روزانه 3 میلیارد تومان از سرمایه های کشور دود می شود

دنیای اقتصاد- عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با مصرف قلیان روزانه ۳ میلیارد تومان از سرمایه های این کشور دود و وارد سینه و ریه های خانواده ها می شود. علیرضا نصراصفهانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: چند سالی است که شاهد استفاده بی حد و مرز از قلیان در فضاهای عمومی شهر به ویژه در پارک ها و تفرجگاهی هستیم و این اتفاق تاسف بار روز به روز از مرز تفننی و سرگرمی فردی خارج و به پدیده اعتیاد رسیده و زمینه آن برای خانواده ها تسری یافته است. وی افزود: این پدیده آلوده منجر به نازیبایی ها بصری در شهر است به گونه ای که درمواقع تراکم جمعیت در پارکها تنفس افراد دچار اختلال و به روح و روان شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان آسیب جدی وارد می کند.

وی ادامه داد: درهمین راستا مدیران در قبال این امر مسئول هستند چرا که ایجاد فضایی برای اینگونه رفتارها و بی تفاوتی در مقابل این ناهنجارها منجر به خودکشی تدریجی و هم دیگر کشی می شود.عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه روزانه ۳ میلیارد تومان از سرمایه های کشور به صورت دود وارد سینه و ریه های خانواده ها می شود، بیان کرد: مصرف هر نوبت قلیان معادل استفاده از ۷۰ الی ۸۰ نخ سیگار است. نصراصفهانی بیان کرد: بدیهی است هیچ کس حق ندارد به حقوق روشن شهروندان که استفاده از هوای پاک یکی از مصادیق آن است تعرض نماید و باعث آزار آنان شود در همین راستا از دست اندرکاران سلامت و امنیت شهر درخواست دارم با برنامه ریزی سریعتر و با استفاده از ابزارهای قانونی، تبلیغاتی و با کمک شهروندان و سازمان های مردم نهاد سایه شوم این زشتی را به تدریج و با ملاحظات لازم از سر شهر زیبای اصفهان کوتاه کنند و مطالبه بحق شهروندان را دنبال کنند چرا که اگر اقدام ها صورت نگیرد در آینده نزدیک بیشتر مکان های تفریحی به قهوه خانه تبدیل خواهد شد. وی با تاکید بر شروع فعالیت های تابستانه دانش آموزان ادامه داد: انتظار داریم متولیان امر با برنامه ریزی دقیق و هدفمند شرایطی را به وجود آورند که جوانان و نوجوانان شهر با بهره مندی از امکانات فرهنگی، ورزشی و تفریحی موجود و کلاسهای متنوع که در قالب فضاهای مختلف در شهر برگزار می شود بتوانند با حداقل هزینه ممکن و برخورداری از مربیان متعهد و حاذق در پر کردن اوقات فراغت به نحو مطلوب گام برداشته و نگرانی خانوادها را در این ایام به حداقل ممکن برسانند. عضو شورای اسلامی شهراصفهان با اشاره به مدیریت منابع موجود در شهرداری و سازمان های وابسته، عنوان کرد: مدیریت منابع موجود در شهرداری و سازمان های وابسته و دوری از اسراف در سال اقتصاد مقاومتی و در هر زمان دیگر یک ضرورت انکارناپذیر است.

نصراصفهانی گفت: امیدواریم مسئولان با تلاش و کوشش خود در کوتاه نمودن زمان اجرای پروژه ها و بهره برداری سریعتر از پروژه ها و تعریف درست، کاربردی و مبتنی بر واقعیت از مکان های در اختیار و ارزیابی از فعالیت های در دست اجرا در امور فرهنگی ، اجتماعی و پرهیز از کارهای موازی که حاصلی جز تحمیل هزینه به شهروندان و جلوگیری از کارهای زائد و تشریفاتی ندارد، اقدام کنند. عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گزینه های دال بر واگذاری تدریجی اماکن ورزشی شهرداری به بخش خصوصی به گوش می رسد که امیدوارم این موضوع صحت نداشته باشد. نصراصفهانی افزود: به طور حتم مخالفتی با استفاده از توانمندی بخش خصوصی در تمامی عرصه ها به ویژه عرصه ورزش و جلب مشارکت آنها در احداث و مدیریت مراکز ورزشی وجود ندارد، اما باید توجه داشته باشیم که مصوبه شورا ناظر بر واگذاری مراکز فرهنگی نظیر سالن های مطالعه و کتابخانه ها به صورت تدریجی و با انجام تست های لازم بوده و اگر قرار است چنین اتفاقی بیفتد نیازمند مصوبه شورا است. عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن هزینه های این مراکز، بخش خصوصی قادر نخواهد بود این مراکز را مدیریت کند، همچنین آرامش خانواده ها با مدیریت این مراکز توسط شهرداری بیشتری خواهد بود لذا از دست اندرکاران امر درخواست می شود با تاملی بیشتر این موارد را دنبال کنند.