لایحه رفع موانع  تولید را از بلاتکلیفی نجات دهید
استاندار تهران از نقش کارآفرینان استان در شرایط تشدید تحریم های خارجی و داخلی قدردانی کرد. مهندس سید حسین هاشمی در ششمین همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان تهران گفت: من در مجلس هم مطرح کردم اثرات تحریم های داخلی از تحریم های خارجی حداقل در بخش تولید کمتر نبوده و نیست.وی اضافه کرد: من به این نوع همایش ها علاقمندم و راه نجات کشور را تولید منتهی به صادرات می دانم و از این بابت شما خوب کار کردید.
استاندار با اشاره به تحریم‌های بی سابقه ای که در دنیا علیه کشور ما انجام شده اظهار داشت: برای روان سازی این تحریم ها، در برنامه پنجم پنجره واحد را مصوب کردیم که متاسفانه تصویب نشد.
هاشمی در ادامه از ساماندهی صنایع و صنوف استان به عنوان اولویت اول سازمان صنعت، معدن و تجارت یاد کرد و گفت: این ساماندهی و سوق دادن صنایع به تجهیزات صنعتی جدید تنها راه حل ما برای ارتقا اهداف صنعتی و صادرات و کیفیت کالاهای داخلی است. بنده معتقدم با وجود روند رو به جلوی صادرات در استان تهران، هنوز این اقدامات کافی نیست و استان پتانسیل بیشتری در عرصه صادرات دارد.
استاندار همچنین با بیان این که چرا لایحه رفع موانع تولید در مجلس با همه اولویتی که دارد، هنوز مصوب نشده است، خاطر نشان ساخت: من به اکثر نمایندگان محترم مجلس ارادت ویژه دارم اما با توجه به شرایط اورژانسی این لایحه، درخواست می کنم کمیسیون های مختلف مجلس هرچه زودتر به بلاتکلیفی این لایحه پایان دهند تا راههای مناسب برای دور زدن تحریم ها را پیدا کنیم.
هاشمی تاکید کرد: وقتی دشمن هنوز علیه ما موضع دارد بهترین کار تدوین قانونهای شفاف و کارآمد برای بازکردن مسیرها است و به همین دلایل بنده انتظار دارم حداقل نمایندگان محترم تهران در مجلس برای تسریع در انجام این امر مهم پیشقدم شوند.
استاندار با اولویت دادن به بخش ساماندهی صنایع استان تهران گفت: در این خصوص سازمان حفاظت محیط زیست را هم توجیه و درگیر کردیم و از بگیر و ببندهای گذشته که بسیار کارها را سخت می کردند به یک روند منطقی با آنها رسیدیم تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.