبکه همچنین از تولید بدون حاشیه این برنامه خبر داده و همین نکته را دلیل عقب انداختن انتشار خبرهای تولید کلاه قرمزی ۹۴ دانسته است. بر اساس اطلاعات منتشر‌شده امسال سری جدید این مجموعه در ۲۲ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید می‌شود و علاوه‌بر کاراکترهای سال‌های پیش، شخصیت‌های جدیدی روبه‌روی دوربین نقش‌آفرینی خواهند کرد. ساخت این برنامه این‌گونه بوده است که با ساختار ساده و جذاب و شخصیت‌های مختلف و متنوع عروسکی، هر سال شخصیت جدیدی را هم به مجموعه اضافه ‌کند. شخصیت‌هایی که با سرعت مورد توجه مردم قرار می‌گیرند و حرف‌ها و تکیه‌کلام‌هایشان در جامعه نفوذ می‌کند و از سوی افکار عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نکته2: محبوبیت «کلاه قرمزی» و مساله پخش شدن آن در نوروز فقط معطوف به روزهای پایانی سال نمی‌شود. یکی از نخستین اظهار نظرات در مورد وضعیت این برنامه در نوروز 94 مربوط به اواخر شهریور امسال است؛ زمانی که علی بخشی‌زاده مدیر سابق شبکه دو در مورد روند تولید برنامه‌های این شبکه توضیح ‌داد و تولید این مجموعه را تایید کرد. در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «عوامل سازنده «کلاه‌قرمزی» بسیار با تلاش هستند و سازمان هرگز نسبت به افراد ساعی و پرتلاش خود ناسپاس نبوده است. مجوز ساخت 30 قسمت از مجموعه «کلاه قرمزی» را برای سال 94 صادر کرده‌ایم و این نوید را به مخاطبان می‌دهیم که کلاه قرمزی و دوستانش علاوه‌بر نوروز 94 در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و شاد نیز میهمان خانه‌های بینندگان خواهند بود.» در همین رابطه امیدها با انتشار این خبر پررنگ شد؛ اما بعد از زمانی که خبری از کلاه قرمزی نبود و شایعه‌ها بالا گرفت، ناگهان محمدرضا هدایتی در اینستاگرام خود وضعیت را تغییر داد. صداپیشه شخصیت پسرعمه‌زا در صفحه شخصی اش عکسی از مجموعه کلاه قرمزی منتشرکرد و نوشت: «با کلاه قرمزی 94 عید امسال در خدمتتون هستیم.»
در همین روزها بود که از گوشه و کنار اخباری در مورد شروع تمرینات گروه سازنده مجموعه منتشر شد؛ اخباری که البته غیر از نوشته کوتاه هدایتی هنوز هیچ‌یک از سازندگان آن را به صورت رسمی تایید نکرده‌‌اند.


سر به راه
کارگردان: سعید سلطانی
نویسنده: مهدی محمدنژادیان
بازیگران: مسعود کرامتی، امیرحسین صدیق، شهین تسلیمی، افسانه چهره‌آزاد، شقایق دهقان، ارژنگ امیرفضلی، محسن کیایی، سیاوش خیرابی، بیژن بنفشه‌خواه، الناز حبیبی و...
pic5
خلاصه داستان: یک قصه خانوادگی است و «مسعود کرامتی» نقش بزرگ خانواده را بازی می‌کند و مدیریت آسایشگاه کودکان بی‌سرپرست را بر عهده دارد و این ملک از جایی به آنها رسیده که درگیری‌هایی در مورد این ملک رخ می‌دهد و جوان خلافکارِ نوپایی با بازی سیاوش خیرابی به جای زندان، مجبور به گذراندن دوره محکومیت خود در این موسسه می‌شود و اتفاقاتی می‌افتد که مخاطب را ترغیب می‌کند تا در هرقسمت قصه را دنبال کند.
نکته: کارگردان سریال پرطرفدار «ستایش» با پخش این سریال نوروزی به تلویزیون باز خواهد گشت. سلطانی از این مجموعه به عنوان یک کار گرم خانوادگی یاد می‌کند و می‌گوید چون نوروز 94 مقارن با ایام فاطمیه (س) است، به همین دلیل نگاه ما نیز در سریال نوروزی این‌گونه خواهد بود. تولید این اثر از پنجم دی‌ماه کلید خورده است و لوکیشن‌ها در منطقه ولنجک فیلمبرداری شده‌اند و در 15 قسمت 40 دقیقه‌ای روی آنتن خواهد رفت. ایرج محمدی تهیه‌کنندگی سریال را برعهده دارد و معتقد است که این سریال از فضای خوب و شیرینی برخوردار است. چند روز پیش مراحل تصویربرداری بخش‌هایی از این سریال ادامه داشت و همان روز هم تولد محمد افسری فیلمبردار «سر به راه» بود که با برگزاری جشن تولدش از سوی عوامل این مجموعه غافلگیر شد.
حضور غیرمنتظره حسین سهیلی‌زاده کارگردان «آخرین بازی» و جمعی از بازیگران این مجموعه از جمله، بهاره افشاری، مانی نوری و... در پشت صحنه این مجموعه روزی به یاد ماندنی را برای عوامل تولید این سریال رقم زد. پس از حضور عوامل مجموعه «آخرین بازی» در لوکیشن «سر به راه»، جشن تولد محمد افسری با فوت کردن شمع‌هایی که روی سه کیک قرار گرفته بود، برگزار شد. یکی از نکات قابل توجه این مجموعه هم حضور برزو نیک‌نژاد است که قرار بود سریال نوروزی شبکه دو را روی آنتن داشته باشد اما این اتفاق منتفی شد.

مدینه کارگردان: سیروس مقدم
نویسنده: سعید نعمتالله
بازیگران: آتیلا پسیانی، پریوش نظریه، مهدی سلطانی، شبنم مقدمی و مجید صالحیpic۶
خلاصه داستان: درباره زنی به نام مدینه است که پس از فوت همسرش جهان می‌خواهد به همراه پسر خوانده‌اش کارخانه جهان را به بهترین شکل ممکن اداره کند؛ اما همسر اول جهان مانع جدی اوست.
نکته: «مدینه» ماه رمضان ۹۳ از شبکه اول به روی آنتن رفت و این سریال در زمان پخش خود یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون بود و همکاری سیروس مقدم کارگردان موفق سال‌های اخیر و سعید نعمت‌الله اثر قابل تاملی را به تصویر کشاند. با یک نگاه کلی به سریال‌های مقدم که تعدادشان کم هم نیست، می‌توان نتیجه گرفت جز دو- سه سریال، در باقی قصه‌هایی که مقدم به تصویر کشیده، شخصیت‌های زن پررنگ و تاثیر گذارند؛ آن قدرکه می‌توانند قهرمان قصه باشند یا پا به پای قهرمان و هم اندازه او اتفاق‌های داستان را پیش ببرند. «مدینه» هم در همین راستا شکل گرفت و یکی از کارهای پخته و قابل تامل کارگردانی به حساب می‌آید که نامش در عرصه سریال‌سازی خاطره‌های خوبی را برای مخالطبان به ارمغان می‌آورد. به دلیل تعداد زیاد مخاطبانی که تمایل داشتند این سریال را به تماشا بنشینند، پخش آن از ۲۴ اسفندماه هر شب ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در شبکه آی‌فیلم آغاز خواهد شد.

روزهای زندگی
کارگردان: سیروس مقدم
نویسنده: ابوالفضل آقابابا، کامبوزیا پرتوی، سیروس مقدم و فریبرز کامکاری
بازیگران: مجید مظفری، کتایون ریاحی، داوود رشیدی، اسماعیل شنگله، داریوش ارجمند، رضا بابک، ژاله علو، افسانه بایگان و...
خلاصه داستان: این مجموعه تلویزیونی، درباره یک استاد دانشگاه است که به تازگی دکترای خود را در رشته «جامعه‌شناسی» از دانشگاه فرانکفورت دریافت کرده و به ایران بازمی‌گردد و مشغول تدریس در دانشگاه می‌شود؛ اما.....
نکته: «روزهای زندگی» سومین سریال سیروس مقدم است. این سریال در سال‌های ۱۳۷۸-۱۳۷۷ تولید خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۷۹ از شبکه 3 پخش شد. یکی از خانوادگی‌ترین و پر آه و سوزترین قصه‌های این کارگردان در «روزهای زندگی» به تصویر درآمد؛ سریالی که موفقیت و شهرتش را مدیون همین داستان پر سوز و گداز بود. کتایون ریاحی در نقش همسر مجید مظفری مهم‌ترین زن روزهای زندگی بود؛ یک زن تحصیلکرده که به همراه همسرش بعد از سال‌ها از خارج کشور به خانه قدیمی ‌پدرشوهر برگشته بود و بیشتر از هر چیزی «یک مادر» بود. کتایون ریاحی که سال‌ها از نعمت مادر بودن بی بهره بوده و نهایتا توانسته یک دختر را به فرزندی قبول کند، جانش برای دخترش می‌رود. «روزهای زندگی» قرار است از 21 اسفندماه هر شب ساعت 21 و 30 دقیقه از همین شبکه به روی آنتن برود و پخش آن تا اواخر فروردین ماه 94 در شبکه آی‌فیلم ادامه خواهد داشت.