گران‌ترین خودرو‌های غیر‌کلاسیک جهان
در دنیای خودروهای گران‌قیمت و سوپر اسپرت تنها چیزی که اهمیت ندارد کاربردی بودن و کارآیی خودرو است. خودروهایی که در لیست 10 خودروی گران‌قیمت دنیا قرار می‌گیرند هر کدام‌شان اثری هنری ساخته شده از فلزات گران‌قیمت و مقاوم هستند که برترین فناوری‌های روز را برای رسیدن به قدرت و سرعت در یک جا جمع کرده‌اند. سرعت و قابلیت‌های این خودروها شاید هیچ‌گاه توسط مالکان ثروتمندشان استفاده نشوند و مجموعه‌دارهای عاشق خودرو طرفداران دو آتیشه این خودرو‌ها هستند و برخی از آنها چند سال پس از اینکه تولیدشان متوقف شود ممکن است به چند برابر قیمت خرید به حراج گذاشته شوند. در لیست گران‌قیمت‌ترین خودرو تنها به خودروهایی پرداخته شده است که محصول کارخانه‌ها هستند و قیمت آنها بر اساس حراج‌ها یا آپشن‌های خارج از سازنده آن لیست نشده‌اند. در دنیای ماشین‌ها ممکن است خودروهایی وجود داشته باشند که توسط افراد یا شرکت‌های دیگری تغییراتی در آنها داده شده باشد و قیمتی بیش از قیمت اولیه پیدا کرده باشند که در این لیست قرار نمی‌گیرند و همچنین مدل‌های مختلف از یک خودرو نیز ذکر نشده است.
پاگانی هوایرا

هوایرا خودرویی موتور وسط است که در سال ۲۰۱۳ معرفی شده است. پاگانی به‌عنوان سوپر اسپرت‌سازی موفق با طراحی این خودرو، برای زوندا مدل قبلی جانشینی گران‌قیمت تعیین کرده است. این خودرو نامش را از الهه بادها در اساطیر آمریکای جنوبی الهام گرفته است. هوایرا از طرف مجله خودرویی تاپ گیر به عنوان هایپرکار در سال ۲۰۱۳ معرفی شده است و قیمتی معادل۴/ ۱ میلیون دلار دارد. موتور استفاده شده در این خودرو ۱۲ سیلندر و حجمی برابر با ۹/ ۵ لیتر دارد که می‌تواند ۷۳۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند که دایملر آن را ساخته است. حداکثر سرعت این خودروی خوش ساخت ۳۸۳ کیلومتر برآورد می‌شود و با کمک پیشرانه قدرتمند و جعبه دنده پیشرفته اش می‌تواند در مدت ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

کوئنیگزگ سی‌سی ایکس آر ترویتا

سی‌سی ایکس آر خودرویی سوپر اسپرت است که با قیمت ۸/ ۴ میلیون دلار در لیست گران‌قیمت‌ها مقام دوم را از آن خود کرده است. از خصوصیات این خودرو می‌توان به موتور ۸/ ۴ لیتری ۸ سیلندر همراه با دو توربوشارژر اشاره کرد که می‌تواند در ۷ هزار دور در دقیقه ۱۰۱۸ اسب‌بخار نیروی خالص تولید کند. نیروی تولید شده توسط جعبه دنده اختصاصی این خودرو به چرخ‌ها منتقل می‌شوند و باعث می‌شود این الماس گران‌قیمت در ۹/ ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر و در ۷۵/ ۸ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. بدنه این خودرو از فیبرکربن و لقب الماسی روی چرخ را به خود اختصاص داده است و تا پیش از ساخت این خودرو، خودروهای فیبرکربن تنها رنگ مشکی داشتند که شرکت کوئنیگزگ توانست با کمک فناوری رنگ نقره‌ای زیبایی به این خودرو بدهد و در عین مقاومت بالا زیبایی خیره‌کننده‌ای را در بدنه آن ایجاد کند.

لامبورگینی وننو

در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه اتومبیل ژنو، شرکت لامبورگینی محصول خاص و گرانبهایش را در معرض نمایش قرار داد که پس از آن در تعداد محدود با قیمت ۵/ ۴ میلیون دلار تولید شد تا گران‌قیمت‌ترین خودروی لامبورگینی در طول تاریخ را در لیست محصولات و افتخاراتش ثبت کند. وننو قلبی تپنده با ۱۲ سیلندر با حجم ۵/ ۶ لیتر دارد که نیرویی برابر با ۷۵۰ اسب‌بخار تولید می‌کند. بدنه سوپر اسپرت وننو روی شاسی فیبرکربنی یک تکه قرار گرفته است و می‌تواند در مدت زمان ۹/ ۲‌ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد (۹۷ کیلومتر در ساعت). این خودرو به مناسبت پنجاهمین سالگرد لامبورگینی ساخته شده است و طراحی خارق العاده‌اش در خور نام لامبورگینی است که همواره در صدر بهترین‌ها بوده است.

مایباخ اکسلرو

این خودرو منحصربه‌فرد در سال ۲۰۰۴ توسط شرکت مایباخ (دایملر‌ای جی) طراحی و ساخته شده است. در زمان رونمایی قیمت این خودرو ۸ میلیون دلار بوده است که قیمت امروز آن معادل ۱۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. این خودرو دو در از نوع کوپه با قدرت ۷۰۰ اسب‌بخار، ۲۶۶۰ کیلوگرم وزن و چهار صندلی دارد و موتوری که در آن استفاده شده ۱۲ سیلندر با دو توربوشارژر می‌تواند حداکثر تا سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. اکسلرو بر‌اساس سفارش فولدا تایر طراحی و ساخته شده است. ظاهر این خودرو فوق‌العاده با نگاهی به مرسدس بنز اس‌ال‌آر مک لارن طراحی شده است. شرکت فولدا از این اثر هنری چهار چرخ پر قدرت برای تست تایرهای پهن خود استفاده می‌کرده است. ابعاد این خودرو کشیده و بزرگ است و با ۸/ ۵ متر طول ظاهری خیره‌کننده دارد که با قیمتی معادل یک جزیره کوچک عنوان گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان را از آن خود کرده است.

استون مارتین وان -77

استون مارتین به‌عنوان خودرو‌سازی قدیمی همواره خودروهایش ویژگی‌های شاخصی داشته‌اند که در زمان رونمایی با توجه به همراه بودن نام جیمز باند با آن سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند. قیمت این مدل استون مارتین ۴/ ۱ میلیون دلار برآورد می‌شود. این خودرو مانند سایر هم‌رده‌های خود در تعداد محدود تولید شده است و با موتور عظیم الجثه‌ای ۳/ ۷ لیتری و ۱۲ سیلندری که دارد می‌تواند ۷۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. استون مارتین وان -۷۷ اگرچه گرانترین خودروی دنیا نیست اما در لیست ۱۰ خودروی گران‌قیمت اول دنیا قرار گرفته است و البته به‌عنوان سریعترین مدل استون مارتین نیز لقب گرفته است و می‌تواند حداکثر تا سرعت ۳۵۳ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و شتاب آن هم به‌گونه‌ای است که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵/ ۳ ثانیه زمان نیاز دارد.

فراری اف‌60 آمریکا

در جشن ۶۰ سال حضور فراری در آمریکا این شرکت ۱۰ دستگاه از این خودروی فوق‌العاده زیبا را تولید کرده است که طرح و رنگ بندی این خودرو نماد‌های پرچم آمریکا را همراه داشته است. قیمت اف‌۶۰ معادل ۵/ ۲ میلیون دلار برآورد شده است و نام دیگر آن برلینتا F۱۲ است که در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه خودروی ژنو از آن رونمایی شد. این خودرو جوایز زیادی را در بخش بهترین موتور بالای ۴ هزار سی‌سی و سوپر اسپرت سال ۲۰۱۲ از آن خود کرده است. فراری موتور ۱۲ سیلندر خاص خودش با حجم ۳/ ۶ لیتر با قدرت ۷۳۰ اسب‌بخار را در دل آن جای داده است. سرعت این خودرو به ۳۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر تنها به ۱/ ۳ ثانیه زمان نیاز دارد. این خودرو همچنان ساخته می‌شود و در خط تولید حضور دارد و این در حالی است که بسیاری از مدل‌ها دیگر تولید نمی‌شوند و فقط در تعداد محدودی ساخته و به گوشه و کنار دنیا ارسال شده‌اند.

لیکان هایپراسپرت

لیکان محصول شرکت لبنانی وی موتورز است که در تعداد محدود از سال ۲۰۱۳ وارد لیست گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان شده است. ظاهر زیبا و اعجاب انگیز این خودرو با خطوطی که روی بدنه دارد نشان از طراحی خاص و سوپر خودرو بودنش دارد. مهندسان ایتالیایی و فرانسوی در ساخت این خودرو که در امارات متحده انجام شده است حضور داشته‌اند و به‌عنوان اولین سوپر اسپرت تولید شده در جهان عرب شناخته می‌شود. از دلایل گران بودن این خودرو، آپشن‌ها و همچنین قطعاتی است که از فلزات گران‌قیمت ساخته شده است، مخصوصا چراغ‌های جلوی خودرو که از تیتانیوم و با لبه‌هایی از الماس ساخته شده است. این خودرو در فیلم سریع و خشن ۷ حضور داشته است و همچنین در بازی‌های یارانه‌ای و موبایلی نیز از آن استفاده شده است. لیکان با قلب تپنده ۷/ ۳ لیتری و دو توربو شارژر می‌تواند ۷۸۰ اسب‌بخار نیرو تولید کند و تا ۳۸۵ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۸/ ۲ ثانیه زمان نیاز دارد.

فراری لافراری FXX K

فراری از جمله معدود شرکت‌هایی است که سوپر اسپرت‌های متنوعی را با فاصله زمانی کم تولید می‌کند که هر کدامشان اوج فناوری و قدرت و سرعت هستند و با قیمت‌های نجومی دنیای ماشین‌ها را پر زرق و برق می‌کنند. لافراری مدل FXX K خودرویی است که علاوه بر استفاده در شهرها می‌تواند در پیست مسابقات هم جولان دهد. موتور این فراری حیرت‌انگیز ۱۰۳۵ اسب‌بخار قدرت را توسط موتوری اصلی و موتوری الکتریکی تولید می‌کند و به‌عنوان خودرویی هیبریدی و مسابقه‌ای قیمتی برابر با ۷/ ۲ میلیون دلار دارد.طراحی بدنه این خودرو به‌گونه‌ای است که نیروی رو به پایین مناسب برای رسیدن به سرعت مورد نیازش را ایجاد می‌کند که در سرعت ۳۶۰ کیلومتر در ساعت این نیرو معادل ۵۴۰ کیلوگرم است.

بوگاتی ویرون منصوری

خودرو معروف شرکت بوگاتی که بر عکس مدل‌های گران‌قیمت تر از خودش شهرت بیشتری پیدا کرده است. بوگاتی به کمک فولکس واگن، غولی که پشت سرش ایستاده است، توانسته خودرویی بسازد که در میان سوپر اسپرت‌ها از هر لحاظ در هر لیستی قرار می‌گیرد. کیفیت ساخت، استحکام، سرعت، شتاب و قدرت فوق‌العاده این جت زمینی راز شهرت زیادش است. نسخه‌های مختلفی از بوگاتی ویرون ساخته شده است که منصوری ویور بوگاتی ویرون (Mansory Vivere Bugatti Veyron) با قیمت ۴/ ۳ میلیون دلار به‌عنوان خودرویی تولیدی رتبه پنجم در لیست گران‌قیمت‌ترین‌ها را از آن خود کرده است. برخی مدل‌های ویرون به‌دلیل اینکه دیگر تولید نمی‌شوند ممکن است در حراجی‌ها بیشتر از این قیمت‌ها فروخته شود. قدرت این خودرو ۱۲۰۰ اسب‌بخار است و برای مدت‌ها رکورد‌دار سریع‌ترین خودروی جهان نیز بوده است.

کوئنیگزگ وان

کوئنیگزگ وان یکی از محصولات قدرتمند، پر‌سرعت و گران‌قیمت شرکت سوئدی کوئنیگزگ است که با ۱۳۶۰ اسب‌بخار قدرت در سال ۲۰۱۴ وارد دنیای ماشین‌های سوپر اسپرت شده است. قیمت این خودرو ۲ میلیون دلار است که علاوه بر قیمت از نظر سرعت و قدرت در دنیای ماشین‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. حداکثر سرعت این سوپر اسپرت ۴۳۰ کیلومتر در ساعت است و موتور قدرتمند همراه با جعبه دنده فوق حرفه‌ای اش شتاب ۵/ ۲ ثانیه را برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برایش به ارمغان آورده است. شرکت کوئنیگزگ محصولات دیگری نیز دارد که تمام آنها در صدر بهترین‌ها قرار می‌گیرند. ظاهر مسابقه‌ای این خودرو کاملا نشان‌دهنده پتانسیل‌های پنهانش است.